Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af claus.asmussen
#232478
Hej jeg har et enormt gammelt Panasonic plasma ca.10 år. Og føler trang til en udskiftning. Jeg i dag fået et "tilbud" på et 55" LG UH850 til 11.000,- ser netpriserne bevæger sig omkring 13.000,- 14.000,- skal bruges til ganske alm. Tv kiggeri, lidt bold, f1, og anden ganske almindelige tv udsendelser. I ny og næ ryger der en film på. Jeg er ret tæt på at slå til, prisen er vel reel nok, hvis jeg ikke vil vente til slut på året.
Senest rettet af claus.asmussen 21. maj 2016, 18:13, rettet i alt 1 gang.
Af mbm
#232479
Jeg har lige købt 65"
Fint tv synes jeg. Glad for IPS panel.
Af claus.asmussen
#232481
Har du tilsluttet til forstærker? Hvis ja, er det tv'et som regulerer lydstyrken eller skal denne reguleres på forstærkeren?
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#232482
Ja det er også mit indtryk at dem som har købt den model er glade for det, god HDR understøttelse så det skal nok blive godt i takt med at der kommer mere indhold i HDR. Allround fungerer den rigtig godt.

Angående panelet så ja det er IPS og det giver gode betragtningsvinklen men sort niveauet kunne være bedre, det skal dog siges at de to kunder jeg har kalibreret for som havde denne skærm, de syntes sort niveauet var mere end godt nok og personligt syntes jeg også selv det så ganske fint ud.

Så go for it :)
Af mbm
#232483
Folk må synes Hvad de vil om sort.
Fatter ikke Det næsten er en sygelig fokus hos mange.
Jeg synes der er glimrende sort, men også alle andre farver :)

Black spot. Kunne du komme med nogle af de Settings du har lavet på uh850?
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#232487
Ja jeg kan godt skrive de generelle indstillinger dog ikke hvidbalancen og farvestyringssystem (CMS) de er for individuelle til at du kan bruge dem.

ISF2 Bright Room
Farvetemperatur: Varm2
Contrast: 80
Brightness:65
Color: 50
Sharpness: V10 - H10
Backlight: 64

Ekspertbetjening:
Dynamisk kontrast: Fra
Super Opløsning: Fra
Hele farveskalaen: Normal
Kantforbedring: Fra
Farvefilter: Fra
Gamma: 2,2

Indstillingerne er skrevet ned efter et skema der er indbygget i det program jeg bruger til at kalibrere med, så det er ikke sikkert rækkefølgen passer helt med hvornår du møder dem i menuen. Blandt andet farvetemperatur ligger inde under hvidbalancen.

Angående gamma så sætter jeg den næsten altid til 2.2 og finjusterer den via hvidbalancen.

Begge skærme stod i nogle forholdsvise lyse rum.
Af mbm
#232489
Hvad har din oplevelse været med uh850 mht clouding og bleeding?
Af Seb82dk
#232495
Må man spørge hvor du har fået tilbuddet henne? Kigger nemlig selv på samme tv, men synes 14.000 er i overkanten. 11.000 ville jeg helt sikkert købe det for.
Af mbm
#232496
Prøv hos power.
Jeg fik 65" til 17.000 kr.
Altså en rabat på 3.000 kr uden jeg selv nævnte noget. Det var sælger der tilbød Det.
Af claus.asmussen
#232498
Seb82dk skrev:Må man spørge hvor du har fået tilbuddet henne? Kigger nemlig selv på samme tv, men synes 14.000 er i overkanten. 11.000 ville jeg helt sikkert købe det for.
Power...
Af claus.asmussen
#232499
Er der nogen som kan svare på, om lyden hvis denne køres over min forstærker kan reguleres fra tv'et eller skal jeg regulere lydstyrken på forstærkeren?
Af mbm
#232501
claus.asmussen skrev:Er der nogen som kan svare på, om lyden hvis denne køres over min forstærker kan reguleres fra tv'et eller skal jeg regulere lydstyrken på forstærkeren?
Jeg er koblet på via optisk. Der kan man ikke
Af mbm
#232641
Blackspot4200 skrev:Ja jeg kan godt skrive de generelle indstillinger dog ikke hvidbalancen og farvestyringssystem (CMS) de er for individuelle til at du kan bruge dem.

ISF2 Bright Room
Farvetemperatur: Varm2
Contrast: 80
Brightness:65
Color: 50
Sharpness: V10 - H10
Backlight: 64

Ekspertbetjening:
Dynamisk kontrast: Fra
Super Opløsning: Fra
Hele farveskalaen: Normal
Kantforbedring: Fra
Farvefilter: Fra
Gamma: 2,2

Indstillingerne er skrevet ned efter et skema der er indbygget i det program jeg bruger til at kalibrere med, så det er ikke sikkert rækkefølgen passer helt med hvornår du møder dem i menuen. Blandt andet farvetemperatur ligger inde under hvidbalancen.

Angående gamma så sætter jeg den næsten altid til 2.2 og finjusterer den via hvidbalancen.

Begge skærme stod i nogle forholdsvise lyse rum.
Prøvet disse settings.
Synes en brightness på 65 er for voldsom.
Jeg synes det er bedre at skrue op for backlight (80-90)

Har du testet med Local dim settings?

--
Det ser ud til LG har svært ved at leverer nok skærme. De er ikke på lager og priser er steget til 21.000 kr..
Gør mig endnu mere tilfreds med den pris jeg fik det til 17.000 kr :)
Af KimHansenDK
#232646
Overvejer selv denne skærm, men kan det passe, at UH770v er samme skærm minus 3D?