Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#252079
Kaktus-burger skrev:Fedt. Jeg troede HDR udelukkende var beregnet til 4K. Sluger HDR egentlig CPU-kraft på PS4 eller er det kun fladskærmen, der gør arbejdet?
Kun en smule. Reelt pakkes signalet bare ind i en større "container". Spillene blev allerede renderet internt i HDR (men har ikke kunnet sendes ud i HDR via HDMI før nu). Det mest krævende CPU-mæssigt ved HDR er vel nok, at man skifter fra 8-bit farver til 10-bit farver. Det virker dog som om at spillene kører lige så godt og stabilt med eller uden HDR på PS4.
Af Kaktus-burger
#252083
Dare_Devil skrev:Ja, så er spørgsmålet om B7 er 4.000 kroner bedre end B6 :o
På papiret, ja. Havde det været B7 til vejl. pris på 30K - nej. Det er uden tvivl en "high-end"-skærm, men jeg synes 30k er mange penge for en 55" - uanset brand/mærke.

Til 14k er B7 dog en no-brainer og fuldstændig uden konkurrence, IMO.

Hvis jeg allerede var ejer af en B6, ville jeg dog ikke bruge penge på en B7. B6 er stadig hæderlig.

Men nu kommer jeg også fra en 6-7 år gammel Panasonic midrange plasma, så jeg vil hellere gå "all in" og få det nyeste og 'bedste' på markedet, nu hvor jeg har besluttet mig for at købe nyt.

4000 kr i merpris mellem en B6 og B7 lige pt betyder ikke noget for mig.

Her er desuden HDTV-Tests konklusion over forbedringer på B7 kontra B6:

Cleaner near-black handling with clearer shadow detail;

Less aggressive ABL contributing to higher perceived contrast;

Lower input lag while preserving accurate colours and full 4:4:4 chroma;

Slightly better upscaling quality;

Availability of two-point [White Balance] controls in HDR mode;

Improved HDR tone-mapping with less clipping of bright highlight detail;

A new anti-reflective filter that doesn’t suffer from a magenta tint when hit by light.

Og så skal vi ikke glemme at alle 2017-modellerne har LGs egen SOC monteret. Det har B6 ikke.
Senest rettet af Kaktus-burger 30. maj 2017, 08:32, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#252084
Kaktus-burger skrev:
Rasmus Larsen skrev:Vild pris -> 55" LG B6 er nede på 9.999
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1320152757
Det lader til at lagrene er ved at blive tømt for B6 hos forhandlerne.

Lige nu har Power én B6 på lager som Click & Collect på Sjælland. Mon de får flere?
Næppe. Det er nok de modeller de har fået retur via returretten eller de sidste fra lageret.
Af Kaktus-burger
#252087
Torben Rasmussen skrev:
Kaktus-burger skrev:
Rasmus Larsen skrev:Vild pris -> 55" LG B6 er nede på 9.999
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1320152757
Det lader til at lagrene er ved at blive tømt for B6 hos forhandlerne.

Lige nu har Power én B6 på lager som Click & Collect på Sjælland. Mon de får flere?
Næppe. Det er nok de modeller de har fået retur via returretten eller de sidste fra lageret.
Til gengæld ryger B7 ret hurtigt. Da jeg bestilte min via Elgiganten i går kl 18, var deres lagerbeholdning på +100.

Nu er den nede på 50+.
Af tla
#252090
Det er svært at holde nallerne væk, selvom man ved at den prisnedsættelse er fuldstændig kunstig.
Af lmbd
#252091
Er der nogen, der vil argumenterer for, at jeg skal afbestille mit 55'' B7V til 14000, og istedet købe B6 til 10000?
4000 er ikke helt ligegyldigt, hvis forskellen ikke er 4000 værd.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#252092
Nyere styresystem og lidt mere knald på lyset. B6'eren må være en returvare, da den er udsolgt alle andre steder og der ikke kommer nye på lager.
Af tla
#252093
lmbd skrev:Er der nogen, der vil argumenterer for, at jeg skal afbestille mit 55'' B7V til 14000, og istedet købe B6 til 10000?
4000 er ikke helt ligegyldigt, hvis forskellen ikke er 4000 værd.
Umiddelbart mener jeg ikke B6V'eren er billig nok til at det er forskellen på de 4000 værd, du får i det lange løb mindre support, og de skriver at der kan forekomme udstillingsmodeller, derudover som andre nævner er det måske modeller der har været frem og tilbage hos kunderne.

På specs alene er det også rart at det faktisk er samme hardware platform på det billige TV, sådan var det ikke med sidste års model.

Det er i min verden ikke kampen værd at risikere returneret modeller eller modeller der har siddet flere måneder som udstilling.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#252095
Hvis det er en udstillingsmodel, så er svaret klart "nej tak" til B6. Du aner ikke hvordan den er blevet behandlet, så der skal tjekkes for burn-in før den kan tages med.
Af Kaktus-burger
#252097
lmbd skrev:Er der nogen, der vil argumenterer for, at jeg skal afbestille mit 55'' B7V til 14000, og istedet købe B6 til 10000?
4000 er ikke helt ligegyldigt, hvis forskellen ikke er 4000 værd.
Inden du gør noget overilet, så vil jeg nok lige slå kold vand i blodet. Hvor havde du også tænkt dig at købe en B6 til 10k? De har én på lager i Glostrup som Click & Collect. Du aner ikke om det er en udstillingsmodel eller en returvare.
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 192