Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
#257544
Forhåbentlig kan vi holde fokus på at tråden omhandler OLED prisudvikling og så må hver enkelt person oprette en tråd hvor der diskuteres hvilken teknologi der er bedst til ham/hende, bedste modelnummer og til hvilken pris og hvorfor..

Ellers bliver tråden blandet med forstyrrende snak, som gør det svært for dem der hurtigt vil have den billigste OLED prisinformation.
Af Qmar
#257843
Fik købt et LG B7 55" til 12K i Power Tilst. De havde det dog ikke på lager til trods for deres lager sagde andet - så nu må jeg vente spændt til det kommer d. 12/10!
Brugeravatar
Af TBC
#258628
Er der nogle der har et bud på hvornår vi ser OLED skærme eller for den sags skyld andre duelige pixel diskrete xLED skærme på omkring omkring 100 tommer? ...og hvor langt tid der går før det er udbredt til mere almindelige menneskepenge?

...Mit eget bud er omkring 2020-22 når LG's P10 fabrik i Paju er kommet ordentligt op i omdrejninger og de første to års premiumpriser på de største modeller er overståede. Men findes der andre forhold og oplysninger der giver bedre bud på hvor langt tid man mon skal gå og vente på et dueligt TV i en størrelse der kan erstatte en projektor?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#258631
Det er jo svært at spå, men hvis LG har fået pilotproduktion i gang på P10, så medbringer de sikkert et 100+ panel på CES 2018. Om ikke andet, så for blikfang. Når det først er ude i offentligheden kan de tale mere konkret om sagen :)

Men et af problemerne er vel også, at OLED allerede i 55 og 65" er forholdsvis skrøbelige. Jeg har aldrig håndteret en af 77" modellerne, men en ultraslank flade, der er fire gange større end 55", er næsten dømt til at gå galt. Det vil nok kræve specialinstallation.
Brugeravatar
Af TBC
#258642
Mine fingre er krydsede mht CES 2018, vil følge spændt med.

Troede dog at meningen (også med P10) generelt var at skærme oppe i den størrelse typisk ville blive producerede som "sammenrullelige" wallpapers, som så skulle installeres on-location i et ophæng, typisk på væggen? ...Det er jo trods alt ikke så lige til at få "udslåede" 120 tommer op af en etage-ejendoms opgangstrappe eller kranet ind af en terrassedør og derfra krænget ind i stuen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#258648
TBC skrev:Mine fingre er krydsede mht CES 2018, vil følge spændt med.

Troede dog at meningen (også med P10) generelt var at skærme oppe i den størrelse typisk ville blive producerede som "sammenrullelige" wallpapers, som så skulle installeres on-location i et ophæng, typisk på væggen? ...Det er jo trods alt ikke så lige til at få "udslåede" 120 tommer op af en etage-ejendoms opgangstrappe eller kranet ind af en terrassedør og derfra krænget ind i stuen.
Skærmen vejer jo intet, så selv i 120”, så ville du sagtens kunne bære skærmen, hvis den ellers var til at håndtere. Det kræver dermed ikke en kran at løfte en kasse med et 120” OLED TV.

LGs wallpaper-model kan ikke rulles. Den er fleksibel, men ikke ret meget. De første modeller af W7 blev faktisk ødelagt af journalister ved fremvisningen fordi de lige skulle prøve at bøje den selv (på trods af skiltningen om ikke at røre)... selv i C7-modellen, hvor der er bagside, så kan man godt få lidt noia på når man løfter på skærmen.

Loewe viste nogle fede prototyper på brugen af wallpaper sat fast i en ramme, og de kunne måske godt danne basis for brug af råpanelet.
Brugeravatar
Af TBC
#258658
@Torben: Det med den begrænsede fleksibilitet er jeg da lidt ked af at høre. Min bekymring (og kran) var nemlig ikke rettet imod vægten, men mod dimensionen, hvor det er så godt som umuligt at forestille sig en 120 tommer "udfoldet" skærm arbejdes op igennem et lejligheds-kompleks trappeopgang. Så jeg havde faktisk håbet man kunne få skærmene leverede/pakkede ind før udpakning og installation, lidt ala et lærred, så man havde en bedre chance for at få en større skærm end ellers muligt, op og ind i en lejlighed. Mit bedste bud er nok at få kranet en stor skærm ind igennem altanen, når den tid engang om alt for længe kommer - Og så skal man jo til at måle på om det er 100, 110 eller 120 der reelt er praktisk muligt at få bakset ind på den måde igennem flere rums døre O-O

@Lennon: ja, det er fremtidsmusik, men også et nummer vi er mange med projektor der går og venter på udkommer.
Af Dare_Devil
#258679
@TBC: Jeg tror ikke, at du behøver at bliver ked af det (endnu). Hvis man ser på fx organiske solceller, så er de meget bøjelige (ihvertfald nok til, at man vil kunne rulle et panel sammen). Så hvis først alt elektronik kan flyttes over i en ekstern boks, så tror jeg ikke at der principielt er noget i vejen for at gøre OLED TV bøjelige. Og eftersom 100" paneler til rimelige priser alligevel ligger mange år ude i fremtiden, er der stadig tid til lidt udvikling :)
  • 1
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 192