Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sobi
#17089
Hejsa.

Jeg ved godt at der allerede er en tråd omkring denne tråd, men den er efterhånden over 3 måneder gammel.

Jeg skal ud og købe mig et fladskærmstv og har kigget på SONY KDL-40W2000 LCD TV

Og syntes at det passer meget godt prismæssigt, og hvad jeg ved om de tekniske ting syntes jeg også det virker i orden.

Jeg skal kunne bruge tv'et til:

-tilslutte tv
-se film, både HDtv og alm kabel tv.
-Tilslutte en consol ved endnu ikke om det er wii, ps3 eller xbox360
-gerne få noget ordentlig lyd ud af det, da jeg ikke har noget andet højtalersæt

Så kommer mit spørgsmål, er dette fjernsyn det bedste på markedet eller er der noget der slå det ?

Link til liste af tekniske spec:

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter ... _Soelv.htm#
Af MrFranke
#17091
Jeg har selv lige købt dette tv, det har nogle fantastiske farver. Hvis man som i vores tilfælde bruger den digitale tuner, bliver man vidne til utrolig flotte billeder. Jeg vil give billederne dvd kvalitet. Vores tdc tv er acceptabel, men heller ikke mer end lige. Nogle programmer er direkte ringe, men det er ikke tv'ets skyld. Skulle vist også være blevet bedre med den nye tdc tv.

Min mening er, at det er et fantastisk tv.
Af morten_bune
#17094
Jeg har set SONY KDL-40W2000 LCD TV i action.

Fra et alm. antennestik er billedgengivelsen forbavsende ringe. Har du tdc kabel kan du med en selector få det op på et acceptabelt nivau. Farver og kontrast er som udgangspunk helt i skoven og kræver noget trimning. Vær opmærsom på, at eksisterende optagelser på video/harddisk ikke fremstår bedre end det direkte antennesignal.

Til HDtv, blueray, wii, ps3, xbox osv. er det helt sikkert uovertruffent.

Lyden er medium men ikke mere. Vort 18 år gamle B&O slår det med adskillige længder.
Af sobi
#17097
Hvis jeg nu skulle sammenligne SONY KDL-40W2000 LCD TV
med Philips 37PF9731D
Hvad ville I så vælge ?
Af MrFranke
#17105
Jeg har set begge modeller, og vil til enhver tid vælge Sony. Der har også været visse problemer med Philips, tror det er den model du linker til. Men vigtigst af alt, skal du se TV'et i drift. Der findes lige så mange meninger som mennesker, ikke alle kan li det samme. Ang. indstillinger skal alle LCD/Plasma indstilles, der findes nogle DVD'er der kan hjælpe med dette (jeg har fået en udmærket indstilling uden, andre har brug for en DVD til hjælp).

Men dine øjne er som sagt bedst til at bedømme, helt perfekt ville det være hvis de stod ved siden af hinanden til bedømmelse. Sony'en findes i de fleste Hifi-Klubber, ved ikke så meget om hvem der sælger Philips.