Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#238767
KBW skrev:Bruger UltraThin 345 på både 65 b6 og 920 uden problemer og det stikker ikke ud under bunden.
Jeg har ikke behov for at dreje fjernsynet mere end nogle få cm, så til 55" OLED B6V,
har jeg nu kigget på Vogel UltraThin225

Men er det et dårligere ophængt ifht. selve opbygningen af f.eks. UltraThin 345?
#238790
Hej Igen

Som jeg læst det første post blev der efterspurgt enten et fast ELLER et som kunne dreje. Beklager hvis jeg tog fejl.

Anyways når jeg kigger på billederne af 345 / 225 osv. tror jeg der er en god chance for at de også vil stikke ud for neden. Mit er monteret med de nederste skruer i de nederst huller på beslaget. Problemet med 305 var at det ikke kunne lade sig gøre da der "mangler" et hul midt på beslaget som gør at man må bruger det næst nederste hul til de nederste skruer. Det ser umiddelbart ud som om både 345 og 225 er lavet på samme måde og da der kun er 9 cm fra nederste hul på B6V til kanten og 10 cm mellem hullerne på beslaget vil jeg tro det stikker ud.

Men tag da et målebånd med ned i hifi-klubben eller hvor de nu sælger det hvis du lige vil checke efter :)

Vh Olav
#238901
t0PPy skrev:Hej Igen

Som jeg læst det første post blev der efterspurgt enten et fast ELLER et som kunne dreje. Beklager hvis jeg tog fejl.

Anyways når jeg kigger på billederne af 345 / 225 osv. tror jeg der er en god chance for at de også vil stikke ud for neden. Mit er monteret med de nederste skruer i de nederst huller på beslaget. Problemet med 305 var at det ikke kunne lade sig gøre da der "mangler" et hul midt på beslaget som gør at man må bruger det næst nederste hul til de nederste skruer. Det ser umiddelbart ud som om både 345 og 225 er lavet på samme måde og da der kun er 9 cm fra nederste hul på B6V til kanten og 10 cm mellem hullerne på beslaget vil jeg tro det stikker ud.

Men tag da et målebånd med ned i hifi-klubben eller hvor de nu sælger det hvis du lige vil checke efter :)

Vh Olav
Så har jeg købt mig et Vogel's UltraThin 225 til mit LG OLED55B6V og det passer perfekt til TV'et. Jeg har ikke behov for at dreje det ret meget, så det er fint her i huset.
#241518
Jeg har nu monteret LG B6 55" med Vogels UltraThin 345 og det sidder godt og beslaget stikker ikke ud under skærmen.

Fra siden kan man se at de to stænger sidder lidt over det punkt hvor skærmen bliver tynd, men det er nu kun praktisk til montering af fx. appletv mv. bagpå fjernsynet. Det ses ikke forfra.
#241552
Nogen der kan forklare mig hvad der er så fantastisk ved de Vogels beslag?

Jeg har brugt det her til 149 kr. som er 1 cm. tykt på flere forskellige skærme og det har også en rigtig god sikring således at det ikke kan skubbes ud af beslaget på væggen ved en fejl: https://www.avxperten.dk/ultra-slim-vae ... 2-60tm.asp

Jeg er godt klar over Vogels har indbygget vaterpas, men prisen er jo også ca. 4 dobbelt og 0,5 cm. tykkere og uden sikring!
#245063
Rusker lige op i en gammel tråd...

Har som trådstarter her netop købt samme TV, 55B6V.

Har 10 tommelfingre, så mere teknisk info er nok desværre for højt niveau for mig. Derfor:

Er der et "konsensus" bedste vægbeslag til 55B6V, hvor tæthed til væggen er det klart vigtigste kriterie?. Det virker til at Hifi Klubben, Power og Elgiganten alle har egne, de hver især claimer gør, at TVet nærmest er malet på væggen.

Sekundært: Hvis svaret til ovenstående er Vogel 205 (som jeg lidt tolker), er det så tættere på væggen end f.eks. deres 225-model, som også ville kunne vinkles lidt? De skriver i øvrigt 60 grader i hver retning - gælder det også for dette tv (er i tvivl om, hvorvidt drejningsvinklerne er under "perfekte" forhold eller gælder for alle TVer, der bruger det givne beslag)?
#245101
thg skrev:Vil stadig forslå dette her som bedste bud, til rimelige penge: https://www.avxperten.dk/ultra-slim-vae ... 2-60tm.asp
Tak for hurtige svar! Virker som en relativt no-brainer at købe ovenstående ift. det jeg selv "foreslog", da det er markant billigere - med mindre der skulle være et potentielt minus (som eksempelvis, at det stikker ud forneden, både ift. det visuelle og ift. evt. soundbar)? "Hvis det lyder for godt til at være sandt..." :D
#245109
Peter12345 skrev:
thg skrev:Vil stadig forslå dette her som bedste bud, til rimelige penge: https://www.avxperten.dk/ultra-slim-vae ... 2-60tm.asp
Tak for hurtige svar! Virker som en relativt no-brainer at købe ovenstående ift. det jeg selv "foreslog", da det er markant billigere - med mindre der skulle være et potentielt minus (som eksempelvis, at det stikker ud forneden, både ift. det visuelle og ift. evt. soundbar)? "Hvis det lyder for godt til at være sandt..." :D

Hvad mener du med at det stikker ud forneden?