Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#242266
NeuroBrain skrev:Nogen der har fundet et billigt (Biltema/HaraldNyborg osv) vægbeslag til OLED55E6V ?
Det er meget nemt at undersøge hvis man står medbeslaget og en tommestok (65E6 = VESA 400 x 200 og vejer ca 23 Kg).

1. Beslag må ikke gå mere end ca. 3 cm under nedereste monteringshul (ellers rammer beslaget soundbar)
2. det skal være mindst ca 2 cm tykt, da der ellers ikke er plads til kabler mv.
3. Der skal være et skruehul 20 cm oppe (Problemet med Vogels Thin 305)

Eksempel: http://www.harald-nyborg.dk/p11212/vaeg ... -44t-32-55

Udfra billedet virker Krav 1 og 2 som opfyldt. Krav 3 (skruehul 20 cm oppe) er jeg mere i tvivl... (Kan altid løses med et metalbor, meeen...)
#242382
steen6400 skrev:
kjeldahl skrev:Undskyld, men hvorfor ønske i allesamme et original eller designer beslag til jeres LG Oled 65E6????

Jeg har bestilt et billig deltago beslag, der overholder målene til wasa 400 x 200 med en bære evne på 75 kg til ca 128kr.
Jeg satser nu også på at kunne genbruge mit Harald-Nyborg beslag. Melder tilbage næste week-end.
Nå, den passer så heller ikke. Jeg bruger lige nu 15mm afstandsstykker og så kan den gå forbi soundbar'en. Så er der også plads til antennestik og netværk, havde helt glemt at de peger bagud :((
#242390
Så har jeg fået monteret skærmen med Vogels Thin 305, der var slet ingen grund til at bore i beslaget, og det hænger fint.

Til beslaget fulgte der afstand stykker med, dem brugte jeg + 2 eller 3 spændeskiver, så sidder det fint.
#242835
Fakker skrev:Så har jeg fået monteret skærmen med Vogels Thin 305, der var slet ingen grund til at bore i beslaget, og det hænger fint.

Til beslaget fulgte der afstand stykker med, dem brugte jeg + 2 eller 3 spændeskiver, så sidder det fint.
Har du et par billeder af det - set fra siden?
#244733
Laursdahl skrev:Superslank Arkitect vægmontering til TV med VESA standard: 100 x 100 - 600 x 400 mm.
VESA: 100 x 100 - 600 x 400 mm
Fast montering
Max. bæreevne: 30 kg

Ved ikke lige hvad dit Tv vejer?

Her er Link : http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... gmontering

Sådan et har jeg også til mit E6 og der virker fint. DOG skal du ud og finde et antenne stik der er vinklet ned eller til siden da jeg ikke har plads til det går lige bag ud men det er nu ret nemt at skifte.
#246122
Fakker skrev:Så har jeg fået monteret skærmen med Vogels Thin 305, der var slet ingen grund til at bore i beslaget, og det hænger fint.

Til beslaget fulgte der afstand stykker med, dem brugte jeg + 2 eller 3 spændeskiver, så sidder det fint.
Jeg har været en tur rundt til de usual suspects (Power, Hi-fi-klubben og EL-giganten. Der er ikke ret meget hjælp at hente med henblik på at finde er ophæng til min E6 55. Så jeg overvejer lidt at forsøge med denne her 305. Har dog lige et par spørgsmål.

- andre end Fakker der har fået det til at virke?
- hvad med kabelholderen? Skruer I denne af (kan den skrues af?) det er svært at se på billederne fra Fakker
- andre vægbeslag jeg skal overveje her på falderebet?

Ser frem til noget feedback.