Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#241169
Jeg er egentlig på udkig efter et LG 55" i E6-versionen, men som det er pt. er der en prisforskel på 10.000 (!!!) mellem de to versioner, hvilket umiddelbart virker alt for stor taget i betragtning at billedkvaliteten skulle være næsten identisk. Jeg håber selvfølgelig det er fordi E6 mangler at opleve et tilsvarende fald som B6, men er det sandsynligt?
#241170
Der er nogle forskelle. Der er ikke 3D i B6 modellen og E6 har bedre lyd. Jeg har selv B6 (og er super tilfreds) da jeg ikke er interesseret i 3D (kan ikke se det) og da jeg i forvejen har THX lydanlæg :)
#241191
Jeg tror personligt, at E6 står kunstigt højt. Volumesalget er på LG B6, så her presser butikkerne prisen i bunden og konkurrerer sundt. LG E6 får lov til at leve et mere stille liv, hvor de store prisreduktioner kommer, når LG sænker prisen.

LG E6 må komme længere ned på et tidspunkt. Hvis ikke på Black Friday, så når efter nye modeller præsenteres på CES 2017 i januar. Værd at huske er dog også, at E6 på design har forskelle. Glasplade og aluminiumshøjttaler.

HDTVTest undersøgte hvilken processor, der sidder i B6 og E6, og det ser ud som om, at C6, E6 og G6 er på LG's egen processor, mens B6 kører på en processor, som er købt ude i byen. Om det får forskelle fremadrettet for opdateringssituationen kan vi kun gisne om. Jeg hører rygter om, at kun den absolut dyreste G6 får YouTube HDR opdateringen, men jeg ved ikke om det er rigtigt. I så fald ser det jo ikke ud til at betyde det store.
#241210
Efter sigende er der forskel på processoren da C, E og G skal kunne køre 3D, om der også er andre forskelle grundet processoren er ven så spørgsmålet. Har læst om udenlandske kalibratører der siger at kalibrerings håndtagene på G og E (C?) er mere fintfølende/bedre end på B.
#241234
Hej Kjeppesen : Ja billedkvaliteten er næsten identisk men når man ser LG E6 er man ikke i tvivl om at det er et High End Tv, det indtryk får jeg ikke helt af LG B6. Ved E6 betaler man også for nogle bedre materialer og man får også en fjernbetjening i bedre kvalitet, og en mindre ekstra fjernbetjening. E6 har også 3D og der følger 2 par briller med. Du får også en meget bedre lyd og et lavere Input Lag, og ifølge Darko har den også mindre reflektioner og genskin i panelet og dermed mere velegnet i en lys stue. Og Darko nævner også at E6 var bedre kalibreret end B6 fra fabrikken. En prisforskel på 10.000kr. er for meget det er vi enige om.
#241238
Mange tak for alle (meget kyndige) svar!

Jeg lader mit gamle Panasonic V20 leve lidt endnu og så venter jeg til E20 runder 20 t.kr., som forventeligt kan ske inden for 2-3 måneder, hvis jeg tolker jeres svar og selv spekulerer lidt i prisudviklingen.

Jeg har aldrig været vant til store lydanlæg til mit tv og forestiller mig heller ikke umiddelbart at jeg skal have dette til LG E6, men er (den efter sigende fornuftige) højttaler på E6 udmærket til almindeligt brug og film?

Mvh. Karsten
#241240
I øvrigt - jeg er ret fotointeresseret og ser normalt mine billeder på min iMac (2500x1600 opløsning på 27"). Er der nogen der har erfaring med at se stillbilleder/fotografier på et 4K OLED tv? Står billedet "stille" på skærmen eller "flimrer" det (som man kan opleve på lidt ældre tv)?
#241275
kjeppesen skrev:Jeg har aldrig været vant til store lydanlæg til mit tv og forestiller mig heller ikke umiddelbart at jeg skal have dette til LG E6, men er (den efter sigende fornuftige) højttaler på E6 udmærket til almindeligt brug og film?
Jeg har en E6 stående pt. og jeg synes at højttalerne er gode nok til allround. Det kommer selvfølgelig an på hvad man forventer, men tale lyder klart og der er bedre bund i lyden end på de fleste tv-skærme. Jeg har et par BeoLab 9 ved siden af, men de sættes kun til under storslåede film og tv-serier. Ellers synes jeg, at højttalerne i E6 er gode nok.
kjeppesen skrev:I øvrigt - jeg er ret fotointeresseret og ser normalt mine billeder på min iMac (2500x1600 opløsning på 27"). Er der nogen der har erfaring med at se stillbilleder/fotografier på et 4K OLED tv? Står billedet "stille" på skærmen eller "flimrer" det (som man kan opleve på lidt ældre tv)?
Helt stille, ingen flimmer. OLED opdaterer kun når der er nyt i billedet (ligesom LCD). Plasma opdaterer konstant og bruger såkaldt dithering, hvor særligt de mørke toner skabes ved at stå og mikse ekstremt hurtigt imellem to gråtoner.
#241276
Ludo skrev:Er der nogen udfordringer i forhold til navigering, hvis man gerne vil anvende sin Logitech Harmony Elite?
Ikke umiddelbart. Jeg har ikke en Logitech, men alle menuerne kan styres med højre/venstre/op/ned klik. Man behøver ikke at bruge bevægelses-cursoren.

På den E6, som jeg pt. har stående, har jeg prøvet at lave en opsætning, hvor LG's fjernebetjening ligger i skuffen. PlayStation 4 og Nvidia Shield kan tænde tv'et og Apple TV kan både tænde, slukke og justere lydvolume. Dermed har man reelt ikke brug for LG's fjernbetjening (med mindre man gerne vil bruge webOS eller traditionelle tv-kanaler naturligvis, det gør jeg ikke).
#241334
Jeg har længe planlagt at købe B6 - ventede bare på et stort nok prisfald. E6 havde jeg overhovedet ikke overvejet, da det koster 42.000kr.

Så da de satte E6 65" ned til 24.500kr var det simpelthen ikke til at stå for. Købt!