Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#241525
Fakker skrev:Jeg regner med at tage ud i Elgiganten idag, for at høre om de kan skaffe et otw420b vægbeslag, sidst jeg var derude var der en sælger som sagde, at de kunne få en hjem fra LG som skulle passe 100%, og det kunne godt lyde som om at det var otw420b beslaget, så det skal jeg lige forhøre mig om, ellers tror jeg det bliver igennem servicecentergruppen, jeg laver en forespørgsel.
giv lige besked tilbage om hvad du finder ud af. :)
#241528
SMK skrev:
Fakker skrev:Ja den har jeg godt kigget på den side, men er lidt nervøs for om de nu også får den hjem som de skriver
Jeg har lige bestilt OTW420b hos http://www.servicecentergruppen.dk/ til 1237 kr. Udfyld en request på servicecentergruppens hjemmeside og du får et tilbud i løbet af 1-2 arbejdsdage. Er i øvrigt blevet henvist til denne forhandler/reparatør af LG Nordic. Af en eller anden grund kunne jeg ikke bestille det ved Hardware.nl
/Søren
Det beslag er åbenbart steget i pris, fordi jeg har lige fået et tilbud fra dem på 1733,64 kr, det synes jeg er lidt for dyrt :S
#241553
Kefiren skrev:
Gil skrev:Jeg faldt også i Black Friday fælden og ser nu frem til at modtage mit 65E6 på torsdag :D

Jeg har allerede et Vogels THIN 305 TV vægophæng fra mit gamle tv, som jeg håber jeg kan genbruge. Men jeg er i tvivl om bunden af beslagene vil ramme soundbaren samt hvor højt skærmen vil komme til at hænge på væggen (om jeg så også skal flytte delen som allerede er skruet ind i væggen).

Er der nogle af jer med 65E6, som kan måle afstanden fra det nedereste VESA monteringshul til soundbaren og til bunden af skærmen?

Samt øverste VESA monteringshul til toppen af skærmen?

Tak!
Jeg har købt præcis det samme ophæng, sig lige til hvad du finder ud af, hvis det ikke dur så skal jeg have mit byttet :-)
Jeg har fået studeret Vogels THIN 305 vs. LG E6 lidt mere og vil ikke anbefale beslaget. Da nedereste hul i beslaget SKAL bruges (ellers rammer man soundbaren), så skal man bore et ekstra hul i beslaget pga. der er 20 cm mellem hullerne i skærmen(VESA 200) . Samtidigt er beslaget meget tyndt (1,5 cm) og man skal derfor bruge afstandsstykker for at få bare lidt plads til kablerne.

Oh well, nu har jeg det jo allerede på vægen, så frem med boremaskinen !:(
#241584
Gil skrev:
Kefiren skrev:
Gil skrev:Jeg faldt også i Black Friday fælden og ser nu frem til at modtage mit 65E6 på torsdag :D

Jeg har allerede et Vogels THIN 305 TV vægophæng fra mit gamle tv, som jeg håber jeg kan genbruge. Men jeg er i tvivl om bunden af beslagene vil ramme soundbaren samt hvor højt skærmen vil komme til at hænge på væggen (om jeg så også skal flytte delen som allerede er skruet ind i væggen).

Er der nogle af jer med 65E6, som kan måle afstanden fra det nedereste VESA monteringshul til soundbaren og til bunden af skærmen?

Samt øverste VESA monteringshul til toppen af skærmen?

Tak!
Jeg har købt præcis det samme ophæng, sig lige til hvad du finder ud af, hvis det ikke dur så skal jeg have mit byttet :-)
Jeg har fået studeret Vogels THIN 305 vs. LG E6 lidt mere og vil ikke anbefale beslaget. Da nedereste hul i beslaget SKAL bruges (ellers rammer man soundbaren), så skal man bore et ekstra hul i beslaget pga. der er 20 cm mellem hullerne i skærmen(VESA 200) . Samtidigt er beslaget meget tyndt (1,5 cm) og man skal derfor bruge afstandsstykker for at få bare lidt plads til kablerne.

