Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bleze
#236141
Info knap i app viser bare det samme som når du kører op i venstre hjørne med pilen - ihvertfald på HDMI indgangene. Så jeg er lige vidt
Af duskern
#236210
Bond skrev:Nu mens jeg selv venter på min egen 65'er og nu siddet og læst side op og side, særligt om forskellen der i mellem modellerne G-E-C og B. med b.la. deres SoC og nogle af de små fejl der kan være i skærmene. Bare lidt nysgerrig om i alle køre med samme firmware? og har i evt. opdateret firmwaren.
Jeg har ikke lavet en opdatering endnu, tror jeg ikke. Jeg kan lige tjekke hvilken version den kører med når jeg kommer hjem.
Af duskern
#236211
Bond skrev:
bleze skrev:TV er produceret i Juli måned og leveres derfor med nyeste firmware som er fra Marts.

Jeg har fundet en LG remote app som virker men der er ingen info knap i den heller.
Den seneste firmware er fra 13.07.2016 iflg. website. Desværre skrive LG ikke hvilke ændringer fortages øv.øv. Men har læst i en US tråd at lag er noget højre end forventet på 6BV.
Hvordan skal det forståes mht lag?
Af duskern
#236213
Er der nogen der ved om der findes et kalibrerings firma i Jylland. Jeg har kigget lidt på det der er blevet linket her i tråden. Det ser ganske fint ud, men der står at de skal op på 4 bestillinger før de kommer til Jylland hvilket forventes at blive om en måneds tid. Det er sgu lidt lang tid at vente synes jeg :)
Af duskern
#236217
Jeg havde lige fat i LG's support for anden gang omkring mit forsøg på at få vist en form for info om det video der vises på skærmen. Første gang blev jeg henvist til den user guide der findes installeret på TV'et. Det var såmen fair nok, for havde faktisk ikke læst den. Det gjorde jeg så i går og den indeholder ikke skyggen af noget der kan bruges.

Jeg ringede så til dem igen her til morgen og det kom der heller ikke noget fornuftigt ud af. Ham jeg havde fat i virkede snot dum, men måske var det også lidt pga jeg var lettere irriteret. Han virkede ikke som om han var ret meget inde i tingene og blev ved med at henvise til at jeg måtte have fat i Netflix omkring at få vist noget info i deres app, for det kunne de slet ikke styre.

Det er muligt at jeg er helt forkert på den her, men jeg vil stadig mene at man burde kunne se noget generelt info omkring hvad det er der vises på skærmen af video. Jeg er selv system udvikler, så vil mene at jeg har en vis indsigt i software og hvad man har mulighed for. Jeg har godt nok aldrig beskæftiget mig med apps til et TV/webOS, men synes stadig det lyder meget som om supporteren ikke fattede så meget.
Af KBW
#236219
duskern skrev:Er der nogen der ved om der findes et kalibrerings firma i Jylland. Jeg har kigget lidt på det der er blevet linket her i tråden. Det ser ganske fint ud, men der står at de skal op på 4 bestillinger før de kommer til Jylland hvilket forventes at blive om en måneds tid. Det er sgu lidt lang tid at vente synes jeg :)
Er det en ny skærm skal du alligevel først lade der sætte sig.

Få nu en kalibrator med forstand på OLED.
Af master
#236220
KBW skrev:
duskern skrev:Er der nogen der ved om der findes et kalibrerings firma i Jylland. Jeg har kigget lidt på det der er blevet linket her i tråden. Det ser ganske fint ud, men der står at de skal op på 4 bestillinger før de kommer til Jylland hvilket forventes at blive om en måneds tid. Det er sgu lidt lang tid at vente synes jeg :)
Er det en ny skærm skal du alligevel først lade der sætte sig.

Få nu en kalibrator med forstand på OLED.
Hvorfor skal skærmen først "sætte sig", som jeg antager du snakker om?

Så du mener ikke at der findes en kalibrator med forstand på OLED? For jeg har da også tænkt på at få min skærm kalibreret, når jeg altså har modtaget det. :D
Af KBW
#236221
master skrev:
KBW skrev:
duskern skrev:Er der nogen der ved om der findes et kalibrerings firma i Jylland. Jeg har kigget lidt på det der er blevet linket her i tråden. Det ser ganske fint ud, men der står at de skal op på 4 bestillinger før de kommer til Jylland hvilket forventes at blive om en måneds tid. Det er sgu lidt lang tid at vente synes jeg :)
Er det en ny skærm skal du alligevel først lade der sætte sig.

Få nu en kalibrator med forstand på OLED.
Hvorfor skal skærmen først "sætte sig", som jeg antager du snakker om?

Så du mener ikke at der findes en kalibrator med forstand på OLED? For jeg har da også tænkt på at få min skærm kalibreret, når jeg altså har modtaget det. :D

Det er rapporteret mange steder af folk der kalibrerer, at skærmen ændrer sig, derfor vent til efter 50-100 timer (?).

