Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#241658
Hej Alle,

Jeg går lidt og pønser på at købe et Samsung UE49KS7005 - ja faktisk var jeg tæt på at slå til i fredags på black friday.

Dog kom til til at læse om den her One Connect Box, som Samsung er begyndt at køre med, hvilket godt kan gå hen og blive et problem for mig. Sagen er nemlig den, at jeg skal have skærmen hængende på væggen, uden et TV bord eller andet under, og derfor er det ikke noget sted, hvor jeg kan skjule boksen. Kablet til One connect skulle efter sigende kun være 1,8 m O_O

Jeg har set på andre muligheder, bla. Sony, men bliver ved med at komme tilbage til dette Samsung TV.

Derfor vil jeg gerne høre hvad andre gør med denne boks, når det ikke kan gemmes væk i et tekniskab/reol eller lign? Jeg læste f.eks. denne artikel, hvor en af ulemperne var hvor man skulle gøre af boksen uden et tv-møbel.

Er der nogen der har haft held med at gemme boksen bag TV´et - hvis ja, hvordan? Dobbelklæbende tape måske`?

Mvh.
Jacob
#241662
Hvis boksen skal sidde bag TVet, skal du tænke over hvilket beslag du køber. Sætter du boksen fast, så er der derefter lige en rulle kabel som også skal flettes op, men fastmonteringen af boksen kan du nok klare med noget velcro-tape, så den kan pilles af igen.
#241667
Jeg går faktisk med samme tanker bare omkring Samsung serie 8.
Er der nogen der ved om man kan købet et længere kabel til One Connect boxen. Hvis boxen skal sidde bag TV'et kan man jo ikke få TV'et helt tæt til væggen ?
#241673
Hej Alle,

Og tak for svar!

Lyder til at det kan lade sig gøre at gemme den bagved grundet det kurvede tv.

Jeg har kigget på ophæng og vælger nok et der er får skærmen til at sidde mininmum. 2 cm udenfor væggen. På den måde er der plads til boksen som vist skulle være 1,8-2 cm tyk.

Jeg giver lyd når jeg engang har købt og hængt det op :)
#241679
Jeg havde nu ALDRIG tænkt mig at købe et curved tv :-) så der er jo nok ekstra udfordringer med at få anbragt boksen bag tv'et.
Jeg mener dog stadig at det er en lidt dårlig løsning fra Samsung når man ikke engang kan få et længere kabel.
Jeg er selv tekniker så det undre mig at der ikke er nogen som har forsøgt at forlænge kablet ?? Jeg er helt klar over at der er udfordringer omkring det men det undre mig at det ikke er forsøgt ?
#241680
Gobbe skrev:Jeg havde nu ALDRIG tænkt mig at købe et curved tv :-) så der er jo nok ekstra udfordringer med at få anbragt boksen bag tv'et.
Jeg mener dog stadig at det er en lidt dårlig løsning fra Samsung når man ikke engang kan få et længere kabel.
Jeg er selv tekniker så det undre mig at der ikke er nogen som har forsøgt at forlænge kablet ?? Jeg er helt klar over at der er udfordringer omkring det men det undre mig at det ikke er forsøgt ?
Det er bagsiden der er kurvet eller buet. Tykkest neders og tyndere i toppen. Fronten er ganske flad. :)
#241706
Gobbe skrev:Jeg havde nu ALDRIG tænkt mig at købe et curved tv :-) så der er jo nok ekstra udfordringer med at få anbragt boksen bag tv'et.
Jeg mener dog stadig at det er en lidt dårlig løsning fra Samsung når man ikke engang kan få et længere kabel.
Jeg er selv tekniker så det undre mig at der ikke er nogen som har forsøgt at forlænge kablet ?? Jeg er helt klar over at der er udfordringer omkring det men det undre mig at det ikke er forsøgt ?
Hej Gobbe.

Jeg har lige snakket med en samsung konsulent i dag omkring netop samme problematik omkring længden af kablet. Han forklarede at den datamængde der skal komme igennem kablet kun kan strække sig til længden af kablet. Dog forstår jeg dog heller ikke hvorfor samsung ikke har lavet en meget kortere ledning for at gøre det nemmere at hænge den på et evt. beslag eller lign. når nu han er kommet med den anden forklaring.

Mvh. Phillip Bing
Radio/TV sælger Elgiganten Herlev.