Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#241131
Jeg tænkte på om I nogensinde køber de forsikringer som Elgiganten og Power tilbyder? Fx så har power en udvidet forsikring til 1899 kr som dækker burn-in, pixel fejl og tab og vandskader.

Jeg har en elektronik forsikring i min indbo som dækker tab, vandskader osv. men den dækker ikke burn-in og den dækker kun pixelfejl som ikke er godkendt af producenten. Tænker I at det er værd at købe den forsikring til 1899 kr eller er det spild af penge?

Jeg tænker selvfølgelig at købe LG OLED55B6V eller LG OLED55E6V.
#241135
Christianhave skrev:Jeg ville personligt aldrig købe sådan en forsikring. Jeg har elektronikforsikring som dækker det meste. Hvis du har købt i fx Power med pixelfejl kan du jo bare aflevere det tilbage inden for 14 dage.
Der kan jo godt komme pixelfejl efter 14 dage :)
#241141
Jeg ved ikke hvor godt en udvidet indbo dækker, men jeg købte sådan en forsikring i Fona, til mit PS63C7705 plasma for 6 år siden.

Panelet døde efter 2 år. Så kom der bare en tekniker ud og skiftede det.
Efter 2 år igen, altså 4 år i alt, så døde panelet en gang til.... igen, der kom en mand fra Samsung og skiftede det i mit hjem.

Nu er der så gået 2 år yderligere, og jeg krydser fingre for at det ikke dør igen, før jeg har penge til en 65" LG E6 , da forsikringen kun varede i 5 år :D

Min pointe er så bare, at jeg har sgu været glad for den forsikring. Der har INTET bøvl været når varen gik i stykker. Hvordan en udvidet elektronikforsikring gennem eget selskab havde dækket, ved jeg så ikke?
#241142
Hvis du køber et OLED tv til 15k+, synes jeg umiddelbart det lyder meget fornuftigt med en udvidet forsikring til 1899,-

Ville ønske jeg selv havde gjort det da jeg købte OLED - ikke at der har været nogen problemer endnu, men ville gerne have sluppet for bekymringerne omkring bla. burn-in.
#241145
-DC- skrev:Hvis du køber et OLED tv til 15k+, synes jeg umiddelbart det lyder meget fornuftigt med en udvidet forsikring til 1899,-

Ville ønske jeg selv havde gjort det da jeg købte OLED - ikke at der har været nogen problemer endnu, men ville gerne have sluppet for bekymringerne omkring bla. burn-in.
Jeg kan sagtens forstå dig med bekymringerne, det er også burn-in jeg er bekymret for, måske ikke nu, men efter nogle år kan det måske godt ske.
#241181
kronholm skrev:Synes det lyder lidt dyrt? Jeg købte en til 999,- til et TV til 19999. Det dækker også burn in. Men dækker selvf. ikke hvis man kaster hunden ind igennem det. Det er fullcare
Var det i Power eller Elgiganten du købte dit tv?
#241195
Hvis man i et almindeligt hus (far, mor og børn) har vaskemaskine, tørretumbler, køleskab, fryser, 2 - 3 tv, tablets, telefoner, spille konsoller og pc'ere så kan man bruge en FORMUE på tillægsforsikringer.

Jeg har aldrig (hvad jeg kan huske) købt forsikring til elektronik, så nu har jeg sparet flere tusinde kr. over de sidste 20 - 30 år. Så nu kan jeg vel godt forsvare, at købe et nyt TV - ka' jeg ikke?

1.899,00 kr. lyder helt vildt dyrt, det ville jeg aldrig overveje.
#241196
Helt generelt, så er de forsikringer varehusene tilbyder alt for dyre. 2.000 kr. for forsikring af et fjernsyn til 15.000 kr. lyder helt vildt. Det ændre selvfølgelig ikke på, at der findes mange mennesker, som har haft god gavn af forsikringen, men jeg tror nu man på sigt er noget bedre tjent ved at opgradere sin indboforsikring med el-dækning eller hvad det hedder..
#241198
Jeg giver 280,- om året (tilvalg til indboforsikringen) hos FDM Forsikring og får:

Elskade- og elektronikdækning der dækker bl.a. kortslutningsskader og funktionsfejl på dine elektriske apparater (de første 4 år uden afskrivninger).
Pludselig skader på almindeligt og særligt privat indbo, samt briller, inkl. solbriller med styrke og høreapparater.


Ja ok, den dækker ikke pixelfejl og burn-in, men til 280,- pr. år og så dækker den alt elektronik i min husstand og pludselige skader for alle andre ting, så kan jeg godt undvære at den dækker pixelfejl og burn-in!
#241299
Kefiren skrev:
-DC- skrev:Hvis du køber et OLED tv til 15k+, synes jeg umiddelbart det lyder meget fornuftigt med en udvidet forsikring til 1899,-

Ville ønske jeg selv havde gjort det da jeg købte OLED - ikke at der har været nogen problemer endnu, men ville gerne have sluppet for bekymringerne omkring bla. burn-in.
Jeg kan sagtens forstå dig med bekymringerne, det er også burn-in jeg er bekymret for, måske ikke nu, men efter nogle år kan det måske godt ske.
5 års forsikring til 1899,- , det er 30,- pr. måned = nul bekymringer. Når jeg en gang ud i fremtiden køber nyt OLED (eller anden spændende ny teknologi :) ) med risiko for burn-in, bliver det helt klart med forsikring.

Måske er det bare mig der er pjattet, men synes det tager lidt af fornøjelsen at skulle tage hensyn til burn-in o.a.
#241301
-DC- skrev:
Kefiren skrev:
-DC- skrev:Hvis du køber et OLED tv til 15k+, synes jeg umiddelbart det lyder meget fornuftigt med en udvidet forsikring til 1899,-

Ville ønske jeg selv havde gjort det da jeg købte OLED - ikke at der har været nogen problemer endnu, men ville gerne have sluppet for bekymringerne omkring bla. burn-in.
Jeg kan sagtens forstå dig med bekymringerne, det er også burn-in jeg er bekymret for, måske ikke nu, men efter nogle år kan det måske godt ske.
5 års forsikring til 1899,- , det er 30,- pr. måned = nul bekymringer. Når jeg en gang ud i fremtiden køber nyt OLED (eller anden spændende ny teknologi :) ) med risiko for burn-in, bliver det helt klart med forsikring.

Måske er det bare mig der er pjattet, men synes det tager lidt af fornøjelsen at skulle tage hensyn til burn-in o.a.

Men så kan man jo købe forsikringer på alt i livet! Hvad hvis dit komfur går i stykker, hvad hvis din bil går i stykker (mekanisk), hvad hvis din køkkenlåge falder af?