Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#268499
mart198i skrev:
bbplayer skrev:
mart198i skrev:Ang. de 20% rabat på TV i Powerhouse i Sønderborg, hvad hvis tv'et ikke er på lager i Sønderborg, kan man så stadig købe det og få de 20% i rabat?
Teksten er næsten så kort som den lyder,
Spar 20% på TV. Gælder kun i POWERHOUSE Sønderborg.

Intet om det skal være på lager, så kan de ikke fortælle dig dette, uden teksten skal stå samme sted.
Jeg har lige snakket med en fra Power, og han sagde, at produktet skulle være på lager i butikken, hvis man ville have de 20% i rabat :((
Den kan han tage med forbrugerklagenævnet.

Hvad der ikke står på skrift, kan man ikke argumentere, detail handlen skal gøre alle forbehold helt synlige for forbrugeren, og der vanker bøder når de begynder at snyde kunder med dumme argumenter. Glem ikke dem som fik en bøde for at sælge vare uden moms i reklamer, der fik firmaet 200k+ i bøde, vvs-eksperten som eksempel har ligget tæt op af samme problem, da deres reklame røg ud til private som var primær fokus men reklamen gav dig ex moms priser.

Så nej, han kan snyde dig men han har ikke køber loven med sig, da de forpligtes til at synliggøre enhver begrænsning i særtilbud.
Så hvad butikken siger, skal altså varsles på siden med betingelser eller i samme reklame, og indtil da, så fanger bordet, når reklamen ikke ændres.

Meget firkantet, "Fratrækkes den aktuelle skiltede pris i butik" så skal du altså finde prisskilt i butikken , ellers gælder tilbuddet jo ikke vare i butikken, hvis du henviser til internet :(
Af kamikazedk
#268516
Nå, var sgu ikke klar på at tage turen fra Århus til Sønderborg for et tilbud der sandsynligvis ikke kunne indfries. Så jeg tog i Power i Randers, og fik bestilt en LG 55C7 og fik presset prisen ned til 11.000 :)
Brugeravatar
Af DaneLaw
#268521
De ville ikke matche B7V prisen på C7V modellen?

//
arhh kan se det er tilsyneladende metalrammen som du ikke er så varm på.
kamikazedk skrev:
Grandahl skrev:Ja det kunne være fint kamikaze.. Er det foden du er mere glad for på C7 ?
Nej det er den sorte ramme / manglende sølvramme. Er ikke tosset med sølvrammen på B7 :/
Men nu hvor der er fokus på rammen, er kanten ikke bredere på C7 modellen end på B7 modellen?

forsøgte selv at sammenligne i en anden tråd.

Lignede et kort øjeblik at der var skærmkant på den amerikanske C7P model og på det link som pastes i topic, men alene lyset som spejler sig i den sorte ekstrakant.
https://youtu.be/zYk9qg3rd_c?t=21s

Er der bredere bezels på C7P modellen end B7V?
Billede

Hvis specifikationerne er korrekte online, så er det ganske minimalt at bezels/kanterne er større på C7P end B7V, og display procenter på 94.61% B7V og 94.15 C7P så en anelse mindre bezels på B7V hvis disse specifikations-værdier er korrekte og det vitterlig er værdier som viser andelen af hvor stor en del af overfladen som udgør selve diodepanelet ligesom man kender fra mobiler og når procentværdierne af såkaldte bezelless mobiler skal promoveres.
Billede
Selvfølgelig undeordnet i praksis når vi er nede i disse ligegyldige marginer og næppe noget man kan sanse medmindre man har dem side by side..
Kan være ligesom på de dyrere modeller hvor der dog er decideret glas' så er denne sorte ekstra kant en slags mellemløsning.

Hordan ligger landet egentlig med at slim-wallmounte C7 lukker man ikke joystikket inde når det kommer helt op af væggen..
Bevares selvfølgelig meget sjældent at man bruger dette joystik, men kan undre at de har sat det der på bagsiden.
https://youtu.be/zYk9qg3rd_c?t=1m8s
På B7V sidder joystikket lige under & bagved den røde standby diode midtpå, https://imgur.com/a/2d91U
men hvor de har placeret Tvets control joystik på E & G modellen, kan jeg desværre ikke finde info omkrig..
Af Mathias A.
#268530
mart198i skrev:Ang. de 20% rabat på TV i Powerhouse i Sønderborg, hvad hvis tv'et ikke er på lager i Sønderborg, kan man så stadig købe det og få de 20% i rabat?
Vil gerne pointere at jeg købte produktet uden det var på lager - så det må være en regel de har 'opfundet'. Sælgeren virkede heller ikke glad for at skulle smide -20% på C7V'eren, da den så blev billigere end B7V'eren på tilbud.

Jeg fastholdte dem dog på deres annoncering og fik de -20%.
Brugeravatar
Af bbplayer
#268546
Det er da godt, at de ikke bildte dig noget ind, og du kunne gå hjem med et godt køb. Så er power ikke helt unfair, eller også prøver de at se folk an, og går den, så går den. Altså med en røver historie som nogle tror og andre afviser hurtigt, og de må give 20% :)
Af kamikazedk
#268554
DaneLaw skrev:De ville ikke matche B7V prisen på C7V modellen?

