Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#240861
PeterD skrev:Igen:

Plasma er Plasma og det er et LCD TV som Sony og Samsung ikke, så derfor OLED.
Det er jeg helt med på Peter. Men prisen er også en faktor. Specielt når man er 2 om at bestemme.

I forhold til Samsungen er der i øjeblikket 60% i forskel op til OLED. Noget mindre op til Sony.

Så i øjeblikket er det en forhandling. :)
#240896
HattingLarsen skrev:
kennethbrdk skrev:Jeg har bestemt mig for et nyt 65" her til Black Friday og har både et Sony 55"LED LCD fra sidste år og et ISF kalibreret VT50 55" Plasma og jeg har også kig på de samme 3 modeller, men har dog droppet Samsungen, da jeg kan se flere anmeldelser og brugererfaringer de beretter om micro stuttering. Jeg synes både mit plasma og mit Sony klarer bevægelser og panoreringer ganske pænt og lige det er det vigtigste for mit valg (jeg får røde knopper hvis der noget der hakker eller hvis der er for meget soap opera effekt) og derfor er jeg heller ikke helt sikker på OLED, da der også her berettes om problemer med ujævne panoreringer, mens andre ikke oplever det. Men vil ikke udelukke at det bedste tilbud til Black Friday afgør mit valg, men er absolut i tvivl. Synes faktisk, at jo mere man læser om det jo mere i tvivl bliver man :p
Jeg har det meget på samme måde.

Jeg bliver sindssyg meget i tvivl om hvad jeg skal vælge, men bliver også mere og mere i tvivl om Samsungen overhovedet er det jeg skal. Begynder at hælde mere og mere til Sony, hvis ikke B6 kommer ned her på fredag.

Det er godt man ikke køber fjernsyn hver dag. det bliver man da sindssyg af. :)
Jeg hælder også lidt til Sony'en, da jeg er mindst i tvivl om hvad jeg får med den. I øvrigt har jeg stadig problemer med kraftig retention på mit plasma, så jeg har hele tiden paranoia på over for sorte bjælker og visse kanallogoer. Det kunne jeg godt undvære at have med det nye tv og med OLED kan man risikere det samme om end det ikke lyder så slemt som med de sidste plasmaer fra Panasonic.
#241315
Jeg købte en LG 55B6 for 2 mdr. siden hos Power til 16.200kr. Jeg havde en Panasonic plasma p50U30E tv i forvejen. Jeg overvejede i lang tid (startede efterår 2015) hvilken tv jeg skulle købe, jeg har i forvejen en satellit modtager vu+ 4k og manglede en skærm som kunne vise 4k. I august var jeg på besøg på Amager og var ovre hos Elgiganten i Fields for at de på Oled tv. Jeg kikkede på dem i næsten 2 timer, selvom det var med demo program var jeg ikke i tvivl om at oled var værd at satse på, jeg kunne bare se til højre der var det samme vist på en lg 750 model. Jeg synes godt nok at 16.200kr var mange penge for en fladskærm, det halve havde været rigeligt. Men hvis man så om nogle år igen skulle sætte om ville man jo ikke få ret meget for den gamle. Nu ville man være sikker på ikke at skulle tænke på nyt inden for de næste 10 år. Men til sagen, jeg bliver mere og mere glad for min lg b6 for hver dag. Jeg synes at den viser nogle fantastiske billeder og særlig hvis materialet er 4k. Den har en god evne til at vise lys/mørk side af personer (man kan se hvor belysningen kommer fra), genskin fra overflader er tydeligt, selv gamle sort/hvid film får en ny dimension. Jeg har snart helt glemt prisen. Vh. Jens.
#241642
Jeg fik fat i LG 55" B6 i fredags. Sad egentlig og ventede på Sony XD93, men den kom aldrig på bud. Det nye TV er fantastisk, der er lidt omkring fodboldkampe som ikke er helt så skarpt synes jeg, men det skyldes nok at jeg allerede har glemt hvor "grødet" det var på mit plasma og at det derfor ikke var synligt hvis der var hurtige bevægelser.

Nu leder jeg bare efter et beslag til væggen og her tænker jeg det skal være Vogels Thin 205 eller 305.

Mange tak for hjælp og indspark.