Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#17567
Hej

Jeg har lige fået et Philips 37PF9731D ind af døren og som enhver anden gadgets nørd glædede jeg mig, som en lille dreng til, at prøve det af, men ak glæden blev meget kort.

Da jeg havde sat alle stik i og tændte tv'et blev jeg meget skuffet. Billedet var MEGET, for ikke at sige ekstremt dårligt på, antenne signalet. Det er helt mudret, altså en masse små prikker på skærmen, det er især i menneskernes ansigter, man kan se det.

Jeg tænkte, at det måtte værre antenne stikket den var gal med, så jeg satte en dvd i dvd-afspilleren, men igen måtte jeg se mig stå med åben mund af skuffelse. Billedet var måske blevet lidt bedre, men af en LCD-skærm af denne kaliber havde jeg forventet et knivskarpt billedet, ligemeget om jeg bruger antenne, dvd eller digital-revicer. Har nemlig også prøvet sådan en, men den forbedre ikke billedet bare 1%.

Nogen der har forslag til, hvad der kunne være galt? Er der bestemte indstillingen man skal indstille på tvet eller hvad er galt?

Håber nogen kan hjælpe

Jesper
Af Kief
#17574
En ting man skal slå fast først er at der ingen tv på markedet som kan vise et tv-signal godt, altså bedre end et kvalitets CRT tv.

Men der er flere ting du kan gøre for at give dit tv bedre vilkår.

1) Kalibrér dit tv med en kalibrerings-dvd. Det vil give dig et bedre billede.

2) Køb nogle ordentlige kabler, eks. Bandridge antennekabel fra Hifiklubben.

3) Forsøg at fodre det med det bedst mulige kilde, altså hvis du har kabel tv kan du købe en selector og få markant bedre billede. Hvis ikke du har det, så kan du bruge den indbyggede digitale tuner til at få et godt billede.

Men det tv du har burde være et af de bedre på markedet og burde ikke give et dårligt billede.. (hvis man sammenligner med andre flad tv på markedet)
Af JJohnsenDK
#17578
Tak for dit svar.

Jeg har købt en selector, netop for at få bedre billede, men det hjælper ikke ret meget.

Hvad mener du med, at jeg skal kalibrerer mit tv?

Det antennekabel du snakker om, giver det synligt bedre billede?