Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bleze
#236011
Peger op på HDMI2 feks oppe i hjørne. Så kommer det frem under med små tags. Alt undtagen hz som man ville forvente
Af duskern
#236012
Kan man se sådanne informationer når man ser fx Netflix? Lige pt har jeg kun en chromecast sat til HDMI og den bruger jeg kun til hbo og lidt andet
Af bleze
#236014
Youtube app viser kun HD selv om video er 4K. Nogen den virker for?
Af bleze
#236016
duskern skrev:Hvordan kan du se opløsning osv på en video der afspiller fra YouTube?
Kan snildt se forskel på HD og UHD. Plus der står HD i toppen og du kan slå video info til der viser opløsning osv som et overlay. Men 4K videoer vises kun som HD her. Synes jeg oplevede det samme i butikken på nogle LG men ikke alle
Af bleze
#236018
duskern skrev:Hvor kan man slå det video info til henne?
Under settings i youtube appen. Kør mod højre.

Kan se at den faktisk viser 480p nogen gange. Wtf
Af bleze
#236021
Ser ud til at mit Youtube problem skyldes min langsomme internet forbindelse. Hvis jeg pauser alt andet jeg laver kan jeg få 1440p. 2160p kræver buffering (kan vist ikke indstilles?) eller hurtigere forbindelse. Øv
Af duskern
#236022
Men kan det virkelig passe at man ikke kan se info om video i Netflix? Det bedste ville jo være noget helt generelt video info fra ens tv. Jeg har aldrig haft et HD tv så jeg kan sgu ikke se om det er 4k eller HD sådan med det blotte øje og jeg vil gerne være sikker :-)
Af bleze
#236024
duskern skrev:Men kan det virkelig passe at man ikke kan se info om video i Netflix? Det bedste ville jo være noget helt generelt video info fra ens tv. Jeg har aldrig haft et HD tv så jeg kan sgu ikke se om det er 4k eller HD sådan med det blotte øje og jeg vil gerne være sikker :-)
Ingen annelse... Jeg har ikke Netflix endnu. Men lyder underligt at man ikke skulle kunne se specs for videoer som resolution, lyd, HDR etc.
Af Simon R.
#236030
duskern skrev:Men kan det virkelig passe at man ikke kan se info om video i Netflix? Det bedste ville jo være noget helt generelt video info fra ens tv. Jeg har aldrig haft et HD tv så jeg kan sgu ikke se om det er 4k eller HD sådan med det blotte øje og jeg vil gerne være sikker :-)
Nope, man trykker bare "info", så kan du se hvilken opløsning, hvilket lydformat etc.
Af duskern
#236032
Simon R. skrev:
duskern skrev:Men kan det virkelig passe at man ikke kan se info om video i Netflix? Det bedste ville jo være noget helt generelt video info fra ens tv. Jeg har aldrig haft et HD tv så jeg kan sgu ikke se om det er 4k eller HD sådan med det blotte øje og jeg vil gerne være sikker :-)
Nope, man trykker bare "info", så kan du se hvilken opløsning, hvilket lydformat etc.
Hvilket fjernsyn har du? Jeg er rigtig træt af at jeg ikke har den info knap på min fjernbetjening, for jeg ved ikke hvordan jeg skal tilgå funktionen uden. Når de nye 2016 TV er så ens og har samme software osv, så giver det ingen mening for mig at man ikke har mulighed for at se sådanne oplysninger med mindre man har købt et E6 i stedet for et B6.

For at sige det mildt er jeg faktisk pisse træt af det, for jeg har ingen mulighed for at verificere om mit TV rent faktisk leverer det jeg har betalt for /:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13