Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KBW
#252131
Gå på Indstillinger -> billede -> f.eks Ekspert (mørkt rum) -> Ekspertbetjeninger -> Hvidbalance -> Mønster Indre -> IRE 5 dernæst IRE 50 og endeligt IRE 70

Der skal være helt mørkt i rummet for at kunne se støj ved IRE 5. Check for homogenitet, støj, misfarvninger
Af Dare_Devil
#252157
Bjur skrev:
lmbd skrev:Er der nogen, der vil argumenterer for, at jeg skal afbestille mit 55'' B7V til 14000, og istedet købe B6 til 10000?
4000 er ikke helt ligegyldigt, hvis forskellen ikke er 4000 værd.
Hvis du kigger på billedkvalitet er det jo det samme pånær lidt mere lysstyrke som Torben også har nævnt flere gange. Med en prisforskel på 4000,- ville jeg klart tage b6eren hvis den er ny, da det jo er samme panel. Så kan du bruge de 4000 kr. på noget andet elektronik
Siger du, at B6V og B7V er samme panel? Hvordan kan B7V så have bedre egenskaber, så som højere lysstyrke?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#252162
De har tweaket på elektronikken bagved, så ABL ikke er så agressiv og derved får samme panel lov at gå til højere lysstyrker.
Af Kaktus-burger
#252257
Jeg modtager min B7 på tirsdag. Dog overvejer jeg lige nu at returnere den og vente på næste års paneler. Først og fremmest fordi det er sommer, og derfor er TV-kiggeriet minimalt. Min G20 plasma kan derudover sagtens holde sig kørende i 6-12mdr endnu, vil jeg tro.

Jeg var faktisk slet ikke klar over, at B7 brugte samme panel som 2016-modellerne. Det ærger mig en smule. Jeg blev nok grebet af stemningen, så snart jeg så den aggressive priskampagne fra Power og El-Giganten.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#252271
Hvorfor betyder det noget? Du har jo set reviews og havde du ikke set TVet ved selvsyn også?

Men uanset hvad, så bør du jo ikke skifte bare for at skifte...
Af Kaktus-burger
#252274
Torben Rasmussen skrev:Hvorfor betyder det noget? Du har jo set reviews og havde du ikke set TVet ved selvsyn også?

Men uanset hvad, så bør du jo ikke skifte bare for at skifte...
Ingen havde B7 på udstilling i butikkerne i Aarhus på daværende tidspunkt, så jeg købte lidt i blinde. Planen havde altid været at få fingrene i en B6, hvis den kom ned omkring de 9-11k.

Angående panelet på B7, så ærgrer det mig lidt, at der benyttes "sidste års teknologi" i et produkt som er i rivende udvikling. Derudover har jeg læst, at panelerne fra 2018 bliver lavet "helt fra bunden", hvilket skulle give et endnu bedre løft på billedsiden end de nuværende 25% kontra B6.

Hvad er din vurdering her?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#252277
Det er et optimeret panel, men der er ifølge LG forbedringer på flere områder. Vi skrev lidt om nyhederne i vores artikel fra CES (rul evt. ned til listen): http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1484638350

I 2018 kommer ganske rigtigt et nyt panel, og vi må forvente yderligere forbedringer, men det er jo svært at spå om. Reelt kan LG.Display jo have fokuseret på at bringe omkostningerne ned for at kunne nå lavere prisniveauer på tv-markedet. Vi ved det ikke endnu. De første konkrete rygter kommer nok først i november/december.

HFR kunne sagtens blive et tema næste år, men derfra skal vi så vente på indholdet.
Af Scoring
#252278
Der vil jo ALTID komme noget bedre næste år. 2017 serien kan jo betragtes lidt som Apples 'S' iPhone modeller, hvor næste år bliver noget helt nyt.

Men igen, man kan altid vente på året efter, for der vil altid være forbedringer. Lige nu er kvaliteten i verdensklasse, og pengene nede i 'menneske penge' for mange - så er det bare svært at vente yderligere. Det er selvfølgelig mest for mig selv jeg taler :)
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 192