Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mfede
#243795
Det minder jo ret meget om det generelle mønster for salg af TV, så jeg forstår ikke hvorfor du er så overrasket. I takt med at lageret af de gamle modeller bliver tømt, kommer vi til at se prisen falde på de nye modeller.
Rtings har endda beskrevet det som en cyklus her: http://www.rtings.com/tv/deals
Af Mfede
#243824
Og lad os håbe på lidt konkurrence på prisen nu hvor der er en del flere producenter - på trods af at LG laver panelerne.
Ved man noget om prissætningen af Sonys OLED?
Af Mfede
#243829
Hvis man kigger på Sonys egen side, så har de "rangeret" skærmen mellem ZD9 og XE93/94, hvilket kunne indikere, at den ikke kommer til at blive så sindssygt dyr som eksempelvis Panasonics tidligere OLED. ZD9 står til en vejledende pris på 4.000 pund i 65". Kombineret med de tidligere rygter om 3.000 dollars for 65"-modellen, kunne man håbe på en dansk startpris på 30-40k. Jeg håber ikke, at jeg blot drømmer :)

Link til tidligere rygter: http://flatpanels.dk/nyhed.php?subactio ... 1481095487
Af pdj1974
#243837
Måske man skulle ud og hamstre E6'ere, da det måske bliver den sidste flade OLED 3D skærm inden prisen stiger? :-)

Jeg bliver bare mere og mere glad for min nye E6, specielt da det endelig lykkedes mig at få min Logitech Harmony til at snakke med den. Ahhhh
Af lennon
#243852
HDTVtest.co.uk har netop opsummeret det fantastiske løft,som 3D fik via OLED teknologien - og hvor ærgeligt det egentlig er, at det så nu ligges i graven .Af samme grund fristes jeg sgu også lidt af E6'erens nuværende pris . .
Af aznhandles
#243921
Her er svaret fra hdtv.co.uk på hvorfor LG har valgt at droppe 3D formatet:

"As much as we enjoy 3D on LG 4K OLEDs, we understand why the company has decided to abandon the format. Going forward, not many film studios are going to bundle 4K HDR and 3D Blu-rays in one package, so most consumers will have to choose between an Ultra HD Blu-ray and a 3D Blu-ray unless they are enthusiastic enough to double-dip. And since HDR itself delivers a profound sense of depth due to light directionality, and HDR’s benefits are easily visible without the need to wear extra goggles, most buyers will pick up the 4K UHD version, giving movie studios even less incentive to release 3D Blu-rays in the future."
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#243934
Vi konkluderede det samme da vi testede E6, men dog uden at vide at 3D ville forsvinde helt. Det var blot en betragtning om, at det var lidt ærgerligt, at det bedste 3D-TV kom på et tidspunkt, hvor formatet HAVDE floppet i hjemmet.
Af lennon
#243970
Torben Rasmussen skrev:Vi konkluderede det samme da vi testede E6, men dog uden at vide at 3D ville forsvinde helt. Det var blot en betragtning om, at det var lidt ærgerligt, at det bedste 3D-TV kom på et tidspunkt, hvor formatet HAVDE floppet i hjemmet.
Jeg bemærkede det godt i jeres test, i sin tid. Men dengang gjorde prisen det uinteressant . . .
Brugeravatar
Af KristofferA
#244070
Rasmus Larsen skrev:Jeg har en PlayStation 4 Pro koblet op til LG E6 OLED nu (der er som C6 og G6 på input lag). Jeg skal nok komme med lidt betragtninger, når jeg har fået spillet flere spil.
Er du på nogen måde bange for burn-in med mange timers brug?
Spil kan jo have nogle statistike elementer.
  • 1
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 192