Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#234826
Jeg skal have sat TV op i køkken/alrum. TV'et skal være ca. 50" og skal hænges op på en væg med et drejeligt væg-beslag.

Jeg har læst med herinde og andre steder. I en tråd herinde bliver en anbefalet at købe et Samsung UE50J5505 til soveværelset for 4.000 kr. Jeg var tæt på at klikke køb, men kiggede så lige hvad der ellers var i dét prisleje og blev interesseret i følgende, som begge pt. kan fås til 4.000 kr:

Philips 50PUT6400
Sony KD-49X8005C

Det var ikke så meget at de to sidste her har 4K der fristede, men mere at de har AndroidTV med Google Cast. Derudover bryder jeg mig ikke om Samsungs fjernbetjening - de to øvrige ser lidt bedre ud. Jeg prioriterer også et flot design - primært rammen og profilen set fra siden. Førstnævnte synes jeg er svært at vurdere ud fra billeder og sidstnævnte er næsten ikke til at finde billeder af - jeg har set det for ét af dem mener jeg.

TV'et skal forventeligt "kun" bruges til almindeligt TV via antenne og streaming (Primært via Cast). Der er selvfølgelig mulighed for 4K materiale på Netflix (m.fl.?), men det kræver vel egentlig et udvidet abonnement som jeg ikke regner med at købe.

Jeg fandt en test af Philips-TV'et som umiddelbart ser fin ud.

Jeg har ikke fundet en grundig test af netop Sony KD49X8005C, men test af en Sony model "tæt på" er knapt så rosende, men til dels pga. AndroidTV :(

Så nu er jeg i tvivl. Jeg har ikke set nogle af TV'ene i virkeligheden og det kan selvfølgelig hjælpe til det rette valg. Men hvad siger folk herinde? Godt eller dårligt om ovennævnte TV - personlige erfaringer er efter min mening de bedste erfaringer.

Hvilket af de tre ville i vælge? Eller er der et endnu mere åbenlyst valg når kravet er ca. 50" og max-pris 4.000 kr.?
#234850
Synes efterhånden det er lidt en skam, at hver gang folk googler et sony fjernsyn (eller andre med Android), så kommer der gamle anmeldelser op, hvor det er angivet at det er noget værre bras som er fyldt med fejl. Det var et nyt styresystem og havde selvfølgelig nogle opstarts problemer, men det er virkelig ikke noget jeg kan nikke genkendende til mere.

Det kører ganske fint, og chromecast funktionen spiller 100% (du siger det er noget du vil bruge meget). Så nup du bare et af de 2, og kig væk fra samsung af. Så slipper du måske også for at se på reklamer hver gang du går ind i menuen i fremtiden :-)
#234870
bentpetersson skrev:@Havtaske. Du skriver: Det kører ganske fint - i relation til Sony.
Ganske betyder desværre kun "i sin helhed".
Hvilke problemer har Sony stadig?
Ikke nogle jeg har fundet på mit nye xd93, men jeg fik det så også kun i går. Ej heller nogle på min mors x85c.