Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#236383
Det lange netværks kabel var også tænkt som "fejl søgning".
Hvis billedkvaliteten ikke forbedres med denne "faste forbindelse", kan du lige så godt fortsætte med den trådløse løsning. Hvis kvaliteten der i mod forbedres, kan der være en fin løsning med PLC. Men ikke altid - det ved man oftest først efter man har prøvet. ::l

Jeg er faktisk heller ikke klar over hvor følsomt streaming er over for denne "støj" der kan være i en PLC løsning. Jeg ved bare at hvis det er noget der skal bruges til online spil - kan det tit være grund til en forfærdelig oplevelse.
Af revorge
#236385
Der er dog et headset output stik. Burde det ikke være muligt at benytte det vha et mini jack til phono kabel? Er der nogen fordel ved at bruge en DA converter som du gør?
Jo, du kan sagtens anvende headset / minijack stikket. Jeg foretrækker bare at holde stikket frit til, - ja headsets :) Desuden så jeg ikke fan af sådanne "omformer kabler" , men det nu mest bare en privat holding...
Af duskern
#236386
revorge skrev:
Der er dog et headset output stik. Burde det ikke være muligt at benytte det vha et mini jack til phono kabel? Er der nogen fordel ved at bruge en DA converter som du gør?
Jo, du kan sagtens anvende headset / minijack stikket. Jeg foretrækker bare at holde stikket frit til, - ja headsets :) Desuden så jeg ikke fan af sådanne "omformer kabler" , men det nu mest bare en privat holding...
Men er der nogen fordele ved at bruge en DA converter? Jeg ved ikke om lyden slukkes fra ens TV når man benytter headset udgangen. Jeg ved heller ikke om det er det man ønsker når man ser TV og har lyd ud igennem et sæt stereohøjtalere.
Af revorge
#236389
duskern skrev:
revorge skrev:
Der er dog et headset output stik. Burde det ikke være muligt at benytte det vha et mini jack til phono kabel? Er der nogen fordel ved at bruge en DA converter som du gør?
Jo, du kan sagtens anvende headset / minijack stikket. Jeg foretrækker bare at holde stikket frit til, - ja headsets :) Desuden så jeg ikke fan af sådanne "omformer kabler" , men det nu mest bare en privat holding...
Men er der nogen fordele ved at bruge en DA converter? Jeg ved ikke om lyden slukkes fra ens TV når man benytter headset udgangen. Jeg ved heller ikke om det er det man ønsker når man ser TV og har lyd ud igennem et sæt stereohøjtalere.
Jeg synes personligt DA Converter giver mig noget mere fleksibilitet i forhold til mit setup og tilslutning til andre enheder, men det jo lidt en smagssag. Personligt sætter jeg tv'et til et par gode aktive højtalere - det en forholdvis billig løsning og giver lyden et seriøst løft. Der ikke nogen "lydmæssige" fordele ved DA converter frem for ar bruge headset udgang.

Hvad tv'ets opførsel når man tilslutter eksternt lydustyr angår, så det typisk forskelligt fra producent til producent og har ikke lige kunnet finde svaret på nettet.... Så det må jeg vente med at eksperimentere med og svare på, til jeg forhåbentligt snart modtager mit tv.
Af Ayla
#236513
Kan man bruge Vudu app'en på 2016 LG OLED TV'ene, hvis man bruger DNS trick, til at se UHD/HDR titlerne?

Jeg har lige købt LG 65B6V, så jeg håber man kan :)
Af Vasen
#236694
En del brugere på avforums.co.uk og minhembio.com klager over hakkende billede/stutter ved f.eks panoreringer. Det er uanset indstillinger af f.eks trumotion osv.

Hvad er folks erfaringer med dette?
Af duskern
#236695
Vasen skrev:En del brugere på avforums.co.uk og minhembio.com klager over hakkende billede/stutter ved f.eks panoreringer. Det er uanset indstillinger af f.eks trumotion osv.

