Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Moulder
#219989
Hmm... Det er åbenbart ikke kun Samsung tv som har problemer med tordenfluer i panelet :(

Jeg kan tælle mindst 15 døde fluer bag skærmen på mit 3 mdr. gamle Panasonic cxc725 !:(

Har nogle af jer andre med nye Panasonic tv samme problem ??
Hvad vil i anbefale, at klage direkte til Panasonic, eller gå til Elgiganten hvor tv'et er købt ??
Af PeterD
#219991
Kan du smide et billede op af det i tråden?

Det lyder desværre faretruende interessant!!

Panasonic har vidst intet dansk deklamationssted..Mener det er Sverige, men husker nok forkert.

Elgiganten plejer at bytte med et "smil"..

RETUNER ASAP I DAG OG FÅ DET BYTTET TIL ET SONY!

PS.Det lyder da til at ALLE producenter har fejl på deres skærme nu til dags..

Måske skulle vi alle gå tilbage til CRT TV?
#220002
Det er desværre sådan, at nu er der ikke mange der selv producere paneler mere, de kommer fra få fabrikanter og dermed grunden til det spreder sig.

Det tyder på de fabrikker panelerne bliver fremstillet har et meget stort problem samt konstruktionen i dages tv. :s

Nu bliver det store spørgsmål så hvordan Panasonic stiller sig en reklamationssager, håndtere de det ligeså dårligt som Samsung.?

Hvorfor et Sony, nok har de ikke tordenfluer endnu, men de har et hav af andre problemer med deres tv, gider du evt. at vente en kop kaffe på kanalskift. :D

Du skal selvfølgelig straks tage kontakt til EL-Giganten som er sælger, så må de håndtere klagen. :)
#220004
Moulder skrev:Hmm... Det er åbenbart ikke kun Samsung tv som har problemer med tordenfluer i panelet :(

Jeg kan tælle mindst 15 døde fluer bag skærmen på mit 3 mdr. gamle Panasonic cxc725 !:(

Har nogle af jer andre med nye Panasonic tv samme problem ??
Hvad vil i anbefale, at klage direkte til Panasonic, eller gå til Elgiganten hvor tv'et er købt ??
Du skal klage der hvor TV'et er købt.
#220019
Hvor tror I Panasonic (og Sony) køber deres paneler fra...? De forsejler dem jo ikke selv, så hvis producenten (hint:Samsung) har problemer på deres egne modeller, vil alle der køber fra dem jo også potentielt have.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#220034
Har tv-producenterne ikke mulighed for at sende regningen videre til deres Panel- leverandør..., det er jo panel-leverandørene der har lavet nogle dårlige utætte paneler???

Hvor får panel producenter er der egentlig tilbage? Og hvilke?
Af pekr
#220037
Jeg har et Pana 65 AX800 som også har tordenfluer. Jeg har rettet henvendelse til butikken hvor det er købt. Som har lovet at tage den videre til Panasonic. Jeg synes dog det går noget sløjt, og jeg kan ikke acceptere et så dyrt et tv, skal lide under den slags (Det har også DSE problemer) :-(
#220040
rhino (DK) skrev:Hvor får panel producenter er der egentlig tilbage? Og hvilke?
Der er 9-10 stykker tilbage. Panasonic laver faktisk selv deres LCD-paneler, men som alle andre, så har man en backup-producent hvis forespørgslen bliver for stor til egenkapaciteten.

Af producenter er der:
AUO, BOE, China Star, CEC-Panda, Innolux, LG, Panasonic, Samsung og Sharp.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#220042
For med de massive problemer der er, er det os forbrugere det går ud over.... Og derfor burde panel-producenterne stilles til ansvar.... Det er trodsalt dem der har markedsført LCD teknologien så massivt at vi stort set ikke har andre alternativer....

Men er også klar over at det er millioner der har problemet, men det bør aldrig være os kunder der skal stå tilbage som taberne.... Havde det haft noget med sikkerhed at gøre i en bil var de blevet tilbage kaldt.... Det er sku frusterende

Men sådan som det er nu er det os der står tilbage som tabere for at ha investeret i deres defekte paneler
Af Moulder
#220046
Jeg har nu talt med Elgiganten, som stillede mig videre til Panasonic support.
De oplyser at det er en fejl, og at fejlen er under garanti og vil blive udbedret.
Elgiganten sørger for afhentning af tv på min adresse, og jeg kan imellemtiden låne et andet tv i butikken :)

So far so good, så må vi se hvad de finder ud af.