Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#241091
Nej både Samsung, LG, Philips og Panasonic går igang.

Du må tilbage til papiraviser. Nåh nej. De lever mest af reklamer.
.
De nye reklamer vises dog kun på forsiden af Smart TV, sammen med visning af indhold og apps

Også her på recordere.dk ser vi jo reklamer.
--------------
Do på flatpanels.dk

Ovennævnte skrev jeg 16. Juni på recordere.dk
#241098
Der er bare forskel på at få diverse reklamebloks ind iblandt mit almene brug og reklamer på hjemmesider mm.
På hjemmesider har jeg fin forståelse herfor. Der må genereres nogle penge, da det er gratis for os bruger langt hen ad vejen.
Når jeg har KØBT et produkt efterlyser jeg ikke reklamer for andet.
Personligt for jeg ikke reklamer i min postkasse, jeg slår væk når de kommer osv. Jeg hader det lo...

Som skrevet før er det pænt træls at skulle 3-5 reklamer igennem for at se et enkelt mål på 10 sekunder via ekstrabladet eks.
Jo jeg syntes ikke der skal være reklameplads på smart tv delen. Lad mig som forbruger i det mindste få et valg. Jeg er klar over producenterne bløder (eller det gjorde de ihvertfald), men så må prisen hæves, eller også vil jeg som forbruger have muligheden for at undgå reklamer - om så jeg skal betale for det.
#241103
Der er ingen reklamer på mit køleskab som jeg skal se før jeg kan åbne det, der er ingen reklamer på mit keyboard jeg skal igennem før jeg kan taste, eller på telefonen før jeg kan åbne den, eller på min seng før jeg må sove i den, eller på mit hus før jeg må gå ind i det. Det ville jo være absurd.

Hvorfor er det så ok at der skal være reklamer på mit TV før jeg kan bruge det?

Jeg er med på at der sidenhen kan være reklamer på TV'et når jeg forbruger indhold, lige som der er en lang række andre steder, men det er fundamentalt anderledes da det er (en del af) prisen for at forbruge dette indhold.
#241104
På Android TV vises der en række "relevante" links til indhold Google mener er relevant for dig, hvor noget af det er guides til features i TV'et og andre må betegnes som reklame for Googles eget indhold, såsom film via Google Play eller links til Youtube-videoer. Reklamerne er begrænset til at kunne stamme fra de apps, som er installeret, dvs. har du VLC, så kunne det være et link til noget af dit eget indhold fra en USB-stick, men oftest så er det blot reklamer for film mv. som Google tror du har lyst til at se.

I Android kan du dog selv vælge hvilke apps der må smide indhold op i denne topbjælke.
#241107
Så kort fortalt:

Hvis sony/panasonic/lg/samsung laver skjult markedsføring ved at sortere hvilke applikationer der skal være installeret fra fabrikken (Nogle sågar uden mulighed for at fjerne dem), så bliver det ikke skænket en tanke, men hvis samsung laver en lidt større firkant hvor det tydeligt står at det er en annonce, så bryder jeres verden sammen.

Nogle der har lyst til at brokke sig over at panasonic står fuldstændig stille med hensyn til at tilføje apps til deres tv? F.eks. TV2 play som panasonic ellers "arbejdede på" i januar 2015.

Der kan man snakke om en elendig virksomhed.
#241108
Der er ret meget forskel på en blok med forud installeret apps og en blok med reklame som kommer og går som det passer producenten af reklamen.

Ja, forud installeret apps som ikke er til at fjerne er ret irriterende, men det er stadig noget helt andet end reklamer.
#241109
Jeg vil nu heller ikke ligefrem sige min verden bryder sammen, jeg syntes bare det er lidt irriterende og hvis jeg kunne blive fri så vil jeg da gerne det og ellers så overlever jeg nu nok. :-)
#241110
kronholm skrev:Så kort fortalt:

Whatabout whatabout whatabout whatabout....
Mange af de ting du nævner er også irriterende eller direkte forkerte i varierende grad. Det har dog intet med sagen at gøre, og logisk hænger det ikke sammen at argumentere for at en urimelighed er helt eller delvist ok fordi andre urimeligheder eksisterer.
#241111
Samsung har svaret. Reklamerne er kommet for at blive.

Artikel her:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1479812760

Tak til Pedersen.86 og Ausfart for informationen. Det er brugt i artiklen. Kan I tjekke hvilken firmware jeres skærme kører på pt? Måske det er tvinge skærmen tilbage på tidligere version eller forhindre opdateringen hos ejere, som endnu ikke har fået den.

Umiddelbart kun på 2016 Smart TV med Tizen. Eller er der nogen med 2015 (JSxxx) Smart TV, som også ser dem i brugerfladen?