Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
#241156
bentpetersson skrev:PeterD. Det handler ikke kun om tyveri, som det direkte kaldes. Der findes faktisk kutyme på områder med at fremsende faktura på brud af ophavsret. På tekstområdet hedder det timeforbrug gange timeløn med 100% tillæg + moms. For dit vedkommende anslået omkring 5000 kroner. Omkring kopi af fotos er tillægget 200%.

Men det er desuden totalt respektløs overfor den, der både bruger tid på at skrive og udgive en artikel, og som måske endog skal leve af at skrive artikler.

Det handler også om, at du derved forsøger at narre andre på forummet, blandt andre mig som det fremgår højere oppe, til at tro at du er forfatter til de skrevne.
Sorry! :((

Næste gang vil jeg lave et link til en given side eller skrive i overskriften hvor det er fra, så der ikke er noget at tage fejl af.

Et link til en side, går jeg ud fra er godt nok eller skrevet det i overskriften at "Følgende er fra....."?

Hvis det er brud på ophavsretten det jeg har gjort, så beklager jeg da det var ment som ren servicemeddelelse til folk så de sparer penge og IKKE BLIVER SNYDT og jeg vil forsøge at huske et link til en side fremover så de rette folk kan tage æren.

Eller skrive det i sin fulde helhed og så have et link på, hvorfra teksten er hentet. Det kan vel ikke være brud på ophavsretten, da der så står hvor følgende er hentet..

Jeg håber stadig folk sparer penge og tænker sig om en ekstra gang.

Nøjagtig som mig. Nu.

PS. En god dag er hvor man lærer noget. Så må jeg prøve at efterleve det.
#241165
I de her digitale tider, så er den flinke fremgangsmåde at linke og ikke lægge hele teksten ind - heller ikke selvom der er kildeangivelser. Mobilsiden lever - ligesom os - af reklameindtægter, og hvis du kopierer hele deres tekst ind, så får de jo ikke nogen sidevisninger. Ydermere, så straffes vi faktisk på reklame-siden herinde fordi Google kan se, at ordlyden er 100% ens og at datoen på Mobilsiden er ældre end teksten herinde, så bliver dermed stemplet som plagierende og ryger ned i pagerank. Google er endda så smart, at den kan maskinoversætte når den læser teksterne, og også spotte kopier af tekster fra andre sprog...

Just saying.
Af PeterD
#241216
Taget fra TV2.dk:

Elgiganten vil stadig afsløre "Ægte" Black Friday tilbud natten til fredag på Elgiganten.dk.

Så hvis man vil kan man klikke sig ind omkring kl. 23.50-24.
Af PeterD
#241278
Fra TV2.

Husk at være opmærksom på om tilbuddet er et reelt tilbud.

Priser på LG og Samsung (Der nævnes intet i artiklen om skærme fra Sony og Panasonic) skærme kan være blevet dyrere til Black Friday end få måneder før denne dag..Det skriver Forbrugerrådet.

Hele artiklen FRA TV2.DK

http://nyheder.tv2.dk/penge/2016-11-24- ... ack-friday

Igen et tip om at have fornuften med sig og ikke bare rive produktet ned fra hylden...