Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kronholm
#245340
Cinemagic er desværre nok for lille og ligegyldig til at Panasonic vil tage den pr kulance. Så nu hænger Cinemagic på et dårligt Panasonic produkt. Forhåbentligt stopper de med at sælge Panasonic produkter, når Panasonic ikke vil bakke op omkring deres forhandler. Det er ikke et forsvar af Cinemagic, men i mit hoved er det bare mest fair at det er producenten der mærker konsekvensen af et dårligt produkt. Forstår dog ikke at Cinemagic ikke bare lader handlen gå retur, for medmindre de drejer nøglen om, så kan det kun give ekstra omkostninger det der skal ske nu. (+ Dårlig reklame)
Af donoester
#245370
Det at de kan finde på overhovedet at tage i nærheden af 11.000 kr for at rette produktfejlen midlertidigt er så provokerende, at sagen simpelthen bare skal køres helt til dørs.
Jeg gad nok vide om piben havde en anden lyd, hvis Cinemagic var et "Panasonic Center".
Af bromberg
#245371
Ja jeg syntes i virkeligheden også det er trist, da jeg egentlig har handlet fint med dem og mange gange tidligere.
Skal snakke med forbrugerrådet igen mandag for videre rådgivning, så må de få et opkald.
Oven på deres pris overslag er jeg slet ikke interesseret i udbedring eller andet, kun min handel tilbage, men det ved jeg godt cinemagic kan sætte sig imod og reparere det. Men så har jeg i det mindste et tv der er lidt værd stadig
Brugeravatar
Af radiomand
#245375
En af årsagerne til at Panasonic Danmark ikke vil gå ind i denne sag kunne jo være at produktet ikke kommer fra dem.

Info hentet fra Cinemagic hjemmeside:
Hvor kommer produkterne fra?

For at finde de bedste priser til dig, importerer vi vores produkter fra hele verden. Dog kommer varerne primært fra Danmark og resten af Europa. Derfor kan der være tekniske forskelle på vores modeller i forhold til de modeller der sælges via de danske importører. Primært vil disse forskelle være menusproget i skærmmenuen, de indbyggede tunere og interaktive tjenester. Har du spørgsmål til dette er du velkommen til at kontakte os pr. mail eller telefon.

Nogle danske importører tilbyder bedre vilkår end den almindelige reklamationsret, så som 100 % pixelgaranti. Ønsker du disse udvidede vilkår kan der til alle vores produkter laves en 4 års serviceordning. Læs mere om dette under produkterne.
Af bromberg
#245749
Øv øv nyt lavpunkt i den her triste sag. Cinemagic afviser alt med begrundelsen af "force majure", altså et uheld hvor ingen parter kan stilles til ansvar.
Så nu skal jeg bonne 1600kr, for at modtage mit tv igen. Det gøres "i protest", således det indgår i den sag der oprettes ved forbrugerklagenævnet.


Shit jeg syntes det er tungt og cinemagic afviser alle muligheder for at jeg får medhold i sagen, da panasonics værksted HAR konstateret at der ikke er en fejl i produktet og ej heller en tilkommen fejl fra deres tidligere rep af mit tv.

Så i sidste ende kan det koste mig yderligere 1600kr at have tordenfluer i mit tv - det er fandme ikke ok som forbruger syntes jeg
Af pekr
#245752
Jeg kører pt også en sag på et Panasonic AX800. Det har bl.a. +25 tordenfluer og en anden fejl. Panasonic vil ikke gøre noget, hvilket betyder at forhandleren heller ikke gør noget. Men det vil jeg simpelthen ikke finde mig i, det er trods alt et tv til næsten 25.000kr på købstidpunktet.
Af bromberg
#245753
Så det er til behandling pt?
Det er sgu træls at lcd er en teknik man bare må acceptere den slags fejl ved. Eller nu må vi se hvad der sker, men det er da træls
#245764
For nogle år siden opførte mange sig efter min mening naivt i deres bedømmelse af Samsungs tordenflueskærme, fordi de ikke vidste bedre.
Jeg valgte at undersøge internettet på tværs af fabrikater og fandt - ikke overraskende - at samtlige LCDskærme led af tordenflueproblemet.
Teknologisk set var det umuligt at fremstille en LCDskærm uden, at tordenfluer kunne trænge ind.
Da nogle endog påstod, at Samsung kun dækkede indenfor 6. måneder, fandt jeg flatpanels testprogram, der synliggør om jeg også havde disse små væsener inde bag skærmen.
Jeg fandt - ikke overraskende - 2 1/2 fluer i øverste del af skærmen, der slet ikke var synlige ved alm. TVkiggeri. Jeg kørte hårdt på sælger og Samsung og i løbet af halvanden uge fik jeg hele beløbet retur - mere end kr. 15.000- på mit 18 måneder gamle TV. Så servicen fejlede intet.
Men det var med min viden tale om kulance. Ikke fordi de retsligt skulle! De var flinke.
Tager vi problemet i en mere juridisk retning, så er det min nuværende overbevisning - og som følge af min juridiske forsikringsuddannelse, at ingen LÆNGERE kan vinde en retssag, som følge af tordenfluer i en LCDskærm, fordi teknologien desværre er, som den er, og at vi må affinde os med den. Ja, groft set på samme måde, som at skærmene heller ikke tåler leg i stuen fra en flok elefanter. OG ikke mindst: Tiden er gået fra, at man pr. kulance betaler, nu hvor de fleste er vidende om muligheden for, at de små bæster kan trænge ind i en LCDskærm. Desværre. Så spild ikke for meget krudt og kroner på at vinde en retssag idag.
Af bromberg
#245769
Det er jo håbløst? Ikke at jeg siger du tager fejl, men jeg syntes ved gud det er et direkte lorteprodukt der sælges så. Nu var mit blot et 55" til ca 10.000kr. Men gav jeg +30.000 som eks Panasonic dyrere modeller. Jamen altså, skal jeg så finde mig i så ringe en konstruktion?
#245770
Jeg ville benytte Forbrugerstyrelsen. De har jo tidligere hjulpet Jan. Cinematic har desværre ikke samme omfang i størrelse som fx Bilka. Små firmaer er ikke så bange for presseomtale som store, der er afhængige af omdømme og udnyttelse af reklamekroner.
Pøj, pøj
Af pekr
#245794
Min sag kører også ved forbrugerstyrrelsen. Det skal også nævnes at mit tv har på halvandet år været til rep. 4 gange og jeg har måtte undværre det i over 3 mdr sammenlagt.