Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Angel
#251768
Hvordan tror I at priserne ser ud om 2 år med 77" OLED? Drømmer om en OLED fladskærm og det er jo ikke et stort spring fra mit nuværende Kuro Plasma Tv på 60" til en OLED 65", hvor 77" nok vil give den wow effekt, som da jeg fik Pioneer Plasma tv'et. Det er bare alt for dyrt nu.
Af Mfede
#251770
Prisen vil falde markant. LG åbner en ny fabrik til at producere de store skærme til vinter, men det er umuligt at komme med et specifikt gæt på, hvad prisen vil være.
Af Beckham
#251774
Når vi snakker 77" tror jeg fortsat der vil gå nogle år inden den kommer ned i en spiselig pris. Og det er uanset om vi snakker OLED eller LCD. Lige nu er det som om at 55" er standarden for den generelle forbruger. Det er tydeligt at se at lige så snart man skal op i en 65" så stiger prisen kraftigt. Og den stigning er jo selvfølgelig bare endnu mere voldsom hvis vi snakker 70" og op efter...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#251793
Prisen på panelerne styres til dels af hvor store produktionspanelerne er og hvor mange af de forskellige størrelser man skærer af "moderpanelet". Pt. er de optimeret til at give flest 55"-paneler, hvorfor prisen på disse også er de mest gunstige målt i tommer/krone. Jo færre af en given størrelse man skærer, des dyrere bliver den pr. tomme. Hver gang man rykker en generation op i disse produktionspaneler, så ændrer man typisk fordelingen af panelstørrelser, som skæres ud og dermed vil markedspriserne også ændre sig.

Ud over selve fordelingen, så er der typisk også andre forbedringer, der implementeres i en ny generation, så den totale kostpris for et moderpanel også reduceres og dermed sænkes prisen i almindelighed.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#251894
Der kan ikke være mange i landet for hvem den cykel bare rammer deres behov 100%...
  • 1
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 192