Hvad er folks erfaringer med dette?
Det er ikke noget jeg har lagt mærke til, men jeg har heller ikke så meget forstand på sådan noget. Det håber jeg ikke, da jeg er ret glad for mit nyt TV ellers :) Måske er der andre der kan svare på det.
Af duskern
#236704
Endnu et underligt spørgsmål. I jagten på at blive sikker på om mit TV streamer 4k fra Netflix er jeg faldet over noget lidt underligt. Under konto oplysninger på Netflix' hjemmeside kan jeg se at mit abonnement står til "4 skærme + Ultra HD". Hvis jeg på mit TV i Netflix app'en tjekke mit abonnement ser det ud som på nedenstående billede:

Billede

Det er muligt at det bare er en fejl, men kunne godt tænke mig at vide hvad der står hos jer andre der har 4k abonnement :)
Af revorge
#236707
Duskern -> Samme som hos dig. Har dog ikke set noget Netflix på tv endnu, så kan ikke kommenterer kvaliteten. Vi dog enige om lidt info om det vidste billede kunne være rart...
Af DKMIK
#236773
Er der nogen der har oplevet indbrænding af eks. TV3 logo, og hvor langtid går der før det kommer, kan man se samme kanal en hel aften, altså dem uden reklamer, til dem med netflix så havde jeg det store abo. 119,- før jeg fik skærmen, og da jeg loggede in på det nye, kom 4K linien med foreslag til indhold frem af sig selv.
Af revorge
#236775
duskern skrev:Har ikke hørt så meget om indbrænding af billeder. Er det noget man skal være meget opmærksom på?
Mit umiddelbare svar vil være nej.

OLED tv kan havde / har, ligesom det var tilfældet med plasma nogen gange en smule "image retention" - altså hvor der kan være et svagt "eftertryk / spøgelse" af logoer, menuer etc som har stået samme sted på skærmen over flere timer... Jeg oplevede det af og til på mit gamle plasma tv, men kun på helt lyse billeder (sås typisk ikke på alm. indhold som film / tv kanaler) og det forsvandt altid indenfor små 30min. hvor skærmen viste noget andet eller når den havde stået slukket noget tid - så i min optik ikke noget reelt problem..... Og på OLED skulle risikoen være mindre end på plasma.

Altså vil du næppe nogensinde opdage det, hvis du bare bruger dit tv helt almindeligt eller i hvert fald kun forholdvis sjældent og selv i det tilfælde vil det forsvinde rimeligt hurtigt af sig selv :)
#236777
duskern skrev:
Simon R. skrev:
duskern skrev:Men kan det virkelig passe at man ikke kan se info om video i Netflix? Det bedste ville jo være noget helt generelt video info fra ens tv. Jeg har aldrig haft et HD tv så jeg kan sgu ikke se om det er 4k eller HD sådan med det blotte øje og jeg vil gerne være sikker :-)
Nope, man trykker bare "info", så kan du se hvilken opløsning, hvilket lydformat etc.
Hvilket fjernsyn har du? Jeg er rigtig træt af at jeg ikke har den info knap på min fjernbetjening, for jeg ved ikke hvordan jeg skal tilgå funktionen uden. Når de nye 2016 TV er så ens og har samme software osv, så giver det ingen mening for mig at man ikke har mulighed for at se sådanne oplysninger med mindre man har købt et E6 i stedet for et B6.

For at sige det mildt er jeg faktisk pisse træt af det, for jeg har ingen mulighed for at verificere om mit TV rent faktisk leverer det jeg har betalt for /:
ellers kan du måske hente en app
#236784
JanThomsen skrev:Nu har jeg læst hele tråden da jeg hele tiden har ønsket mig det her tv - men hvis det vitterlig kræver en info knap for at I (folk med kæmpe interesse for tv) kan se forskel på HD & UHD... Så er jeg godt nok kommet i tvivl (læs det får jeg aldrig "solgt" til konen).

Ovenstående er IKKE skrevet for at støde nogen - kunne bare ikke lige formulere det bedre :-) Troede egentlig man sagtens kunne se forskel (men omvendt så synes jeg sommetider tv2 streaming ser helt fornuftigt ud på et UED5005...)

Og som en skriver herinde - er der så kun 2 film & 3 serier i UHD på Netflix???

Har også Viaplay - men de sender mig bekendt ikke noget ud i UHD?
Det kan man også sagtens med en 65 tommer. UHD ser markant bedre ud end HD. Men man kan ikke - i hvert fald ikke uden lidt erfaring - se om et billede er fuld HD eller 4K.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13