Nej, jeg ved ikke hvad der findes af kalibratører, men ved, det er anderledes at kalibrere OLED end LCD. Og de nye er anderledes end de gamlle, og C,B er anderledes end E,G!
Af chicco
#236223
duskern skrev:Jeg havde lige fat i LG's support for anden gang omkring mit forsøg på at få vist en form for info om det video der vises på skærmen. Første gang blev jeg henvist til den user guide der findes installeret på TV'et. Det var såmen fair nok, for havde faktisk ikke læst den. Det gjorde jeg så i går og den indeholder ikke skyggen af noget der kan bruges.

Jeg ringede så til dem igen her til morgen og det kom der heller ikke noget fornuftigt ud af. Ham jeg havde fat i virkede snot dum, men måske var det også lidt pga jeg var lettere irriteret. Han virkede ikke som om han var ret meget inde i tingene og blev ved med at henvise til at jeg måtte have fat i Netflix omkring at få vist noget info i deres app, for det kunne de slet ikke styre.

Det er muligt at jeg er helt forkert på den her, men jeg vil stadig mene at man burde kunne se noget generelt info omkring hvad det er der vises på skærmen af video. Jeg er selv system udvikler, så vil mene at jeg har en vis indsigt i software og hvad man har mulighed for. Jeg har godt nok aldrig beskæftiget mig med apps til et TV/webOS, men synes stadig det lyder meget som om supporteren ikke fattede så meget.
Hvilken information vil du gerne have? Hvis du kører pilen op i toppen af billedet, får du generel info om det der aktuelt vises - trykker du på boksen, får du udvidet info om opløsning, lydformat osv.
Af duskern
#236225
chicco skrev:
duskern skrev:Jeg havde lige fat i LG's support for anden gang omkring mit forsøg på at få vist en form for info om det video der vises på skærmen. Første gang blev jeg henvist til den user guide der findes installeret på TV'et. Det var såmen fair nok, for havde faktisk ikke læst den. Det gjorde jeg så i går og den indeholder ikke skyggen af noget der kan bruges.

Jeg ringede så til dem igen her til morgen og det kom der heller ikke noget fornuftigt ud af. Ham jeg havde fat i virkede snot dum, men måske var det også lidt pga jeg var lettere irriteret. Han virkede ikke som om han var ret meget inde i tingene og blev ved med at henvise til at jeg måtte have fat i Netflix omkring at få vist noget info i deres app, for det kunne de slet ikke styre.

Det er muligt at jeg er helt forkert på den her, men jeg vil stadig mene at man burde kunne se noget generelt info omkring hvad det er der vises på skærmen af video. Jeg er selv system udvikler, så vil mene at jeg har en vis indsigt i software og hvad man har mulighed for. Jeg har godt nok aldrig beskæftiget mig med apps til et TV/webOS, men synes stadig det lyder meget som om supporteren ikke fattede så meget.
Hvilken information vil du gerne have? Hvis du kører pilen op i toppen af billedet, får du generel info om det der aktuelt vises - trykker du på boksen, får du udvidet info om opløsning, lydformat osv.
Jeg vil gerne være sikker på at det jeg streamer fra fx Netflix rent faktisk er 4k. Det er lige præcis info om opløsning, codec, lyd osv jeg gerne vil se. Jeg har ikke kunnet få noget info i stil med ovenstående til at dukke op på nogen som helst måde når jeg ser Netflix. Kan godt være det bare er mig der er paranoid, men jeg vil bare rigtig gerne være sikker på at det jer ser rent faktisk er den kvalitet jeg betaler for.

Jeg har tjekket nogle 4k videoer fra YouTube hvor jeg rent faktisk kan se oplysninger om opløsning osv, men samtidig også kan se med det blotte øje at detaljegraden er mega høj. Når jeg ser serier på Netflix bliver jeg sgu lidt i tvivl. Måske er det måde det er produceret på, pga der måske er mere bevægelse på skærmen, eller noget helt andet. Måske er det bare ikke 4k, og så skal jeg jo have fat i Netflix. Jeg har snakket med Netflix omkring min subscription, og de siger bare de kan se at jeg betaler for 4k, så selvfølgelig er det 4k. Det kan jeg bare ikke bruge til så meget når det kommer fra udbyderen af en service jeg betaler for, for det er jo klart at de vil påstå at det virker upåklageligt :)
Af duskern
#236240
Du har et E6 ikke chicco? Hvad sker der hvis du befinder dig i Netflix app'en imens du streamer et eller andet og du så trykker på info knappen på din fjernbetjening?
Af Bond
#236245
duskern skrev:
Bond skrev:
bleze skrev:TV er produceret i Juli måned og leveres derfor med nyeste firmware som er fra Marts.

Jeg har fundet en LG remote app som virker men der er ingen info knap i den heller.
Den seneste firmware er fra 13.07.2016 iflg. website. Desværre skrive LG ikke hvilke ændringer fortages øv.øv. Men har læst i en US tråd at lag er noget højre end forventet på 6BV.
Hvordan skal det forståes mht lag?
Input lag i game mode er noget højre på B6V ca.55ms mod ca. 34ms påE6V: Jeg ved enlig ikke om det er et problem, måske en gamer syns det er for højt.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13