Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
#240941
EDIT [Admin]: Følgende tekst er fra mobilsiden.dk

Black Friday er en salgsfest som er kommet for at blive, men de mange tilbud der lokkes med, kan være misvisende. Vil du undgå tilbudstømmermænd, kan du derfor med fordel følge denne Black Friday tjekliste:

Lav en liste og LÆG ET BUDGET
Inden tilbudsfesten skydes i gang, er det en god idé at få overblik over hvad du har behov for. Find ud af hvad du mangler derhjemme eller blandt dine julegaveindkøb. Julen koster som bekendt også, læg derfor et budget for, hvor meget du kan og vil spendere på tilbudsræset. Sorter derefter dine ønsker i enten ’need-to-have’ og ’nice-to-have’ – og HOLD DIG derefter til listen.

Er det en reel nedsættelse?
Lad dig ikke forblænde af de neongule mærkater med minus 40, 50 eller 60 procent. Førpriser er ikke altid retvisende, og du bør i stedet sammenligne med en prissøgningside som eksempel-vis mobilpriser.dk, for at sikre dig, at besparelsen er reel.

Er det et godt produkt?
At tilbyde kæmperabatter på populære varer er generelt dårligt købmandskab for forretningerne. Det kan derimod være en smart måde at komme af med en partivare af tvivlsom kvalitet – læs derfor anmeldelser og test af produktet inden du køber. Nogle produkter er bare ikke gode nok - UANSET prisen.

LÆS TEST PÅ NETTET AF PRODUKTET!!

Er det et forældet produkt?
Nogle butikker benytter udsalgsfester....

EDIT [Admin]: Læs resten af artiklen på mobilsiden.dk:
http://www.mobilsiden.dk/tips/black-fri ... lid.37242/
#240947
Jeg er meget enig i punkterne. Man kan hurtigt blive rundforvirret på dagen, hvis man ikke har udset sig nogle særlige produkter/kategorier, som man går efter. Vi vil på dagen prøve at besvare spørgsmålet i det omfang, vi kan, men det hjælper altid er forberede sig lidt.

Jeg har også lavet en liste over tv-skærme og bokse, som vi holder særligt øje med på dagen:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1479631965
Brugeravatar
Af edinger
#240951
Jeg anlægger samme røvsyge strategi som sidste år.

Nemlig denne:

At priserne måtte falde, gør ikke, at der hos mig opstår et behov, som ikke var der i forvejen. Og da der ikke var noget behov, bli'r jeg hjemme på sofaen.
#240956
Flot og fornuftigt indlæg PeterD. Fint med sådan en advarsel. Man kan i al ivrighed hurtigt drukne i købelyst og tabe fornuften ude i forretningen. Resultatet er som regel fortrydelse. Så forberedelse inden købet er vigtig.
#241066
Hvis du kopierer tekst direkte fra andre sites, så vær lige OBS på copyrighten. Sæt SOM MINIMUM en kildeangivelse på! Vi har flere gange fået taget sider ned som videregav vore artikler uden kildeangivelse og jeg synes det er lidt respektløst bare at klippe det over frem for at linke i stedet.

Med mindre du er forfatter til den oprindelige tekst, så forventer jeg at du retter indlægget til. Ellers gør jeg det når jeg er ved en PC igen.
#241092
Torben Rasmussen skrev:Hvis du kopierer tekst direkte fra andre sites, så vær lige OBS på copyrighten. Sæt SOM MINIMUM en kildeangivelse på! Vi har flere gange fået taget sider ned som videregav vore artikler uden kildeangivelse og jeg synes det er lidt respektløst bare at klippe det over frem for at linke i stedet.

Med mindre du er forfatter til den oprindelige tekst, så forventer jeg at du retter indlægget til. Ellers gør jeg det når jeg er ved en PC igen.
Hej Torben

Som redaktionschef på mobilsiden.dk kan jeg bekræfte, at indholdet er ren copy/paste fra vores hjemmeside. Et link til den oprindelige artikel er derfor værdsat.

http://www.mobilsiden.dk/tips/black-fri ... lid.37242/

Men jeg er da glad for at se, at andre end os mobilnørder på mobilsiden.dk finder artiklen interessant. :)

Venligste hilsener
Niels /mobilsiden.dk
#241095
Hej Niels

Tak for dit indlæg. Jeg har rettet til i første debatindlæg i denne tråd, så det tydeligt fremgår, at teksten er fra mobilsiden.dk samt klippet i teksten, så den ikke fremgår i indlægget i den fulde form.



PeterD: Husk venligst kildeangivelse fremover og undlad at kopiere hele teksten ind. Det er god stik overfor dem, som har brugt tid på at skrive artiklen.
#241120
PeterD. Det handler ikke kun om tyveri, som det direkte kaldes. Der findes faktisk kutyme på områder med at fremsende faktura på brud af ophavsret. På tekstområdet hedder det timeforbrug gange timeløn med 100% tillæg + moms. For dit vedkommende anslået omkring 5000 kroner. Omkring kopi af fotos er tillægget 200%.

Men det er desuden totalt respektløs overfor den, der både bruger tid på at skrive og udgive en artikel, og som måske endog skal leve af at skrive artikler.

Det handler også om, at du derved forsøger at narre andre på forummet, blandt andre mig som det fremgår højere oppe, til at tro at du er forfatter til de skrevne.