Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kefiren
#240083
Er der nogen som kan fortælle mig hvilket TV som er bedst? Det er primært billede kvaliteten som jeg tænker på samt panoreringer osv.

Jeg står og overvejer at købe UE55KS8005, men spørgsmålet er, om det er bedre og skrabe lidt flere penge sammen og så købe et OLED? Jeg får dog aldrig råd til LGs E6 (desværre)
Af Kefiren
#240087
mbm skrev:
Kefiren skrev:
mbm skrev:B6V er bedst
Har du også en begrundelse? :D
pga B6V er OLED
I know... Men bare fordi sort niveauet er bedre, betyder det jo ikke at alting er bedre :)
#240089
Prisforskellen er naturligvis ikke uvæsentlig, men 55" B6 har været længere nede, så hold øje i tilbudsperioderne.

Hvis du er klar til at give mere, vil jeg helt klart anbefale B6. Den har bedre billedkvalitet på nærmest alle relevante punkter. Læs eventuelt vores test af LG E6 (B6 har mere eller mindre samme billedkvalitet, men mangler 3D og nogle funktioner, design).

Den største fordel hos KS8005 i sammenligningen er nok, at den har dobbelt-tuner. Det ved jeg ikke om har relevans for dig. Og så foretrækker nogen Tizen kontra webOS - og omvendt.
Af Kefiren
#240091
Rasmus Larsen skrev:Prisforskellen er naturligvis ikke uvæsentlig, men 55" B6 har været længere nede, så hold øje i tilbudsperioderne.

Hvis du er klar til at give mere, vil jeg helt klart anbefale B6. Den har bedre billedkvalitet på nærmest alle relevante punkter. Læs eventuelt vores test af LG E6 (B6 har mere eller mindre samme billedkvalitet, men mangler 3D og nogle funktioner, design).

Den største fordel hos KS8005 i sammenligningen er nok, at den har dobbelt-tuner. Det ved jeg ikke om har relevans for dig. Og så foretrækker nogen Tizen og webOS - og omvendt.
Hej Rasmus

Tak for dit svar :)

Jeg var ikke klar over at E6 og B6 mindende så meget om hinanden. Jeg har læst E6 anmeldelsen, og det lød ret lovende med den :)
Af Kalman
#240093
Jeg købte en 55B6V på tilbud (13,333) i Power i Randers, det er helt klart det bedste TV, eneste ulempe er at det mangler Twin tuner.

Ks8005 har også et flot billede, dog virker farvene lidt udvasket i forhold til OLED, den har også et problem med mikro stutter.
Af Kefiren
#240095
Kalman skrev:Jeg købte en 55B6V på tilbud (13,333) i Power i Randers, det er helt klart det bedste TV, eneste ulempe er at det mangler Twin tuner.

Ks8005 har også et flot billede, dog virker farvene lidt udvasket i forhold til OLED, den har også et problem med mikro stutter.
Jeg har godt hørt om det kø tilbud, var det ikke stort set umuligt at få fat i den dag? Jeg ved der åbner en power i århus snart, og jeg tænker måske at møde op, hvis de kører samme tilbud.
Af Kalman
#240096
Jeg kom for sent til Randers fordi jeg gad ikke at stå i kø hele natten, de 15 som var på tilbud var udsolgt da jeg endelige kom ind i butikken, en sælger sagde at jeg kun stadig købe til samme tilbuds pris, men levering vil første være om 14 dage.

Den blive leveret 6 dage senere.
Af Kefiren
#240097
Kalman skrev:Jeg kom for sent til Randers fordi jeg gad ikke at stå i kø hele natten, de 15 som var på tilbud var udsolgt da jeg endelige kom ind i butikken, en sælger sagde at jeg kun stadig købe til samme tilbuds pris, men levering vil første være om 14 dage.

Den blive leveret 6 dage senere.
Ja okay, det er god stil :)
Af Kefiren
#240107
Jeg var lige en tur i Elgiganten i Horsens og kigge på begge tv. Jeg må sige, at Elgiganten virkelig ydet en god service, de havde ikke tv'et stående så de åbnede bare et fra lageret og så brugte de 2 timer på at vise mig begge tv og forskellen på dem, og jeg må indrømme at LGs OLED er noget bedre, så jeg tror at der skal spares lidt ekstra penge sammen :-)