Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MRP9000
#241594
Hej

Hvilket 49" tv vil i mene er det absolut bedste som jeg kan få?? Og prisen skal der ikke tænkes på.

Vil ikke højere op end 49-50" så oled er udelukket :/
Af MRP9000
#241613
Det er ikke noget skidt når skærmen er buet eller hvad?? Synes jeg læste på et tidspunkt at det kun var oled som var godt i buet, på grund af belysningen i fjernsynet? :)
Af Phillip Bing
#241640
hej MRP9000.

Som tidligere anbefalet er både 8 og 9 serien i samsung nogle meget gode bud på det bedste. Dog vil jeg mene at smart tv delen er bedre i LG's WebOs. Nu kender jeg dog ikke dine behov som forbruger, men hvis det er smart tv delen du går meget op i ville 49uh750 være et super tv, men billedkvalitetsmæssigt vil jeg stadig holde mig til 8 og 9 serien inden for samsung (49" er der dog ikke nogle i butikkerne af endnu. det er kun strøgets elgiganten der muligvis har en stående). Dette er kun det korte svar, du er velkommen til at komme ned og snakke omkring det med mig, hvis det lyster.

Mvh. Phillip Bing
Radio/tv sælger elgiganten Herlev
Af MRP9000
#241684
Hej Phillip

Købte for godt 1 måned siden 49uh750 og blev virkelig skuffet, når der var meget mørke scener så var det utroligt dårligt. Som om der var en lys hinde over skærmen :/ så det røg retur. Har prøvet andre ips skærme hvor det ikke var sådan, men på den 750 var det skuffende:/
Af iLoveTCL
#241699
Fik du kalibreret UH750'eren? Synes ellers den står udemærket kalibreret. Men hvis du går efter det bedste i 49" klassen skal du overveje samsungs 7,8 og 9serie ELLER LG's 49uh850, Markant bedre specs end UH750.
Af Phillip Bing
#241705
MRP9000 skrev:Hej Phillip

Købte for godt 1 måned siden 49uh750 og blev virkelig skuffet, når der var meget mørke scener så var det utroligt dårligt. Som om der var en lys hinde over skærmen :/ så det røg retur. Har prøvet andre ips skærme hvor det ikke var sådan, men på den 750 var det skuffende:/
Som "iLoveTCL" har skrevet mener jeg at det er vigtigt på denne skærm at få den kalibreret. Om du selv vil finde tid til det eller få en butik eller venner til at gøre det for dig, er op til dig selv, men det er klart en fordel i dette tv. Går selv og kigger på tv'et til hverdag og kan også se forskellen på en kalibreret og ikke kalibreret da vi har det i vores udstilling.

Mvh. Phillip Bing
Radio/tv sælger Elgiganten Herlev