Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bleze
#236081
Hvilken iOS app snakker vi om? Der er et hav og LG's egen kan ikke se den TV model
Af master
#236082
Lad mig endelig høre hvad de heldige som har modtaget fjernsynet synes indtil videre?!

Jeg går stadig og venter på mit 55' og imellem tiden er jeg sgu kommet helt i tvivl. Samsung KS 7005 til 8500 kr. Næsten 10.000 billigere og får topkarakter mange steder.. O-O
#236083
Mine forældre har også den remote til deres 910'er, knapperne larmer og den knirker og knager helt vildt. De måtte også godt droppe det højglans plast, det ser mega billigt ud og bliver ret hurtigt grimt. Men bortset fra det så er det et super tv.
#236084
Nu har jeg læst hele tråden da jeg hele tiden har ønsket mig det her tv - men hvis det vitterlig kræver en info knap for at I (folk med kæmpe interesse for tv) kan se forskel på HD & UHD... Så er jeg godt nok kommet i tvivl (læs det får jeg aldrig "solgt" til konen).

Ovenstående er IKKE skrevet for at støde nogen - kunne bare ikke lige formulere det bedre :-) Troede egentlig man sagtens kunne se forskel (men omvendt så synes jeg sommetider tv2 streaming ser helt fornuftigt ud på et UED5005...)

Og som en skriver herinde - er der så kun 2 film & 3 serier i UHD på Netflix???

Har også Viaplay - men de sender mig bekendt ikke noget ud i UHD?
Af bleze
#236085
Jeg ønsker info om fps/hz tv viser. Det har jeg endnu ikke fundet.

Når jeg stater en UHD video fra Youtube el Netflix er jeg ikke et sekund i tvivl om at jeg får leveret SD og vil derfor gerne vide præcis hvilken stream jeg får samt hvorfor.

Jeg skrev at Netflix kun har 5 ting med HDR. Ikke et ord generelt om UHD.

TV'et bedre på en række punkter end mit plasma ved bluray. Ved UHD stikker det helt af og bliver fantastisk i sammenligning, specielt ved 60 fps.
Af Bond
#236091
Nu mens jeg selv venter på min egen 65'er og nu siddet og læst side op og side, særligt om forskellen der i mellem modellerne G-E-C og B. med b.la. deres SoC og nogle af de små fejl der kan være i skærmene. Bare lidt nysgerrig om i alle køre med samme firmware? og har i evt. opdateret firmwaren.
Af duskern
#236107
Torben S, Nielsen skrev:Jeg modtog i går mit 65" OLED B6.
Jeg har testet at jeg godt kan streame 4K materiale fra youtube uden problemer. Det kan man se i info-delen man kan aktivere i app'en.
Jeg havde lidt svært ved at validere at det var 4K materiale jeg streamede fra Netflix, men da jeg testede et afsnit af Marco Polo, kom der en besked frem fra TV'et at der nu var aktiveret afspilning af Dolby Vision. Det er jo et HDR-format, og jeg tror ikke at Netflix streamer HDR materiale uden at det også er i 4K, selvom det er teknisk muligt. Så det er min antagelse at det udover at være i HDR også er i 4K.
Så kun et par minutter for at teste billede-kvalitet, men det så fantastisk ud :D
Netflix anbefaler jo at man har 25 Mbit download for at kunne streame 4K, så det var ikke noget problem for mig, da jeg har en 100 Mbit download hastighed.
Og i forhold til andre hér i tråden vil jeg også tilslutte mig at det er p.... irreterende at der ikke er nogen info-knap på den medfølgende fjernbetjening. Og når det nu er et B6 TV uden 3D så kunne man jo have skiftet 3D knappen ud med en infoknap. Lidt tåbeligt at der medfølger en fjernbetjening med en 3D knap til et TV som ikke kan vise 3D... ::l !:(
Har siddet og tænkt præcis det samme omkring den fine 3D knap som ikke kan bruges til andet end at vise en besked om at mit TV ikke understøtter 3D. Det er en feature jeg ikke rigtig har brug for :)
Af duskern
#236109
Bond skrev:Nu mens jeg selv venter på min egen 65'er og nu siddet og læst side op og side, særligt om forskellen der i mellem modellerne G-E-C og B. med b.la. deres SoC og nogle af de små fejl der kan være i skærmene. Bare lidt nysgerrig om i alle køre med samme firmware? og har i evt. opdateret firmwaren.
Hvad er SoC? Hvilke fejl tænker du på her? Kan man tjekke et sted hvilken version der er nyest af LG's firmware til ens TV, så man kan vurdere om man har det nyeste?
Af duskern
#236110
revorge skrev:
Torben S, Nielsen skrev:Jeg modtog i går mit 65" OLED B6.
Jeg har testet at jeg godt kan streame 4K materiale fra youtube uden problemer. Det kan man se i info-delen man kan aktivere i app'en.
Jeg havde lidt svært ved at validere at det var 4K materiale jeg streamede fra Netflix, men da jeg testede et afsnit af Marco Polo, kom der en besked frem fra TV'et at der nu var aktiveret afspilning af Dolby Vision. Det er jo et HDR-format, og jeg tror ikke at Netflix streamer HDR materiale uden at det også er i 4K, selvom det er teknisk muligt. Så det er min antagelse at det udover at være i HDR også er i 4K.
Så kun et par minutter for at teste billede-kvalitet, men det så fantastisk ud :D
Netflix anbefaler jo at man har 25 Mbit download for at kunne streame 4K, så det var ikke noget problem for mig, da jeg har en 100 Mbit download hastighed.
Og i forhold til andre hér i tråden vil jeg også tilslutte mig at det er p.... irreterende at der ikke er nogen info-knap på den medfølgende fjernbetjening. Og når det nu er et B6 TV uden 3D så kunne man jo have skiftet 3D knappen ud med en infoknap. Lidt tåbeligt at der medfølger en fjernbetjening med en 3D knap til et TV som ikke kan vise 3D... ::l !:(
Jeg mener faktisk Netflix streamer i HDR også i 1080p, selvom jeg ikke er 100 procent sikker. Super det med info knappen kan løses med appen, selvom jeg da principielt er enig i det ville være rart at havde den på fjernbetjeningen...
Jeg har hentet en app der hedder "LG webOS Magic Remote" men jeg har ikke kunnet finde en info knap i den desværre. Hvilken app skal man have fat i?
Af bleze
#236111
TV er produceret i Juli måned og leveres derfor med nyeste firmware som er fra Marts.

