Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#241250
PeterD skrev: Det kan vel slås af på de fleste af skærmene.Nu da jeg har erfaret det er mange producenter der kører med disse reklamer i større eller mindre grad:

Cnet.com nævner dette for at fjerne reklamerne på Pana:

"Menu > Setup > Display customization > Viera Connect Banner > Off"

https://youtu.be/n8KM9rUf6UE
Det gælder vist kun for Panasonic TV fra 2013. I de Smart-TV fra 2014 og 2015 jeg har prøvet har jeg ikke set noget reklamebanner, når man justerer lydstyrken - det er dog også for ulækkert at de overhovedet har fået tanken.
Men i det mindste har man muligheden for at slå det fra, hvis man skulle sidde inde med et TV fra 2013 fra Panasonic.
#241256
bentpetersson skrev:For lige at følge op på artiklen og denne tråd:

Der vises ingen reklame, når man kigger normalt tv.

Først - og kun når man går ind menuens app funktion dukker der en lille boks op sammen med apps,, som man ovenikøbet først skal trykke på for at se reklamen.

Iøvrigt har en række andre af de største producenter fået samme ide (LG, Panasonic, Philips) ligesom Google kommer med reklame på Chromecast.
Det har hele tiden handlet om SMART delen - det har ikke handlet om TV delen på noget tidspunkt, hehe ;-)
#241258
bentpetersson skrev:Tak. Så er det at få reklame nok ikke noget, der bør og vil skræmme ret mange :)

Rasmus: Du skriver i din artikel følgende:

Reklamerne er kun synlige, når bundmenuen er fremme og springer ikke automatisk op fra bunden. Citat slut.

Det er vel ikke helt korrekt?
Jo. Du har ikonet med den første reklame synlig når du åbner menuen. Den kan så foldes ud hvis du klikker på den, så der kommer mere indhold/reklamer. Og du skal flytte cursoren hen forbi den for at få fat på app-ikoner. Men når du nu ikke har et 2016-TV hvorfor går du så op i det? Det er som om du har behov for at tale "problemet" til jorden?
#241260
bentpetersson skrev:På Samsung behøver man ikke, som jeg læser der, slå noget fra. Tværtimod skal man hver gang aktivere den lille boks for at se, hvad reklamen handler om.
Boksen viser kun overskriften for produktet. Man skal da trykke på dette ikon for at nå ind til reklamen.

Er det rigtigt forstået?
Jeg syntes ikke helt den udlægning dækker over hvad der normalt opfattes som en reklame. Der er en firkant i menuen med en billedreklame. Man skal så klikke på den for at se yderligere, men det gør jo ikke det først niveau til en ikke-reklame.

Derudover kan det da godt være at det her niveau er noget man kunne leve med, men det er altså en grænse der bliver trådt ind over når man skal tvinges til reklamer på noget man har betalt fuld pris for up front, og så hjælper det ikke at der muligvis er nogen der lige har sneget sig lidt ind over den grænse før. Hvis forbrugerne ikke reagerer på det, kommer det bare til at udvides i fremtiden.
#241280
@ESEF
Du skriver: Jeg syntes ikke helt den udlægning dækker over hvad der normalt opfattes som reklame. citat slut

Jeg er ikke helt klar over, hvad du mener. Er det i relation til Rasmusˋ artikel, trådens overskrift eller mit svar lige inden dit? Hvis det er i relation til mit svar, så er vi helt enige. Jeg vil ikke kalde det reklame.

I disse tider har vi mulighed for fx at afbestille den ugentlige reklame. Jeg har valgt bl. andet at modtage Elgigantens tilbudsavis. I sammenligning med emnet på vor tråd, ligner det næsten (det kan naturligvis ikke sammenlignes helt) at jeg efterfølgende er harm fordi jeg modtager reklame, som jeg kun modtager, fordi jeg ikke selv har valgt fra.

Noget helt andet er de reklamer, der dukker op på TV. Jeg ser ikke film på TV3, fordi der afbrydes.

Jeg bryder mig heller ikke om udviklingen, og som den foregår bliver reklamen mere relateret til vore behov.

En søgning på google medfører jo emnerelaterede annoncer, der popper op på andre hjemmesider, som man besøger.
Der er jo tidligere skrevet om, at Samsung lytter i stuen, hvis der er mikrofon på apparatet.
I fremtiden, når man drøfter lidt frækt med konen, så popper, der måske en reklame op på TVet om kondomer.:)
Senest rettet af bentpetersson 24. nov 2016, 12:35, rettet i alt 1 gang.
#241281
@Torben du skriver, at det er som om jeg vil tale problemet til jorden.

Nej, jeg synes mere, at jeres artiklen blæser et problem op, som kun er et problem, hvis man vil anser det som et problem. På denne måde synes jeg , at der bør lægges en dæmper på sensationsværdien - der efter min mening ikke lige findes.

Jeg synes, at man bør se realistisk på problemet. Jeres artiklen virker jo nogen, som om man bevidst ønsker at sætte en rød klud op foran tyren. Man vægter ikke problemet, men sætter det op, som om reklamen blæser folk omkuld, når de åbner TV. Ved nærlæsning skrives det rette, men det er som at skulle læse alt det der står med småt i en kontrakt.

Man ønsker med denne skrivemåde, at folk bliver bekymret, men bekymring er den største misbrug af tid, idet den ikke kan benyttes til noget.
Artiklen synes mere at have til hensigt at skulle vække harme blandt mennesker, der har svært ved at styre deres aggressioner, men det er vel det, der gør den egnet for jer i eget reklamehensyn.

Sidstnævnte er ikke næbet ellet negativt ment. Jeg forstår naturligvis, at det er vigtigt at sælge siden og få flest læsere af hensyn til annoncører.
#241323
Bent, i 2015 var der ikke noget, i 2016 kom der en boks (til reklamer) på ca. samme størrelse som apps iconerne.

Hvordan tror du boksen eller hvad det bliver, ser ud i 2017? Derefter i 2018? osv.

Til sidst er det værre end siden her - det er problemet.

Jeg synes det er mærkeligt at du ikke kan se hvor det bærer hen ad, du som ellers er god til at se hvor ting normalt bærer hen ad.

EDIT: Jeg må heller lige skrive inden nogen fare på mig, hehe:
Jeg forstår reklamer her fordi: Rasmus og Torben laver en masse test, nyheder osv. + stiller forummet til rådighed, det skal de have lidt penge for, derfor reklamer.
SMART delen i et TV har vi betalt for da vi købte TV'et, derfor er reklame IKKE ok der - det er grådighed at sætte reklamer på SMART delen imo.
Senest rettet af Turbo 24. nov 2016, 21:36, rettet i alt 1 gang.
#241324
Jo Kim. Jeg kan godt se, at udviklingen og reklamen flytter sig. Men det generer mig ikke. Hvis det gjorde, ville jeg sætte politiske aktiviteter igang. Jeg tror ikke, at bekymringer på vor lille tråd ændrer på noget. Tror du og hvad vil du gøre for at bremse det.
#241325
Det kan være det sker, det kommer an på hvor mange det genere.

Jeg opfatter det du skriver på samme måde som Torben, prøver at tale problemet ned. Jeg synes også det er forkert når du skriver at de blæser det op til mere end det er, da 1 reklame er 1 for meget. Det synes du så ikke det er (citat: Men det generer mig ikke).