Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#220118
Hej

Jeg har nogle problemer med at benytte optag og timeshift funktionen - håber der er nogen herinde der kan hjælpe.

Vi har tv abonnement hos Stofa, hvor vi har pakke1, bestilt gennem en lokal antenneforening. Signalet bliver leveret som kabel tv. Vi har uden problemer kunne optage udsendelser og bruge timeshift funktionen - alt har fungeret perfekt.

Her for nyligt valgte vi at bestille en ekstra kanal, hvor efter vi modtog et stofakort+kortlæser. Jeg har sat stofakortet i kortlæseren og sat det hele i Samsung CI adapteren. Jeg pillede klistermærket af tv'et, som dækker over ci indgangen, og satte adapteren i tv'et. Efter en kanalsøgning er ekstrakanalen dukket op langt nede i kanallisten og med et $-tegn bagefter, TV2sport ($). Hvis jeg vælger kanalen kan jeg se den - helt super.

Problemet er nu at jeg kan ikke få tv'et til at optage noget på kanalen? Hvis jeg vælger "planlæg optagelse" stater den med at optage, men stopper efter ca. 5 sek. Der kommer en besked på skærmen om at optagelser mindre end 10 sek. ikke gemmes. Hvis jeg forsøger at benytte timeshift funktionen, så "popper" menuen frem i toppen af skærmen og der står at den forbereder. Efter lidt tid forsvinder menuen og der sker ikke yderligere.

Er det fordi man ikke kan optage noget som helst via ci card indgangen?

Info: tv'et er et samsung UE55H7005. Kortlæseren er et Irdeto modul som er leveret af stofa. Adapteren til tv'et er følgende:
https://www.av-cables.dk/ca-moduler/sam ... 01835.html
#220126
Ja, jeg lavede en ny kanalsøgning efter at have monteret stofakortet. Jeg har indstillet søgning ift. de anvisninger som Stofa har give.

Tv'et finder også ekstrakanalen og jeg kan også godt se den, men jeg kan bare ikke optage noget derfra eller benyttet timeshift?
#220168
Jeg har/har haft samme problem med mit Samsung UE46H7005. Jeg har ikke fundet den egentlige årsag til problemet, men har kunnet løse det ved at bruge et ældre CI CA-modul i stedet for det CI+ CA-modul, som Stofa leverer.

I øvrigt har jeg et Samsung UE40D8005 fra 2011, hvori CI+ modulet virker fejlfrit.

Stofa har ikke kunnet give mig en forklaring på fænomenet. Samsungs kundeservice har jeg endnu ikke kontaktet.

Det ville være rart med en egentlig løsning på problemet.