Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gubien
#231915
Hej med jer,

Jeg kan se Samsung nu er skiftet til at bruge M4 bolte i toppen og M8 bolte i bunden. I toppen skal der så bruge de medfølgende adaptere.

Det virker lidt kleint, da mit nuværende VESA 400 kun gør brug af de øverste bolte (Altså M4 i fjernsynet med adapter til M8).

Samsung anbefaler at vente på deres nye WMN550m besalg, som er der nye mini wall mount, men dette gør også kun brug af de øverste små M4 skruer.

http://www.samsung.com/us/video/tvs-acc ... WMN550M/ZA

Så det er vel ligefedt? Det er ca. 13kg per M4 skrue.

Jeg har pt. et Vicanco (http://www.conrad.com/ce/en/product/943 ... 5-26-Stahl)

Hvad siger folket??
#231916
Ja, der er ikke noget hokus pokus i Samsungs beslag, så du kan ligeså godt tage den du helst vil have. Men M4 er godt nok ikke en særlig stor skrue...
Af Gubien
#231918
Nej det var præcis min tanke. Omvendt er det jo fjollet at købe nyt beslag når jeg har et...

Uansat hvad, er det den medfølgende adapter til fjernsynet som bør knække først, da den er M4 mod fjernsynet og i den anden ende M8.
Af Gubien
#234958
Hmm.... Jeg har stadig ikke fået mit monteret på væggen endnu (mest pga. tid) - Men gruer stadig for om det nu holder, nogle som har monteret deres KS7005/8005/9005?
Brugeravatar
Af hans123
#234960
Du skal på ingen måde være bange for de 4mm skruer i tv. De holder helt sikkert.

Som Dangerjoe skriver klarer de over 100kg. Men det skal jo også sidde fast på din væg.
Og her skal du overveje hvordan alt efter hvilken væg du har.
#234966
Jeg har talt end Samsung omkring vægmontering af KS-modellerne, og selvom de officielt understøtter eks. Wirebeslag, så anbefaler de at du bruger et beslag, som hæfter i alle 4 skruer for at støtte TVet bedst muligt.
Af StoreSol
#234992
Jeg har indtil videre genbrugt mit ophæng fra mit tidligere 46" tv, som kun hæfter i de øverste skruer, det hænger dog alt for højt og jeg skal have det sænket.

I samme omgang skal jeg alligevel bruge et ophæng til det gamle fjernsyn i et andet rum, så jeg vil købe et nyt til mit 65" ks8005, og gerne et der benytter alle 4 huller.

Hvilke bruger I andre?
Af Stinger
#235028
Jeg har netop bestilt det beslag mbm linker til, til et UE55KS7005.

Nu bliver jeg dog lidt i tvivl;

Min første tanke var et Vogel 305 men prisen på 800kr fik mig til at søge alternativer og ende ved det ovennævnte.

På papiret er det billige faktisk bedre. Vogels har en vægafstand på 15mm og "discount" udgaven har kun 8mm. Det lyder næsten for tyndt i mine øjne - ift kvalitet.

Mit spørgsmål et egentlig om man med 100% tryghed kan benytte disse billigere udgaver. Er det virkelig kun navnet og finishen på produktet som er den eneste forskel og udløser en prisforskel på 4-5X?

Vægbeslag virker som et produkt der vil være meget dumt at spare på men samtidig er det noget man ikke skal se på så design er ikke så vigtigt.

Køber i altid "mærkevarer" og dyrest muligt når det kommer til beslag, eller er dette 8mm "discount" beslag helt fint?

På forhånd tak
Af mbm
#235031
har kun købt disse billige beslag.. De fungerer glimrende også til tunge 60" plasmaer..
Kunne ikke drømme om at bruge mange penge på et beslag.

De er billige, nemme og enkle.. ingen større videnskab som Vogel måske prøver at gøre det til.
Af Stinger
#235032
Mange tak for svar. Det var rart at høre. Jeg undrede mig nok mest over at de turde/kunnelave et så billigt beslag med kun 8 mm afstand til væggen når Vogel har det dobbelte på deres meget dyrere "slim" model. Så skal ikke slaget godt nok ikke være lavet af billigt blik metal fra Kina.

Jeg forventer at modtage både beslag og TV i morgen. Jeg kan se at der følger skruer med beslaget man også læse mig til at de nok ikke passer. Hvilke skruer kan jeg allerede nu købe?