Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#241025
Opdagede i dag at der er kommet en lille reklame i tizen skærm-menu på min samsung KS7005. Reklamen er lige nu bare for funktionaliteten af fjernbetjeningen, men under den er det tydeligt markeret at den er beregnet til reklamer. :(( Så for mit vedkommende er det slut med Samsung skærme fremover. Ikke nok med at byggekvaliteten er elendig, det samme er holdbarheden, men nu skal man også invaderes af reklamer på en skærm man har købt og betalt for!
#241031
Der er mange ting i livet der skal fravælges, hvis man ikke har tiltro til at ens hjerne kan ignorere reklamerne.

Er i klar over at alle smart-tv gør reklame for de forskellige præinstallerede smart-tv apps der er på tv'et? Oh no, skynd jer at købe en monitor.
#241034
Mon ikke man kan abstrahere fra en lille thumbnail i menuen? Jeg mener, hvis det er det eneste, der kommer til at ske, så er det da billigt sluppet. Jeg kan i hvert fald ikke forstå hvis dette skal danne grundlag for, om man køber en bestemt skærm eller ej.
#241036
Det var da utroligt at flere ikke forstår trådstarterens problematik. "tag en tudekiks" osv. - i guder en flok klaphatte!

Jeg tror ikke der er nogle af os der har bedt om reklamer, men alligevel får vi dem i stor stil på næsten alle TV kanaler. At vi nu ser ud til at skal have reklamer på "smart" delen også, forstår jeg godt at der er nogle der klager over. Det høre ingen steder hjemme med alle de LORTE reklamer alle steder.

Jeg vil sige "TAK FOR INFO" til tårdstarteren, jeg gider heller ikke de reklamer, så Samsung har også lige mistede mig som kunde.
#241043
Tak for info, trådstarter. Jeg hader reklamer og vi er i forvejen udsat for det skidt overalt i det offentlige rum. Så - nej tak, Samsung. Fremover vil jeg ikke anbefale venner eller bekendte at investere i jeres TV produkter.
#241044
Pedersen.86 skrev:Opdagede i dag at der er kommet en lille reklame i tizen skærm-menu på min samsung KS7005. Reklamen er lige nu bare for funktionaliteten af fjernbetjeningen, men under den er det tydeligt markeret at den er beregnet til reklamer. :(( Så for mit vedkommende er det slut med Samsung skærme fremover. Ikke nok med at byggekvaliteten er elendig, det samme er holdbarheden, men nu skal man også invaderes af reklamer på en skærm man har købt og betalt for!
Det er jo løgn, det du skriver. Du valgte en indgang med en enhed, der ikke understøtter CEC, og du fik vist en mulighed for at konfigurere din fjernbetjening.
Jeg synes, du skal bortskaffe dit apparat.
#241047
Det er ihvertfald ikke en uvæsentlig gimmick at smide i skærmene. Jeg har i stor grad selv droppet youtube og ekstrabladet grundet evindelige reklamer. Det er så skide træls at trækkes med reklamer på 2 minutter før man kommer til klip på 20-30 sekunder man i første omgang søgte.

Til alt held er smart tv i sin nuværende form piv elendig og uforudsigelig at det for mange ikke er væsentligt alligevel.
Til gengæld er der mange i den anden lejr der køber netop pga smart tv.

Så må de smide et rabat afslag med, hvis man skal leve med reklamer.
Og jo, hvis ikke det var for at Samsung allerede var et no go herhjemme, så var reklamer et kærkomment argument herfor
#241053
er jo løgn, det du skriver. Du valgte en indgang med en enhed, der ikke understøtter CEC, og du fik vist en mulighed for at konfigurere din fjernbetjening.
Jeg synes, du skal bortskaffe dit apparat.
Det er desværre ikke løgn, uploader gerne et billede af det så du kan se det og det er fuldstændig ligemeget hvilken indgang den står på. Der står endda også "ad" under reklamen så kan der ikke være så megen tvivl om hvad det er vel?
Senest rettet af Pedersen.86 21. nov 2016, 21:09, rettet i alt 1 gang.
#241054
http://www.gsmarena.com/samsung_will_st ... -18511.php

En Raspberry Pi med Squid proxy med blacklists for reklamer og tracking kunne være en løsning på at fjerne reklamer en gang for alle, og så kan Samsung tude nok så meget.
Alternativt kunne man tage sit dyrt indkøbte tv og smide det tilbage til forhandleren.
Godt nok har jeg ikke selv Samsung, men kunne godt forestille mig frustrationen/magtesløsheden.
Senest rettet af donoester 21. nov 2016, 20:51, rettet i alt 1 gang.
#241055
Pedersen.86 skrev:Det er jo løgn, det du skriver. Du valgte en indgang med en enhed, der ikke understøtter CEC, og du fik vist en mulighed for at konfigurere din fjernbetjening.
Jeg synes, du skal bortskaffe dit apparat.
Det er desværre ikke løgn, uploader gerne et billede af det så du kan se det og det er fuldstændig ligemeget hvilken indgang den står på. Der står endda også "ad" under reklamen så kan der ikke være så megen tvivl om hvad det er vel?
Jeg mener, hvad jeg skrev. Også at du bør bortskaffe dit apparat.
#241062
Jeg har også fået den, der står bare annonce under min. Når man stopper på den kommer der en bjælke oven over hvor der tydeligvis er plads til flere.
Har været ved at se om jeg kan fjerne det i menuen men uden held pt.
Hvis andre finder et løsning på det så vil jeg meget gerne høre det.