Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af StoreSol
#234218
Jeg gik fra 46" til 65", så selvfølgelig virker det stort på mig lige nu, det stor også bare på foden, som trækker det en ½ meter ud fra væggen, hvilket for det til at fylde noget mere, det skal HELT klart op og hænge.

Jeg læser mig dog til at sådan har alle det i starten, og at man hurtigt vender sig til det, og derfor valgte jeg også 65" fremfor 55", da jeg regnede med at jeg hurtigt ville vænne mig til en 55" og så allerede havde lyst til et større fjernsyn.

Skal nok kommentere igen senere.
Af StoreSol
#234343
Hej igen..

Så fik jeg den op at hænge på væggen, og det hjælper en hel del.
Så syner skærmen af langt mindre, da den ikke står ud i rummet.

Har desværre ikke haft tid til at arbejde med indstillingerne endnu, så billedet er ikke blevet perfektioneret.

jeg er meget positivt overrasket over Tizen, og så syntes jeg heller ikke at betragtningsvinklerne er noget problem, der er fint billede fra begge sider af sofaen, og så er jeg MEGET glad for den nye fjernbetjening, det er godt skruet sammen, og dejlig simpel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#234350
Betragtningsvinklerne på KS8005 er faktisk også blandt de bedre for VA-paneler.

Den her fod TVet kommer med er virkelig noget af en moppedreng, som jeg slet ikke forstår valget af. Den fylder urimeligt meget i dybden. Må man spørge dig til, hvad du synes om Samsungs vejledning til at pakke TV'et op? Den skal hives ud på maven og lægges på eks. et bord - med skærmen nedad - og så skal foden skrues på.
Af StoreSol
#234353
Helt enig med foden... HÅBLØS...
Den er sådan set pæn nok, men trækker netop skærmen ALT for langt væk fra væggen.

Det er min første skærm over 46" så tænkte egentligt blot at det "gjorde man nok" ved så store skærme. Jeg forstod nu fint quickguiden, og fik trukket skærmen ud af kassen, og løftet op på mit sofabord og monteret foden.

Eneste problem var at jeg var alene hjemme med ungerne, og den 65" skærm var ikke lige til at håndtere selv, så jeg måtte få den 10 årige til at hjælpe med at løfte skærmen rundt, for at vente på konen kom hjem fra aftenvagt...... det var ikke en mulighed :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#234354
Nej, det er ikke sådan man har måtte håndtere skærmene hidtil. Jeg har set proceduren på LG's OLED og nu også på Samsungs 2016-modeller, men førhen så tog man skærmen ud af kassen imens den stod op og så satte man den på foden. Du kan bare ikke sætte denne model på foden hvis du har ved skærmen, da den skal vinkles ret kraftigt. Vi endte med at holde skærmen og så med én hånd sætte foden fast og sætte den ned.
Af StoreSol
#234509
mbm skrev:Storesol
Oplever du uhomogent lys i mørke film på din skærm?
Jeg har ikke fået set så mange film på den endnu, så har hverken ris eller ros på det punkt endnu.

Jeg har dog kigget efter de klassiske clouding, og her har jeg kun ros til skærmen, den klarer sig væsentlig bedre end min gamle samsung "D" model fra 2011.

Jeg prøver lige at starte lidt 4K indhold fra NetFlix, så kan jeg se om jeg kan finde nogle mørke scener at holde øje med :)
Af StoreSol
#234511
Nu vil jeg være påpasselig med at rose modellen for meget, da jeg ikke har nogle referencer at vurdere det op imod, kun min 5 år gamle samsung D model.

Jeg så 1 afsnit af Bloodline i ultra HD på Netflix igår, og der var da nogle mørke scener i, hvor jeg syntes at KS8005 klarede sig ganske fint.

Jeg syntes jeg aner en smule bleed fra toppen, når skærmen er helt sort og der så fx. kommer hvis tekst midt på skærmen, men har ikke bemærket det under en film/serie.

Jeg også starten af The Martian, desværre kun på DVD, og her syntes jeg at jeg oplever uhomogent lys i de mørke scener. Ikke clouding eller bleeding, men mere som om de mørke steder kommer lidt i flager (giver det mening :)), men om det er skærmen eller det dårlige materiale, kan jeg ikke lige bedømme.
Af mbm
#234513
Ja jeg synes ikke jeg har oplevet det som værende generende i Netflix som jo kører i fuld skærm.
Problemerne bliver uacceptable når det er letterbox format. Og specielt når det er HDR hvor kontrast og lys er højt.
starten på the Martian i HDR og en god test.
Synes det kunne være interessant om 55" er væsentlig bedre?

P.S. har ingen erfaringer med KS8005 selv.
Af SteffanS
#235264
Jeg har lige købt mig en 49" KS8005 må sige at jeg er noget skuffet over gevindet i henholdsvis foden og skærmen. Det er skåret mildest talt af helvede til, hvor en af gevindet i foden var skåret skæv, så skruen skulle også skrues skævt i. Derudover var 1 ud af de 3 gevind i fjernsynet også skåret skæv, hvilket resulterede i af denne skrue ikke kan tage ordentligt fat i gevindet og derfor ikke spændes som de andre. Tv'et står dog stadigvæk stabilt, men det irriterer mig når man giver så mange penge for en tv skærm.
Er der nogen der har oplevet tilsvarende? Og burde jeg leverer skærmen tilbage?
Af mbm
#235266
Vil lige melde ind at jeg nu har 65KS8005.
Fantastisk tv. Ingen ubehageligheder som clouding, bleeding, banding