Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#241311
thg skrev:Men så kan man jo købe forsikringer på alt i livet! Hvad hvis dit komfur går i stykker, hvad hvis din bil går i stykker (mekanisk), hvad hvis din køkkenlåge falder af?
Jo, det har du ret i. Men nu gik snakken oprindeligt på OLED tv (risikoen for burn-in). Alt det andet er i min optik ligegyldigt, der har jeg nok i den almindelige garanti / indbo.
#241368
Jeg er forsikringsuddannet skadeskonsulent og har været ansat 22 år i de største selskaber. Min dagligdag har været at nærlæse forsikringsbetingelser, hvilket jeg også har gjort med de tillægsforsikringer, der sælges sammen med elektronikkøb.
Jeg køber dem aldrig og sammenlignet med den normale indboforsikring, som de fleste har, er det ikke meget ekstra, der tilbydes i dækning. Jo, der loves ofte meget af sælger, som ikke altid holder i skadeøjeblikket.
Har man desuden en udvidet elskadedækning, er det penge ud af vinduet.

Personligt vælger jeg at selvforsikre. Dvs at jeg bruger de omkring 2000 kr, der er sparet ved ikke at have tegnet en forsikring til en eventuel reparation, hvis indboforsikringen ikke dækker.

Vælger man at købe forsikringen, så forlang et skriftligt svar på det sælger fortæller er dækket. Så opnår man en god og bedre dækning.
#241377
Kefiren skrev:
kronholm skrev:Synes det lyder lidt dyrt? Jeg købte en til 999,- til et TV til 19999. Det dækker også burn in. Men dækker selvf. ikke hvis man kaster hunden ind igennem det. Det er fullcare
Var det i Power eller Elgiganten du købte dit tv?
Beklager det sene svar....

Jeg købte tv'et hos komplett og så købte jeg en forsikringspakke ved Metro (da det eksisterede) jeg tror også man kan købe forsikringen i Bilka. Man skal bare registrere ens tv senest to uger efter købet. Men jeg er lidt i tvivl om det kun var 2 års ekstra garanti jeg fik.