Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rtorp
#243324
Jeg har i dag erhvervet mig et ks7005. Vil gerne have DR tv appen. Har aktiveret hbbtv, men når jeg trykker på Ekstraknappen og trykker på rød, sker der intet. Hvad gør jeg forkert? Det skal nævnes at jeg benytter den gamle Yousee boks.
Af orm08
#243339
Rtorp skrev:Jeg har i dag erhvervet mig et ks7005. Vil gerne have DR tv appen. Har aktiveret hbbtv, men når jeg trykker på Ekstraknappen og trykker på rød, sker der intet. Hvad gør jeg forkert? Det skal nævnes at jeg benytter den gamle Yousee boks.
Med dit nye TV er da der ingen grund til at bruge YouSee boxen.

For at hbbtv skal virke, skal du se TV via antenne, så ud med boxen
Af Rtorp
#243346
Ja tak. Jeg har også læst mig til at DR TV ikke kan tilgås via box. Det skal prøves når jeg kommer hjem.

Hvis den skal ud, så mangler jeg muligheden for at optage og se forfra.
Optage kan løses via en HDD. Men da TV'et kun har en tuner, så kan jeg ikke optage fra en kanal og optage en anden kanal, som når boxen er på :o

Så måske jeg må tilgå DR TV fra min mobil/tablet i stedet.
Af orm08
#243349
Jeg mener du kan "sløjfe" antennesignalet gennem yousee boksen, således du fører antennekabel videre fra boks til TV

På den måde kan du stadig bruge boksen til optage og start forfra, men du slipper for den i dagligdagen.

Har selv tidligere haft boksen, og betjeningen af den hører ikke til det hurtigste O-O

Du har fået et nyt fedt TV, hvor så sidde at fedte rundt med yousee boksen, så kunne du ligeså godt have købt et billigere TV eller have beholdt det gamle
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#243364
Hvis TVet ikke har et antennesignal MED returvej, så virker HbbTV ikke. Start med at sætte kablet direkte i TVet og test så HbbTV igen.
Af jng
#243401
Torben Rasmussen skrev:Hvis TVet ikke har et antennesignal MED returvej, så virker HbbTV ikke. Start med at sætte kablet direkte i TVet og test så HbbTV igen.
Kan du [med få ord] forklare, hvad “antennesignal MED returvej” er?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#243417
Returvej betyder, at du kan sende data retur og ikke blot modtage. Visse antennefordelere/forstærkere kan kun lade data passere én vej og så vil HbbTV ikke nødvendigvis virke, hvis antennesignalet er eneste afgang til nettet (altså hvis du ikke har wifi tilsluttet).
Af jng
#243512
Torben Rasmussen skrev:Returvej betyder, at du kan sende data retur og ikke blot modtage. Visse antennefordelere/forstærkere kan kun lade data passere én vej og så vil HbbTV ikke nødvendigvis virke, hvis antennesignalet er eneste afgang til nettet (altså hvis du ikke har wifi tilsluttet).
Skriver du, at HbbTv kan fungere, uden at tv-apparatet er sluttet til et andet netværk end “tv-netværket” [kabel/antenne]?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#243515
Nu du skriver det, så kan jeg da godt se, at TVet jo ikke kan transmittere data da den jo ikke har kabelmodem som eks Yousee-boksen har, så nej. Det var vist forhastet af mig.
Af JSNO
#243518
På en LG E6 kan man bruge den indbyggede web browser til at gå på DR TV og se alt fint på skærmen, uden antenne. Så undgår man Chromecast/Apple TV/ Playstation. Kan dog ikke se hvilken signal kvalitet der er, men opskaleringen gør det godt.
Af jng
#243531
Torben Rasmussen skrev:Nu du skriver det, så kan jeg da godt se, at TVet jo ikke kan transmittere data da den jo ikke har kabelmodem som eks Yousee-boksen har, så nej. Det var vist forhastet af mig.
Nå ja, det kunne jo være, at koreanerne – uden jeg havde bemærket det – havde opfundet en teknik, så apparater uden internetforbindelse kan sende data fra hjemmene tilbage til hovedkontorerne. Det stiller selvfølgelig nogle svært løselige krav til broadcast, som pr. definition er enkeltrettet, men de finder jo på så meget nyt, koreanerne altså...