Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af iLoveTCL
#240614
Lape skrev:I snakker om reklamationer.. Der er intet der tyder på 8005 har færre problemer end 7005 og den eneste grund til man hører om "mange problemer" er fordi disse modeller er ekstremt populære og sælger rigtigt godt.

Power har 55KS7005 til 8444,- denne weekend.
Hmm. Jo det er der.
Tror "man" vil komme i klemme hvis man offentliggjorde disse fejlprocenter på tværs af mærker og modeller.
Kan bare sige at 7005 er en lækker skærm. Og har man en 7005 uden fejl. Så vær glad for det.
#240625
Hvorfor tror I der er én der skriver sådan i hans anmeldelse af skærmen?

Testet i 2 måneder. Helt uegnet til danske 1080i kanaler (hvilket er de fleste) fra Yousee. Hakker når der ses fodbold og f.eks. National Geographic. Alle settings prøvet. Mit "gamle" 1080p TV klarede alt fint.
Brugeravatar
Af KimKaos
#240627
mads.hildebrandt skrev:Hvorfor tror I der er én der skriver sådan i hans anmeldelse af skærmen?

Testet i 2 måneder. Helt uegnet til danske 1080i kanaler (hvilket er de fleste) fra Yousee. Hakker når der ses fodbold og f.eks. National Geographic. Alle settings prøvet. Mit "gamle" 1080p TV klarede alt fint.
Før man begynder at brokke sig over sit tv og hive ens gamle tv frem som reference så er det en god ide at man først har styr på alle ens kabler. Anskaf et kvalitets antennekabel og et cat. 6 internet kabel og har man en tusse gammel router var det måske også en ide af finde en der er bedre.

Det kan godt være at ens tv kan wifi osv. men det bedste signal får man med en snor til nettet og et billigt kina-antennekabel er noget man skal holde sig fra.

Nye tv kræver mere af kvaliteten fra de signaler man får. Ofte så bruger folk en lille formue på deres tv men mener åbenbart ikke at de også skal bruge penge på ordentlige kabler

Når alle kabler er i orden så kan man begynde at vurdere det billede man modtager og ikke et sekund før.

Hvis der så stadigvæk er små problemer kan det være antenne udtaget der ikke up-to-date eller selve skærmen der ikke har det så godt.

Under alle omstændigheder så kræver de nye tv tip-top kabler og et solidt signal.

Indstråling fra radiobølger er kommet for at blive så hold jer væk fra kina-gøjl antennekabler og antennestik / stikdåser fra Bilka, Harald Nybord, Bauhaus osv.

Det er snart BF så kik på kableleverandørenes hjemsider
Senest rettet af KimKaos 19. nov 2016, 14:54, rettet i alt 4 gange.
Af chrlau5
#240642
Jeg købte igår et LG LG 55UH770VAEN 55" LED TV der stod til 11999, men fik det for 8000kr. Jeg synes så ikke det lever op til min forventninger. Billede kvalieteten virker ringe og sort niveauet virker ikke super godt.

Kan 7005 tv´et anbefales istedet og er det væsentlig bedre billedekvalitet jeg får ved at bytte?
De seneste to tv har været Samsung af en god kvalitet så skulle nok have holdt mig til Samsung.

Jeg håber i vil hjælpe.
Af Christianhave
#240645
chrlau5 skrev:Jeg købte igår et LG LG 55UH770VAEN 55" LED TV der stod til 11999, men fik det for 8000kr. Jeg synes så ikke det lever op til min forventninger. Billede kvalieteten virker ringe og sort niveauet virker ikke super godt.

Kan 7005 tv´et anbefales istedet og er det væsentlig bedre billedekvalitet jeg får ved at bytte?
De seneste to tv har været Samsung af en god kvalitet så skulle nok have holdt mig til Samsung.

Jeg håber i vil hjælpe.
Hvis du sidder forholdsvis direkte på skærmen så ja. Her er lidt inspiration for begge tv dog LG's 8 serie. http://www.lydogbillede.dk/category/tv/
#240935
For ikke at starte en ny tråd om næsten det samme, fortsætter jeg her.

Hvad med 55ks9005, hvor meget bedre end 8005'erne er den, tænker mest i forhold til ps4 pro. Er den markant bedre, eller er det ikke så meget skærmen der er opgraderet?
Af Lape
#241992
KS8005 er topmodellen i Samsung's flade TV. KS9005 er bare buet.

Det gode ved disse serier er ekstremt lavt input lag, både med og uden HDR, ligger omkring 20ms så de egner sig meget godt til konsolbrug osv.
Af Lape
#242021
Jeg har prøvet begge modeller og jeg synes KS8005 var mere flydende i menu-navigering. KS7005 havde en del flere "hak".

Jeg har læst på diverse test sider at de har forskellig CPU. Det skulle vist være samme antal kerner og hastighed, men anden producent - Lidt ligesom LG's B6V serie kontra de større.