Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bjur
#250263
Hej jeg har et spørgsmål. Jeg skal have erstattet mit Samsung plasma PS64D8005 i stuen. Mht. Oled priser. Hvordan ser det så ud mht. dette års modeller. Jeg tænker på om dette års oled bliver dyrere eller bliver de blot billigere og bedre?
Jeg kan godt vente noget tid endnu men spørgsmålet er om priserne bliver ligeså lave eller endnu lavere som dette års oled på tidspunktet eller er de blevet dyrere at producere? Jeg har haft et 910v som jeg ikke var helt tilfreds med. Udover børnesygdomme var den elendig med sd materiale.
Af Beckham
#250266
Umiddelbart synes jeg det ser ud til at priserne starter nogenlunde samme sted som sidste år. Om de nye modeller bliver lige så billige på dette her tidspunkt næste år er jo svært at sige. Men umiddelbart er konkurrencen på Oled jo øget da både Philips og Sony er på banen i år også. I forhold til hvad jeg har set er der ikke rigtig sket nogle revolutioner på 2017 modellerne i forhold til 2016 modellerne, så jeg ville umiddelbart ikke tøve med at tage en 2016 model hvis det er\var OLED jeg var på jagt efter...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250268
Der er lidt højere lysstyrke i 2017-panelerne men ikke noget der revolutionerer. LG har også en ny version af deres WebOS klar, som de gamle heller ikke får.

OLED er stadig kun premium modeller, så "billige" bliver de nok ikke uanset hvad.
Af Bjur
#250270
Hej Torben tak for svaret. Det jeg tænker på er om de nye modeller bliver lanceret dyrere end sidste års modeller og om det måske blev billigere ved at der kommer flere mærker at vælge imellem. Det sidste er selvfølgelig teoretisk men mere konkurrence burde betyde lavere priser.
Af Hbar
#250278
Slog til og købte et OLED B6 65" til 18888kr i elgiganten for 1 måned siden. Jeg synes stadig at den dyb sorte imponere helt vildt. Især rum film får bare en ekstra dimension, når stjernerne står helt skarpt i kontrasten til det dyb sorte. Jeg kom fra et 5-6 år gammelt LG med edge belysning og IPS panel, det er en verden til forskel. Jeg kunne godt lide IPS pga vinken, i en stor stue hvor jeg ikke altid sidder ligefor, men nogle gange ved computeren som er på samme væg som fjernsynet, så imponere OLED med sin ekstrem flotte gengivelse selv på helt absurde vinkler, eks. 10-20 grader ved 3-4 meters afstand.
Af Holm86
#250289
Har egentligt længe siddet og ventet på at B6 skulle komme på tilbud igen, men nu fik POWER C6'eren til en ret favorabel pris, har ALDRIG overvejet en kurvet skærm, da jeg var sikker på jeg skulle have en flad skærm, og at en kurvet skærm bare var en gimmick, men nu har jeg bestilt C6 i 65". Det som overtalte mig var, at man får en bedre processor, altså LG's egen, hvilket jeg tænker får bedre forudsætninger for fremtidige software opdateringer. Så også en test der nævner at LG's egen chip leverer bedre HDR ved høje lysstyrker. Og så at den har passiv 3D, ikke at jeg bruger 3D særligt meget, men meget fed feature at have, når nu den er passiv, og det skulle være meget bedre på en OLED skærm med rigtig sort.

Så nu må jeg se om jeg kan leve med den kurvede skærm, skal hente den i morgen :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250291
C6, E6 og G6 leverer den pt. bedste 3D-oplevelse på et TV til hjemmebrug. Jeg var ret imponeret ift. hvad vi ellers har set på andre TV, så det er værd at tage med. Buen er ikke så voldsom og på OLED kan man godt leve med den (om end den stadig ikke giver mening).
Af Hbar
#250295
Jeg havde 3D på mit gamle LG fra 2011 (passiv 3D) og det fungerede rigtig godt. Jeg endte bare aldrig med at bruge det, jeg har 3-4 film på bluray inkl Avatar og jo de ser flotte ud. Af en eller anden grund kom jeg bare aldrig til at bruge det. Så da jeg læste at 3D udgår over næsten hele linjen af TV for 2017 og UHD formatet slet ikke har 3D med i sine spec (kan komme, men tvivler). Så er det reelt kun bluray med Full HD som endnu vil have 3D og selv her synes jeg der er langt mellem titlerne og mange af dem er slet ikke ægte 3D, men 2D --> 3D konverteringer, nogle rimelig hæderlige. Jeg gik meget og tænkte om jeg skulle have 3D, men ser ikke en fremtid for 3D i sin nuværende form, kan være det får en "revival" om nogle år hvis man opfinder noget 3D uden briller.
Af Hbar
#250310
Aldrig sige aldrig, for 10 år siden havde jeg mit gamle 29" Sony Trinitron TV før jeg skiftede til mit første 40" fladskærms fjernsyn med 1368x768 i opløsning (full HD kostede kassen). Så hvis man ser på at jeg på 10 år er gået fra CRT skærm til OLED og fra 29" til 65"
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250316
Udviklingen af 3D er bare stagneret på TV-siden, og fokus er flyttet til VR, så der er ikke rigtig noget drive for at flytte teknologien mere. Forbrugeren gider heller ikke betale for det, så jeg ser det ikke som noget der vil genopstå i sin nuværende anvendelse.
Af Holm86
#250333
Nå, det blev så ikke til nogen ny skærm til mig alligevel.
Kommer ud i Power for at hente min skærm, men han fortæller mig så at varen er udgået. Siger det ikke kan passe, da de lige har haft den som weekend tilbud, og jeg har en kvittering på at har 1 skærm reserveret.
Han siger så han kun kan tilbyde mig en skærm som er blevet send tilbage fra kunder, da det er de eneste de har tilbage. Det nægter jeg og forlader butikken. Skriver så en mail til kundeservice, og deres butikschef ringer mig så op til aften. Han siger det desværre er eneste mulighed, men at han vil give mig 1500,- yderligere i rabbat hvis jeg vil have sådan en skærm. Så har aftalt med ham at jeg kan komme ud i morgen, og kigge på skærmen og se om alt er som jeg vil have det, og så kan jeg så tage imod det tilbud eller ej. Men i bund og grund synes jeg det er virkelig dårlig stil af Power.

Overvejer at tage imod tilbudet alligevel, da det er en ok god pris til 16.277,- men hvordan har folk det med at købe returvarer? Tænker der jo ofte er en grund til man sender sådan en varer retur.
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 192