Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af KristofferA
#245459
Jeg modtog mit tv den anden dag og er meget tilfreds. Ingen problemer indtil videre og billedet er ret vildt. Netflix i HDR ser vanvittig godt ud!
Det var dog en lige så imponerende oplevelse at se Star Wars Episode 7 på BD. Der er kulsort i rummet. 8-)
Af hani
#245465
Temmelig svært, at få fat i de gode åbnings tilbud, når man sidder på Bornholm. Kan der tænkes, at B6 kommer ned i 10 kg på nettet i nærmeste fremtid eller er det for optimistisk ?
Af CFE
#246521
55" C6 kan fås til 9999,- lørdag i Power Nykøbing F. dog kun 15 stk.
Senest rettet af CFE 23. feb 2017, 16:56, rettet i alt 1 gang.
Af Brixen
#246524
Det er en spændende prisudvikling. Mon OLED tv i virkeligheden er billigere at fremstille end LCD/LED?
I starten koster de så mere end LED, fordi de er bedre.
Af Kaktus-burger
#246526
CFE skrev:55" B6 kan fås igen til 9999,- lørdag i Power Nykøbing F. dog kun 15 stk.
Der er tale om en C6, som Bromberg også nævner. Uanset er prisen skarp.

Jeg vil ikke have noget imod at have en C6 stående selvom den er curved. Synes ikke LGs kurvede modeller er det i samme grad som Samsungs.
Af CFE
#246529
Elgiganten i Nykøbing F. sætter den flade model B6 i 55" til 9999 kr. på lørdag, så den vil Power sikkert også matche.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#246540
Brixen skrev:Det er en spændende prisudvikling. Mon OLED tv i virkeligheden er billigere at fremstille end LCD/LED?
I starten koster de så mere end LED, fordi de er bedre.
LG sagde på et tidspunkt, at det kan blive billigere at producere OLED end LCD, såfremt effektivitetsgraden i produktionen når op på 95%.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1411032795

Jeg tror, at de pt. ligger på omkring 80% for 4K OLED-panelerne. Den nye fabrik til OLED-tv skal stå klar i starten af 2018.

Jeg tror ikke bare det er salgsgas. LG.Display er trods alt verdens største LCD-producent.
Af bromberg
#246541
Med prissætningen på oled nu her, hvad kommer det på sigt mon til at koste lcd producenterne.
Hvis de i forvejen piver over manglende fortjeneste, hvad vil der så ikke ske hvis oled fortsat bankes ned i de her priser?
Jeg har hørt fra flere sidder efterhånden, at tendensen dog stopper med 2017 modellerne. At de simpelthen prissættes højere og forventes at have en højere udfasningspris også - hvad mener i?
Ihvertfald mener jeg ikke der reelt er en debat eller overvejelse når der skal handles tv i det dyrere segment.
Jeg kan ikke se hvorfor en Samsung 8 eller 9 serie skulle foretrækkes fremfor oled.
Panasonic's serier ligeledes. Eller ihvertfald på en 55", der syntes jeg idag at markedet er total bombet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#246542
Som jeg ser det ligger OLED kunstigt højt prismæssigt pt. De kunne nok godt sætte priserne ned, men så ville efterspørgslen tilsvarende stige og det har LG.Display ikke kapacitet nok til at producere endnu. Først når den nye fabrik står klar, kan de øge kapaciteten markant.

2017 kommer sikkert til at forløbe meget ligesom 2016 på det punkt. Der vil stadig være salg i LCD så længe de prissættes et pænt stykke under OLED. Særligt i 65", hvor LCD trods alt stadig er markant billigere.
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 192