//
arhh kan se det er tilsyneladende metalrammen som du ikke er så varm på.
kamikazedk skrev:
Grandahl skrev:Ja det kunne være fint kamikaze.. Er det foden du er mere glad for på C7 ?
Nej det er den sorte ramme / manglende sølvramme. Er ikke tosset med sølvrammen på B7 :/
Men nu hvor der er fokus på rammen, er kanten ikke bredere på C7 modellen end på B7 modellen?

forsøgte selv at sammenligne i en anden tråd.

Haha, nej de ville sgu ikke matche prisen på B7 - desværre! Der var de ikke villige til at rykke sig mere end de 1.000 kr, og det var i øvrigt ikke i alle butikker de ville det.
Havde også troet at den kunne handles længere ned, men var ok tilfreds da jeg kom hjem - indtil jeg læste at man så alligevel godt kunne have hentet en til 9.600 i Sønderborg :(
Tiden var bare ikke til at køre fra Århus til Sønderborg med sygt barn derhjemme og lidt pres på det hele, og så risikere at komme hjem igen uden nogen gevinst O_O

Jeg var også i Elgiganten hvor B7 og C7 stod side om side, og synes altså bare C7'eren er markant lækrere. Ved ikke om kanten på C7'eren reelt er bredere end på B7, men den syner bare af mindre på C7 fordi den ikke er så markant - i hvert fald min vurdering.

Var også i Power i Viby, hvor han absolut ikke kunne sælge den til mindre end de 12.000 den var prissat til. Men så kunne jeg jo også få en gratis kalibrering med. Derudover mente han jo at det gav god mening at C7'eren var højere prissat da den jo havde langt bedre lyd og en bedre billedbehandlingsprocessor O_O
Af kamikazedk
#268556
lennon skrev:Kun ramme og fod er forskellig . .
I know, derfor O_O -smileyen :) Han var virkelig også en rigtig smart sælgertype. Har også været derude med min far engang bare for at kigge, hvor han kritiserede Samsung-skærme ift. LG, som havde langt bedre billede da de havde IPS-panel frem for Samsungs dårlige VA-panel... :D
Brugeravatar
Af DaneLaw
#268569
Ja kompetencerne blandt de ansatte i EG er meget op og ned, og ja B7V og C7V er mere eller mindre identisk.

Mig bekendt 4 forskelle, ref. fod, ramme, portene, joystikkets placering.
Da jeg købte B7V tilbage i Oktober var der ikke så meget at rafle om da det udelukkende var B modellen som var fremme i skoene til godt 9 af de store, persoligt kunne jeg selv bedst lide metalfoden på B7V fremfor stiletto foden på C7V, og egentlig lidt besynderligt for denne B7V ovale metalstand lader til at være en EU fod, da B7P i USA ikke besidder denne ovale fod og B7P er deres pendant til B7V...
Dog foretrak jeg på forhånd C7Vs sorte-ramme fremfor B7Vs metalramme som er trukket ind over fra bagsiden, men efter jeg fik B7V kan jeg nu godt se pointen da det highlighter den absurte tyndhed en anelse mere, og kan tænkes at det også er derfor at Sony på deres 2018 AF8 følger trop med sådan en metalramme.
Om det beskytter panelet i sig selv mod slag fra siden, tjahh måske men jeg tvivler .
Da jeg købte B7V lagde jeg også en anelse vægt i displayspecifikationer og visse anmeldelser som havde haft fat i begge og som listede en højere lysstyrke på B7V 750cd/m2 versus C7V 720cd/m2 upåagtet samme panel, og da Vincent Teoh fra HDTVtest ligeledes var ude og bekræfte højere peakværdier, i sin gennemgang af de europæiske B7V vs C7V,
og hvor han på B7V målte 750cd/m2 og på C7V 690cd/m2 var det ikke noget som gjorde B7V versionen mindre attraktiv, upåagtet samme panel og SoChipset som resten af 2017s LG OLED lineup..

Alle disse variationer i reelle testdata fra pålidelige kanter gjorde en skrupforvirret og alle LGs forvirrende regionale forskelle, hjalp heller ikke ligefrem, når det kom til at sanse en mulig rød tråd i hele det her chabang, og i særdeleshed helt tilbage i Oktober, hvor mange anmeldelser "online" ikke skildrede mellem regionale-betegnelser og om det var US eller EU model, og hvilken variant.
- men efterfølgende står det jo klart' at det primært bunder i variationer i panelet, og nok også tilfældigheder, når display'specs lister forskellige peakværdier i deres specifkations-oversigt, og ligeledes Vincent Teoh's anmeldelser og heraf målinger af B7V versus C7V som alene bunder i panelvariationer.
Billede

LG OLED B7V & C7V til mellem 9 til 11k er et af det bedste køb man kan lave i disse måneder imo. - og herligt med god HDR understøttelse, sad selv igår og nød noget HLG matriale. (Hybrid Log gamma) og det var ganske lovende. (Var noget UHD HLG matriale fra BBC appen)

Billede

Billede

men jeg savner afgjort nogle flere kvalitets apps i LG content store, dem er der langt imellem derinde.. Billede
Senest rettet af DaneLaw 9. mar 2018, 11:42, rettet i alt 4 gange.
Af Coolsmarti
#268607
jens.post skrev:Bilka har her til morgen sænket prisen på LG 65" E7 til 18.999,- :D
Endda inkl. 6 mdr. Netflix. Havde jeg ikke købt A1 i November, så var jeg stensikkert hoppet på dette :D
  • 1
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 192