Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kofoed
#267854
Desværre har Power været nød til at sætte det tempo ned de åbner nye butikker i, så de regner kun med at åben 1-2 nye i år, hvor der var masser sidste år.

Men derfor kunne det da godt være at der kom nogle gode køtilbud på andre steder, LG B7 55", har et par gange været nede på 10.000 kr som lokal tilbud, så mon ikke det sker igen, jeg tror dog ikke de kommer under det.
Af kamikazedk
#267873
Good point Torben. Hvornår er det præcis at de nye modeller kommer, og udgik de øvrige modeller end B6 med det samme da 2017-modellerne udkom sidste år?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#267875
B6 var speciel. Du skal ikke nødvendigvis regne med, at de laver samme stunt i år.

Vi har ikke fået lanceringsdato på de nye, men april/maj er nok et godt bud.
Af kamikazedk
#267876
Ok, godt at vide. Men de forskellige butikker skal vel have tømt deres lagre for de gamle modeller - de sender vel ikke bare de overskydende skærme tilbage til LG når de nye modeller udkommer?
Af KBW
#267890
LG har i mindst slutningen af sidste år og begyndelsen af i år haft problemer med at følge med i produktionen af OLED tv. Der er solgt flere end forventet?
Brugeravatar
Af DaneLaw
#267929
kamikazedk skrev: Grunden til jeg har et ønske og forhåbning om at de kommer under de 10.000, er at de jo ligger rimelig stabilt omkring de 12.000 kr. nu - det koster de i hvert fald tit. Både 55B7 kan nu fås til 11.500 hos Elgiganten og Power, mens 55C7 koster 12.000. Men der skal nok et ordentligt slagtilbud til, før de kommer under de 10.000.
Havde egentlig ventet' at de ville være lavere nu end dette 11 til 12k niveau leje, som de ofte er at finde til.

Købte selv et B7V for knap ½ år siden, eller rettere 4 måneder siden til 9K DKK i Elgiganten her i KBH (eller Gentofte var det vist), og 4 måneder er alt andet lige lang tid på sæsonvare, men tilbage i Oktober gik de for 9777 inkl, 774 DKK Netflix værdikode og da jeg næppe var kommet uden om et Netflix 4K subscription med et OLED & Dolby Vision TV in house, så var værdikoden på 774 ren 1til1 afskrivning i min optik, så den egentlig produktpris konkluderede jeg var 9003 DKK for 55B7V tilbage i Oktober. (gjorde det nemmere at æde prisen :p )

Dette eksakte tilbud var vist et modsvar på et tilbud som Power havde startet omkring en ny butik i Lyngby og hvor Elgiganten så gik ind og forsøgte at ligge arm med Power og lavede nogle tilbud i deres Gentofte afdeing og som startede ud som køtilbud på B7V, men var ikke reelt begrænset køtilbud i praksis, da der ikke var nogen begrænsinger i Elgiganten og de kørte med tilbudet hele weekenden, og fra Fredag til Søndag.

Det omfang kunne Power ikke matche, -deres tilbud kva Lyngby afd. var mig bekendt stærkt begrænset., og mener at deres andel allerede var udsolgt tidligt om fredagen' men Elgiganten er jo også ejet, af Dixon Carphone, - som er og bliver en mastodont på techscenen og klart den største i Europa, og tegner sig for mere end 50% af al elektronik salg i England.

-men stort cadeau til Power' fedt at de udfordre ellers havde Elgiganten næppe lavet disse tilbud uden egentlig årsag, andet end som modsvar på Power's åbningstilbud i Lyngby.
Dixon har nærmest monopolagtige tendenser på visse markeder kva deres størrelse og har løbende kunne bulk-klaske de mindre aktører ud på vores breddegrader.

Men prisen i Oktober på godt 9k + 774 Netflix voucher på B7V var også meget lav, og selv forbrugermarkeder som ikke var smertet af danske afgifter samt + 25% moms kunne på daværende tidspunkt ikke matche dette niveau.

Havde egentlig forventet at B7V & C7V ville være under 10k i ren pris uden voucher eller andet i skrivende stund, når man har in mente at produktet er så meget ældre pt, -men jeg er ikke dus med disse dynamikker i prisudviklingen på TV-markedet og det ville nok også undergrave producenternes indtægt på deres nye 2018*lineup, hvis de dumpede priserne for meget, og især når 2018 modellerne ikke kommer med nævneværdige nye features som berettiger en markant højere pris a'la de priser vi ser i 2Q & 3Q af året når modellerne rammer markedet, og som en Elgigant medarbejder også understregede "ingen køber disse produkter til normalpris" og vil ene og alene være folk med penge som skidt eller hvor statementet er vejledende, - tjahh må også være en blandet fornemmelse, at fx købe et B7V i sensommeren 2017 til godt 30k og så 1½ måned senere se det gå for under 1/3 af dette, men bevares sådan er gamet især på Techscenen..

Men om prisen er 10 < 11 eller 12k stadig et af de bedste køb man kan lave imo. (forrygende godt fjernsyn, og toppen af poppen når det kommer til HDR for øje)
Af kamikazedk
#267932
DaneLaw skrev:
kamikazedk skrev: Grunden til jeg har et ønske og forhåbning om at de kommer under de 10.000, er at de jo ligger rimelig stabilt omkring de 12.000 kr. nu - det koster de i hvert fald tit. Både 55B7 kan nu fås til 11.500 hos Elgiganten og Power, mens 55C7 koster 12.000. Men der skal nok et ordentligt slagtilbud til, før de kommer under de 10.000.
Havde egentlig ventet' at de ville være lavere nu end dette 11 til 12k niveau leje, som de ofte er at finde til.
Ville ikke lige quote hele dit lange indlæg, men det var også præcis det jeg havde forventet. Netop fordi de var på tilbud til de 10.000 flere gange i senefteråret, troede jeg de ville falde til under 10.000 kr. her i løbet af foråret, men måske er der bare en nedre grænse for hvor billigt de reelt kan sælge dem.

