Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af siccio
#17218
Har selv hørt flere af denne slags "myter" også fandt jeg denne side som prøver at udelukke nogle tendenser.
Skal dog siges at siden er blevet skabt ved Plasma producenter, kunne forestille mig at Sony,Sharp samt alle andre ivrige LCD producenter sikkert er yderst uenige men kig selv...
http://www.plasma-lcd-fakta.dk/home/
Må dog nok umiddelbart give "dem" ret for at Plasma står "pænest" med ganske normale tv forhold lige p.t...
Har dog troen på at dette vender inden for en overskuelig fremtid...
Er dog selv stadig CRT kigger, har endnu ikke set bedre "tv billede" under normale forhold.
Så rimelig amatør på fladskærms området, dette ændre sig dog når mit gode Sony 68 kg. monster pludseligt ikke vil mere på et tidspunkt, eller at HD når at blive bedre tilgængeligt inden, selvom det sidste tror jeg desværre ikke på...
Af Gorm
#17220
This publication is intended to provide a summary, comment or review of aspects of the subject matter covered. It does not purport to be comprehensive or to render professional advice.
Mao. står der at man skal tage deres "informationer" med et stort gran salt.
Af træmanden
#17226
Jeg sætter spørgsmål ved objektiviteten i undersøgelsen, når det er fabrikanternes eget produkt, der bliver forherliget. :s
Undersøgelsen fortæller heller ikke noget om det rygte, der siger at plasma begynder at nedbrydes fra det øjeblik, det tages i brug, for efter 5 år at være en totalt ubrugelig hvid skærm O_O
Brugeravatar
Af azrael
#17237
træmanden skrev:Jeg sætter spørgsmål ved objektiviteten i undersøgelsen, når det er fabrikanternes eget produkt, der bliver forherliget. :s
Undersøgelsen fortæller heller ikke noget om det rygte, der siger at plasma begynder at nedbrydes fra det øjeblik, det tages i brug, for efter 5 år at være en totalt ubrugelig hvid skærm O_O
En kammerat har et Panasonic plasma af "den gamle garde" med lav opløsning på 848 x 480 pixels (mener jeg), og den er snart ved at være 5 år gammel. Synes ikke, at jeg har kunnet se ret mange forringelser af billedet i forhold til da han fik det, hvis man da ser bort fra, at han godt kunne pleje det lidt bedre... :)

Til gengæld giver plasma efter min mening et langt flottere billede end LCD, selv hvis man stadig kan risikere burn-in, hvis man er uheldig.