Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Moulder
#220354
Lige en update.

Jeg fik idag mit tv tilbage fra rep.
De har skiftet panelet, så ikke flere fluer i denne omgang :)

Jeg hæfter mig dog ved, at de på følgeseddelen skriver dette:
"Panel skiftet på goodwill ifølge aftale med Panasonic - dækkes kun denne ene gang"

Så det er åbenbart ikke noget de bare pr. automatik tager som reklamation :o
På den anden side, når de nu har skiftet det, så vedgår de jo også at det er en fejl, og det synes svært at se de evt. kan fraskrive sig ansvar, hvis det skulle gå hen og ske igen.

Men dejligt at det er skiftet..
Alt gik smertefrit. Tv'et blev hentet på min adresse d. 15 sep. og blev leveret idag d. 24. sep. pænt indpakket i transportfolie :)
Af bentpetersson
#220429
Du har nye 2 års reklamationsret overfor din sælger. At Panasonic ikke dækker en ny skade overfor din sælger, er juridisk heldigvis ikke dit problem.

Sørg for at din sælger udsteder et nyt reklamationsbevis. Hvis ikke han vil, kan du nøjes med at sende ham et anbefalet brev, hvori du selv bekræfter udskiftningen og din nye reklamationsret
Brugeravatar
Af KimKaos
#220432
Der er slet ikke noget at rafle om - Man kan ikke fraskrive sig sit ansvar - så sker det igen inden for din reklamationsperiode så skal de bare skifte dit panel.
#220433
Moulder skrev:Lige en update.

Jeg fik idag mit tv tilbage fra rep.
De har skiftet panelet, så ikke flere fluer i denne omgang :)

Jeg hæfter mig dog ved, at de på følgeseddelen skriver dette:
"Panel skiftet på goodwill ifølge aftale med Panasonic - dækkes kun denne ene gang"

Så det er åbenbart ikke noget de bare pr. automatik tager som reklamation :o
På den anden side, når de nu har skiftet det, så vedgår de jo også at det er en fejl, og det synes svært at se de evt. kan fraskrive sig ansvar, hvis det skulle gå hen og ske igen.

Men dejligt at det er skiftet..
Alt gik smertefrit. Tv'et blev hentet på min adresse d. 15 sep. og blev leveret idag d. 24. sep. pænt indpakket i transportfolie :)
Du må have fat i en gang silikone. Det ender det jo med, at vi må gøre når vi får nyt tv. !:(
#220440
Moulder skrev:Lige en update.

Jeg fik idag mit tv tilbage fra rep.
De har skiftet panelet, så ikke flere fluer i denne omgang :)

Jeg hæfter mig dog ved, at de på følgeseddelen skriver dette:
"Panel skiftet på goodwill ifølge aftale med Panasonic - dækkes kun denne ene gang"

Så det er åbenbart ikke noget de bare pr. automatik tager som reklamation :o
På den anden side, når de nu har skiftet det, så vedgår de jo også at det er en fejl, og det synes svært at se de evt. kan fraskrive sig ansvar, hvis det skulle gå hen og ske igen.

Men dejligt at det er skiftet..
Alt gik smertefrit. Tv'et blev hentet på min adresse d. 15 sep. og blev leveret idag d. 24. sep. pænt indpakket i transportfolie :)
Bliver der noget indenfor den nye garanti/reklamationsperiode kontakter du bare sælger igen, og nægter de at modtage reklamationen kører du bare en sag igennem forbrugerklagenævnet.

Har fabrikanterne et problem med det. må de jo bare lære at lave et bedre produkt.

Det farlige for forbrugerne er jo bare om fejlen sker EFTER de 2 år, så er der intet at gøre, og med det rygte eks. Samsung har ville jeg ikke turde at købe deres produkter.
Af bromberg
#241963
Efter intet mindre end 3 forsøg igennem cinemagic/Panasonic/servicegruppen har jeg endelig Idag fået svar på tordenfluer i mit cx700.
Cibemagic havde taget kontakt til Panasonic, som i første omgang afviste, men ville tage til vurdering om det kunne laves "pr kulance".
Efter 4 ugers "vurdering", har jeg Idag fået svar og at de ikke betragter det som en fabriksfejl. Det vil jeg for så vidt ikke gøre mig klog på, men jeg syntes simpelthen det er ringe at man må forvente den slags. Så gider jeg ihvertfald ikke købe Panasonic mere. Undrer mig over det er meget deres cx700/725 serie der er ramt. Lidt ala specifikke Samsung modeller tidligere..
Nå uanset - syntes det er direkte latterligt at have et 1 år gammelt tv, man betragter som "defekt" eller væsentligt forringet..
Det er jo ikke til at sælge igen, eller jo - men til hvilken ligegyldig pris ville det ikke være.
Er sgu skuffet her
#241965
Jeg forstår dig. Jeg fik alle 15000 kr retur på mit 18 mdr. gamle Samsung Tv.. Problemet er, at samtlige tilsvarende skærme ligesom dit - og uanset producent - har muligheden for at få at invitere tordenfluer. Derfor kan producenten afvise. Omvendt er afslag ikke rimeligt. Så hold fast i dit krav
Af bromberg
#241966
Jeg har ikke stillet så meget krav nu faktisk. Jeg har tilbage brokket mig over beslutningen.
Jeg kan selvfølgelig stille det krav at jeg forlanger de tager det retur