Man må sige at det også var en god pris du fik den til:) Der har nemlig været ret gode tilbud, når der har været "modsvarskampagner" i forbindelse med åbning af en konkurrerende butik. Elgiganten har også haft nogle stærke priser når de har genåbnet butikker til deres "nye koncept", men de fleste er vel efterhånden blevet frisket op.

Og enig i at det er et godt køb og at man får meget for pengene - det er mere bare min egen modvillighed over at skulle op og give over 10.000 kr. for et fjernsyn der er problematisk :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#267935
Jeg ved godt, at jeg har sagt det en del gange før, og at det efterhånden får karakter af "ulven kommer", men den næste afgørende faktor ift. billigere OLED-tv bliver åbningen af den nye 10.5G fabrik (samt en kommende fabrik i Kina). LG Display producerer i dag alle OLED TV-paneler på en 8G fabrik.

Koreanske medier skriver ( http://www.etnews.com/20180213000178 ), at LG Display er begyndt at installere udstyr i fabrikken og at den forventes at starte produktion i første halvdel af 2018. Jeg er ret overbevist om, at den 88" 8K OLED-prototype, som LG Display fremviste på CES-messen, er produceret på en testlinje på denne fabrik.

De er angiveligt også begyndt at installere produktionsudstyr på en 8G OLED-fabrik i Kina, hvor LG Display får statsstøtte af den kinesiske regering. Om panelerne når udenfor Kinas grænser er jeg dog lidt usikker på.

Jeg tror særligt, at OLED-tv på 65+ tommer bliver billigere, når de får den nye fabrik i omdrejninger.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#267941
Der er høje forventninger til ink jet printing af det organiske materiale ved OLED skærme, og at denne produktionsfremgangsmåde vil gøre underværker for priserne og medvirke at vi også ser OLED paneler i mellem-segmentet både prismæssigt og størrelsesmæssigt.

Da graden af spild ved OLED inkjet printing er markant lavere end ved vapor (fordampning), men ink jet printing af OLED paneler er rettet mod større paneler og ej ideelt til mobilskærme eller wereables.

Bla de 21.6" - 4K skærme som der er blevet omtalt fra JOLED i efteråret, er eftersigende ved brug af Ink jet og ej evaporation.

Billede

LG har også understreget at inkjet OLED printing kunne være en måde at gøre OLED panelproduktionen low cost.
LG Display is currently producing WRGB OLED TVs panels using an evaporation process, and it was reported a while back that LGD considers ink-jet to be a viable route towards lower cost production (which may also lead to more efficient and higher quality direct-emission RGB OLED TVs). LGD has already setup a pilot 8.5-Gen production line and has developed a 55-inch printed OLED prototype (this was not publicly shown yet).
LG is reportedly using Japan's Tokyo Electron printing equipment, and soluble emissive materials supplied by Merck.
Samsung siges også at være fokuseret på dels deres microLED, eller rettere deres & deres, microLED er vist et Sony tech men Samsung pønser vist også på ink jet OLED printing og igen være en spiller på TV markedet for OLED paneler og ikke kun i det mindre segment som mobilskærme, og må før eller siden forholde sig til den endefuld LG-display de senere år har givet dem på TV fronten kva OLED..
Samsung is currently not producing OLED TVs, but following a large drop in its premium TV market share (lost mostly to LG's OLED TVs) the Korean company is looking to find a next-generation TV technology to bring it back on track. Samsung seems to be focused on two technologies, Micro-LEDs and ink-jet printed OLEDs.
Samsung is using Kateeva's printers, and emissive materials supplied by DuPont, to develop a 8.5-Gen production process with a goal to produce 55-inch panels.
https://www.oled-info.com/oled-ink-jet- ... early-2018


Billede
Printing OLEDS: The OLED substances (polymers, small molecules) are dissolved and the resulting inks are applied to a glass substrate by a printer head. Embedded between anode and cathode, the organic molecules are electrically excited, thus producing light.
iforhold til fordampning hvor der er et højt spild af matriale, (ihvertfald iflg Merck aka førende leverandør af organisk matriale til at lave OLED paneler via Ink jet printing..
Costly vapor (fordampning)
So why haven't OLEDs become the global standard yet? On the one hand, liquid crystals, a well-established field in which we are the market and technology leader, continue to meet increasing quality requirements. On the other hand, OLED production poses a challenge as it is still very complex and costly. For each diode, several ultrathin layers of material must be deposited with pinpoint precision in very small portions onto a glass plate. The closer the diodes are to one another, the higher the resolution of the display. In the currently prevailing coating process, a metal mask is used to evaporate and deposit the OLED materials. This process is repeated several times with different materials and masks. High costs and low material utilization are major disadvantages of this process. More than half of the OLED materials are lost during deposition. And last but not least, the energy and environmental footprint of this method is rather modest. ‟For technical and financial reasons, the evaporation method has limitations in the mass production of large-area OLED displays,″ says Anja Jatsch, Project Manager OLED Formulation. ‟For television screens, our customers are currently using a process that combines white OLEDs with color filters. This is yielding very good results for televisions with very large screens.”

De potente produktionsfabrikker som LG har i sinde at tage i brug her i 2018, jeg antager disse også er med evaporation?
  • 1
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 192