Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kalman
#240149
Jeg har ikke oplevet at min 55B6V hakker (endnu), forskellen mellem de to TV er at Mikro stutter på KS8005 er ikke begænset til hurtige scener, det var helt tilfældigt hvornår de kun opstå, selv "Big Bang theory" kun få nogle helt tilfældigt mikro hak, det var derfor jeg valgt at returner min KS8005.
#240157
Kefiren skrev:
mbm skrev:ja synes måske valget kan være svært, men vil sige det afhænger af hvornår du forventer at skifte TV igen..
Jeg købte KS8005 da jeg stadig synes OLED er for dyrt..
Men jeg regner så også med at skifte igen om måske 4-5 år til noget nyt.. og det bliver selvfølgelig OLED.
Det er også den tanke jeg selv har. Jeg giver det nok en måneds tid, og så ser jeg om priserne falder ved black friday og juleudsalg på OLED, hvis ikke så ender jeg nok med at købe KS8005
Jeg valgte også at hoppe på Samsung (JS8005) sidste år da jeg mente at OLED var en tand for dyrt - men jeg regner da med at jeg næste gang vælger et OLED/QLED eller hvad pokker der nu er toppen af poppen om nogle år.
¨
Og behold pengene i lommen og begynd at holde øje med priserne ca. en uge før BF da nogle af forhandlerne forsøger at komme de andre i forkøbet med super (poup) tilbud
#240158
Kalman skrev:Jeg har ikke oplevet at min 55B6V hakker (endnu), forskellen mellem de to TV er at Mikro stutter på KS8005 er ikke begænset til hurtige scener, det var helt tilfældigt hvornår de kun opstå, selv "Big Bang theory" kun få nogle helt tilfældigt mikro hak, det var derfor jeg valgt at returner min KS8005.
Så kan jeg kun håbe, at de får 55B6V ned i en mere overkommelig pris.
Af Augusto
#246594
Hejsa
Hvad endte du med at købe?
Mit valg står mellem UE65KS9005 og LG 55B6V.
Jeg ser en del fodbold og har 4,5 m til fjernsynet.
Priserne er næsten identiske. Samsung koster ca. 1.000,- kroner mere.
#246596
Augusto skrev:Hejsa
Hvad endte du med at købe?
Mit valg står mellem UE65KS9005 og LG 55B6V.
Jeg ser en del fodbold og har 4,5 m til fjernsynet.
Priserne er næsten identiske. Samsung koster ca. 1.000,- kroner mere.
Jeg har stået med samme overvejelser, dog kun på 3 meter. Der vandt det langt bedre billede på oled.
Men på 4.5 er jeg sgu fristet til at sige jeg var hoppet på Samsung 65, men ks8000 serien istedet. Det er også billigere.
Den Samsung er ikke nogen dårlig skærm overhovedet. Oled er bare det bedre, men med din afstand foretrak jeg nok 65" samsung
Af Augusto
#246601
Hvis jeg havde råd til et 65" OLED, havde jeg også valgt dette fremfor Samsungs 65" 9005.
Men eftersom jeg sjældent ser Netflix og den oftest står på flow tv, får jeg så ikke mere glæde af et større tv, nu hvor jeg sidder 4,5 m væk?
9005 i 65" koster 12.999,-
OLED i 65" koster 17.777,-
Af lennon
#246604
Augusto skrev:Hvis jeg havde råd til et 65" OLED, havde jeg også valgt dette fremfor Samsungs 65" 9005.
Men eftersom jeg sjældent ser Netflix og den oftest står på flow tv, får jeg så ikke mere glæde af et større tv, nu hvor jeg sidder 4,5 m væk?
9005 i 65" koster 12.999,-
OLED i 65" koster 17.777,-
Svaret er JA !
Du får mest glæde af et 65" - og allermest hvis du vrider armen rundt på konen og bankrådgiveren, og køber 65" OLED . . .
#246614
Oled har den bedste betragtningsvinkel og er bedre til film i et mørklagt rum, men til tv/film i dagslys og ikke mindst til sport pga. af BFI er KS skærmene bedre efter min mening. Det der med bare at udråbe Oled som det bedste uanset hvad, synes jeg er meget unuanceret i forhold til virkeligheden.
#246616
OLED i dagslys er ikke et problem. Der er rigeligt med knald på skærmen til at den virker på en sommerdag også. Den kan smide noget ala 170 nits afsted med 100% hvid dækning på et SDR-billede og langt langt mere hvis man ikke skal have fuld knald på hele skærmfladen. Det ville jeg slet ikke bekymre mig om.
#246617
En fejl af mig at skrive "i dagslys", mener i hjem med stort lysindfald. Kan godt være LG Oled har lysstyrken, men så er skærmen for reflekterende, min erfaring er bare at den ikke fungerer i hjem med ovenlys eller med lysindfald direkte på skærmen, her synes jeg at den ekstra lysstyrke i de nye LCD skærme gør dem bedre egnet.