Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#241206
Torben Rasmussen skrev:Jeg tvivler på, at Samsung bruger kræfter på at opdatere 2015-platformen for at få reklamer i, da det sikkert ikke vil være de samme apps, som bliver tilgængelige fremadrettet på de to versioner.
Det er da helt ok hvis os med en 2015 slipper ;)

Du spurgte jo selv om der var nogen der havde fået rekvalme på vores 2015
#241209
Jeg synes nu ellers, at 2016-versionen er lidt mere afpudset end 2015, så systemet virker mere færdigt. Om det så virker specielt godt med pege-pinden fra 2015-remoten er jo mere usikker på.
#241212
Torben Rasmussen skrev:Jeg synes nu ellers, at 2016-versionen er lidt mere afpudset end 2015, så systemet virker mere færdigt. Om det så virker specielt godt med pege-pinden fra 2015-remoten er jo mere usikker på.
Bestemt - men det er ikke noget der for mig til at lægge søvnløs - Til gengæld så nupper jeg en 49KS7005 til soveværelset hvis prisen kommer under 6.000,- - så kan jeg jo nyde den nye menu der ;)
#241215
For lige at følge op på artiklen og denne tråd:

Der vises ingen reklame, når man kigger normalt tv.

Først - og kun når man går ind menuens app funktion dukker der en lille boks op sammen med apps,, som man ovenikøbet først skal trykke på for at se reklamen.

Iøvrigt har en række andre af de største producenter fået samme ide (LG, Panasonic, Philips) ligesom Google kommer med reklame på Chromecast.
#241220
bentpetersson skrev:For lige at følge op på artiklen og denne tråd:

Der vises ingen reklame, når man kigger normalt tv.

Først - og kun når man går ind menuens app funktion dukker der en lille boks op sammen med apps,, som man ovenikøbet først skal trykke på for at se reklamen.

Iøvrigt har en række andre af de største producenter fået samme ide (LG, Panasonic, Philips) ligesom Google kommer med reklame på Chromecast.
Det kan vel slås af på de fleste af skærmene.Nu da jeg har erfaret det er mange producenter der kører med disse reklamer i større eller mindre grad:

Cnet.com nævner dette for at fjerne reklamerne på Pana:

"Menu > Setup > Display customization > Viera Connect Banner > Off"

https://youtu.be/n8KM9rUf6UE
#241221
På Samsung behøver man ikke, som jeg læser der, slå noget fra. Tværtimod skal man hver gang aktivere den lille boks for at se, hvad reklamen handler om.
Boksen viser kun overskriften for produktet. Man skal da trykke på dette ikon for at nå ind til reklamen.

Er det rigtigt forstået?
#241222
bentpetersson skrev:På Samsung behøver man ikke, som jeg læser der, slå noget fra. Tværtimod skal man hver gang aktivere den lille boks for at se, hvad reklamen handler om.
Boksen viser kun overskriften for produktet. Man skal da trykke på dette ikon for at nå ind til reklamen.

Er det rigtigt forstået?
Jeps
#241223
Tak. Så er det at få reklame nok ikke noget, der bør og vil skræmme ret mange :)

Rasmus: Du skriver i din artikel følgende:

Reklamerne er kun synlige, når bundmenuen er fremme og springer ikke automatisk op fra bunden. Citat slut.

Det er vel ikke helt korrekt?
#241250
PeterD skrev: Det kan vel slås af på de fleste af skærmene.Nu da jeg har erfaret det er mange producenter der kører med disse reklamer i større eller mindre grad:

Cnet.com nævner dette for at fjerne reklamerne på Pana:

"Menu > Setup > Display customization > Viera Connect Banner > Off"

https://youtu.be/n8KM9rUf6UE
Det gælder vist kun for Panasonic TV fra 2013. I de Smart-TV fra 2014 og 2015 jeg har prøvet har jeg ikke set noget reklamebanner, når man justerer lydstyrken - det er dog også for ulækkert at de overhovedet har fået tanken.
Men i det mindste har man muligheden for at slå det fra, hvis man skulle sidde inde med et TV fra 2013 fra Panasonic.
#241256
bentpetersson skrev:For lige at følge op på artiklen og denne tråd:

Der vises ingen reklame, når man kigger normalt tv.

Først - og kun når man går ind menuens app funktion dukker der en lille boks op sammen med apps,, som man ovenikøbet først skal trykke på for at se reklamen.

Iøvrigt har en række andre af de største producenter fået samme ide (LG, Panasonic, Philips) ligesom Google kommer med reklame på Chromecast.
Det har hele tiden handlet om SMART delen - det har ikke handlet om TV delen på noget tidspunkt, hehe ;-)
#241258
bentpetersson skrev:Tak. Så er det at få reklame nok ikke noget, der bør og vil skræmme ret mange :)

Rasmus: Du skriver i din artikel følgende:

Reklamerne er kun synlige, når bundmenuen er fremme og springer ikke automatisk op fra bunden. Citat slut.

Det er vel ikke helt korrekt?
Jo. Du har ikonet med den første reklame synlig når du åbner menuen. Den kan så foldes ud hvis du klikker på den, så der kommer mere indhold/reklamer. Og du skal flytte cursoren hen forbi den for at få fat på app-ikoner. Men når du nu ikke har et 2016-TV hvorfor går du så op i det? Det er som om du har behov for at tale "problemet" til jorden?
#241260
bentpetersson skrev:På Samsung behøver man ikke, som jeg læser der, slå noget fra. Tværtimod skal man hver gang aktivere den lille boks for at se, hvad reklamen handler om.
Boksen viser kun overskriften for produktet. Man skal da trykke på dette ikon for at nå ind til reklamen.

Er det rigtigt forstået?
Jeg syntes ikke helt den udlægning dækker over hvad der normalt opfattes som en reklame. Der er en firkant i menuen med en billedreklame. Man skal så klikke på den for at se yderligere, men det gør jo ikke det først niveau til en ikke-reklame.

Derudover kan det da godt være at det her niveau er noget man kunne leve med, men det er altså en grænse der bliver trådt ind over når man skal tvinges til reklamer på noget man har betalt fuld pris for up front, og så hjælper det ikke at der muligvis er nogen der lige har sneget sig lidt ind over den grænse før. Hvis forbrugerne ikke reagerer på det, kommer det bare til at udvides i fremtiden.