Jeg har fundet en LG remote app som virker men der er ingen info knap i den heller.
Af Bond
#236120
bleze skrev:TV er produceret i Juli måned og leveres derfor med nyeste firmware som er fra Marts.

Jeg har fundet en LG remote app som virker men der er ingen info knap i den heller.
Den seneste firmware er fra 13.07.2016 iflg. website. Desværre skrive LG ikke hvilke ændringer fortages øv.øv. Men har læst i en US tråd at lag er noget højre end forventet på 6BV.
#236122
revorge skrev: Jeg mener faktisk Netflix streamer i HDR også i 1080p, selvom jeg ikke er 100 procent sikker. Super det med info knappen kan løses med appen, selvom jeg da principielt er enig i det ville være rart at havde den på fjernbetjeningen...
Den streamer HDR fra starten, så den må næsten få det med i alle streams. Alle film starter jo lavt indtil hastigheden er bekræftet.
Af Bond
#236123
duskern skrev:
Bond skrev:Nu mens jeg selv venter på min egen 65'er og nu siddet og læst side op og side, særligt om forskellen der i mellem modellerne G-E-C og B. med b.la. deres SoC og nogle af de små fejl der kan være i skærmene. Bare lidt nysgerrig om i alle køre med samme firmware? og har i evt. opdateret firmwaren.
Hvad er SoC? Hvilke fejl tænker du på her? Kan man tjekke et sted hvilken version der er nyest af LG's firmware til ens TV, så man kan vurdere om man har det nyeste?
SoC står for/ system on chip og er som sådan motoren i skærmen hvor også Dolby Vision indgår, og det ser ud til at den er forskellig fra modellerne i mellem sig. G og E modellen skulle være ens og give et bedre billede end B og C da der benyttes en anden SoC, men om det kun er i forbindelse med Dolby Vision ved jeg ikke, så lang er jeg ikke noget i gennem endnu.

Jeg vil tror man kan checke det, men jeg har ikke fået mit endnu så jeg kan ikke selv se efter, desværre.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13