Oh well, nu har jeg det jo allerede på vægen, så frem med boremaskinen !:(
Okay mange tak for svar :-) det skal så byttes, og så må jeg købe det fra LG når det falder til en mindre pris end de 1700-1800 kroner
#241590
Kefiren skrev:
SMK skrev:
Fakker skrev:Ja den har jeg godt kigget på den side, men er lidt nervøs for om de nu også får den hjem som de skriver
Jeg har lige bestilt OTW420b hos http://www.servicecentergruppen.dk/ til 1237 kr. Udfyld en request på servicecentergruppens hjemmeside og du får et tilbud i løbet af 1-2 arbejdsdage. Er i øvrigt blevet henvist til denne forhandler/reparatør af LG Nordic. Af en eller anden grund kunne jeg ikke bestille det ved Hardware.nl
/Søren
Det beslag er åbenbart steget i pris, fordi jeg har lige fået et tilbud fra dem på 1733,64 kr, det synes jeg er lidt for dyrt :S
OTW420B kan leveres fra nedenstående butik i Sverige. Koster 1430 dkr leveret i DK http://lgdelar.se/tv/vaggfaste/mec63044904-vaggfaste/
/Søren
#241605
Fakker skrev:
OTW420B kan leveres fra nedenstående butik i Sverige. Koster 1430 dkr leveret i DK http://lgdelar.se/tv/vaggfaste/mec63044904-vaggfaste/
/Søren[/quote]

Kender du den webshop, tænker på om de er troværdige?
Det er de nu nok, men kender dem ikke.[/quote]
Nej, jeg kender dem ikke. Tror de et det svenske svar på sercicentergruppen. Men hvorfor skulle de ikke være troværdige - LG Sverige henviser til dem mht reservedele?
/Søren
#241607
Hehe ja hvis der bliver henvist til dem, burde de være troværdige, har bare lært lige at dobbelt tjekke. Men nu ser vi, jeg har lavet en forespørgsel ved service center som du linkede til og hvis prisen er forhøjet, napper jeg den i Sverige.
#241622
Jeg har lige fået et tilbud fra servicecentergruppen, hvor prisen lyder på 1.733,64 kr.
Det er sgu da en mærkelig måde at sælge på, ved at forhøje priserne på denne måde, når nu SMK kunne få det til 1237 kr.

SMK det du bestilte var det også til 65" skærm?, tænker bare om der kan være forskellige størrelser at det vægbeslag, og det derfor er billigere til den på 55"
#241628
Jeg synes altså det er mærkeligt at OTW420B ikke er i de gængse detail butikker/netforhandlere i Danmark på nuværende tidspunkt.

Hvad angår Vogels NEXT7346 så ser er det meget pænt ud, men når der ikke er billeder eller specifikationer af minimumsafstanden til væg, så er jeg nødt til at antage at det er mere end hvad jeg kan tolerere. Desuden, hvad koster'n? Igen ser det ud til at være via en udenlandsk forhandler eller længere ude i distributionskæden.
#241666
Filosof302 skrev:Jeg synes altså det er mærkeligt at OTW420B ikke er i de gængse detail butikker/netforhandlere i Danmark på nuværende tidspunkt.

Hvad angår Vogels NEXT7346 så ser er det meget pænt ud, men når der ikke er billeder eller specifikationer af minimumsafstanden til væg, så er jeg nødt til at antage at det er mere end hvad jeg kan tolerere. Desuden, hvad koster'n? Igen ser det ud til at være via en udenlandsk forhandler eller længere ude i distributionskæden.
Ja det vil jeg give dig ret i, det er da mystisk at man ikke kan få lov til at købe det vægbeslag, uden alle de her krumspring, det er da tosset.
#241669
Fakker skrev:Jeg har lige fået et tilbud fra servicecentergruppen, hvor prisen lyder på 1.733,64 kr.
Det er sgu da en mærkelig måde at sælge på, ved at forhøje priserne på denne måde, når nu SMK kunne få det til 1237 kr.

SMK det du bestilte var det også til 65" skærm?, tænker bare om der kan være forskellige størrelser at det vægbeslag, og det derfor er billigere til den på 55"
Jeg har bestilt mit OTW420b til et 55". Men så vidt jeg ved så er der kun et beslag OTW420b som passer til både 55" & 65". Men du har ret; det er underligt at jeg kun skal betale 1237 kr og du skal betale 1733 kr. Nu bliver det da spændende hvad der dukker op fra Servicecentergruppen 2/12 om det nu er OTW420b eller et andet beslag. I så fald bliver det returneret og et nyt bestilt i Sverige idet jeg helt bestemt har bedt om pris på OTW420b. Mit 55E6 dukker desv først op 20/1 så jeg har ikke ligefremt travlt....
/Søren