Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Farmor
#16732
en ekspedient har lige fortalt, at et Samsung købt i en dansk netbutik er et tysk apparat, der ved eventuelle problemer efter garantiens udløb ikke ville kunne repareres i DK. Er det rigtigt, for så kan jeg jo glemme alt om fx Laptops.dk, som ellers har et godt tilbud på RE32S71B....og for resten, er det et OK flernsyn?
Af centric
#16734
Farmor skrev:en ekspedient har lige fortalt, at et Samsung købt i en dansk netbutik er et tysk apparat, der ved eventuelle problemer efter garantiens udløb ikke ville kunne repareres i DK. Er det rigtigt, for så kan jeg jo glemme alt om fx Laptops.dk, som ellers har et godt tilbud på RE32S71B....og for resten, er det et OK flernsyn?
Laptops ér parallelimport så Samsung skandinaviske garanti dækker ikke. Men det betyder ikke at det ikke kan repareres ikke garantiens udløb. Der betaler forbrugeren jo selv omkostninger, så værkstedet er ligeglade om det så er hentet i asien, bare de for deres penge.

Vær opmærksom på at bare fordi flere internetbutikker handler med parallelimport, betyder det ikke alle gør. Prøv etv. at ringe rundt til dem du synes har en fornuftig pris og hør ad.

Omkring Tv'et synes mange på hifi siderne generelt Samsung er i den lavere ende. Men til prisen er der ikke mange der kan konkurrere. Kig evt på Toshibas 32WL66Z som er i samme prisklass, men som mange mener har et bedre billede.
Hvis du kun skal bruge det til Tv og DVD vil et plams Tv give et bedre billede. Her er Panasonic TH37PV60 det bedste til prisen på omkring 9.000 kr.
Af Farmor
#16743
Tak, Centric
Som du nok kan regne ud, tilhører jeg "det grå guld", og jeg er på Herrens Mark. Mit nuværende tv er en antik sag, så jeg er ikke kræsen. Jeg vil gerne nøjes med at hoste op med ca 7000, men mulighederne er jo mange. Blot skal det være 32". Jeg læser og læser diverse beskrivelser, Samsung ser ud til at passe på prisen, men selv der er der jo mange - for mig FOR mange - muligheder. Det eneste jeg ved, er, at jeg ikke skal handle i Føtex eller Bilka. Gode forslag i en pensionistvenlig prisklasse ønskes. (Min alder til trods har jeg intet imod at handle på nettet ;) )
Af centric
#16750
Farmor skrev:Tak, Centric
Som du nok kan regne ud, tilhører jeg "det grå guld", og jeg er på Herrens Mark. Mit nuværende tv er en antik sag, så jeg er ikke kræsen. Jeg vil gerne nøjes med at hoste op med ca 7000, men mulighederne er jo mange. Blot skal det være 32". Jeg læser og læser diverse beskrivelser, Samsung ser ud til at passe på prisen, men selv der er der jo mange - for mig FOR mange - muligheder. Det eneste jeg ved, er, at jeg ikke skal handle i Føtex eller Bilka. Gode forslag i en pensionistvenlig prisklasse ønskes. (Min alder til trods har jeg intet imod at handle på nettet ;) )
"Det grå guld" havde jeg gættet :)

Hvis du synes Samsung tv er pæne og givet et billede du er tilfreds med skal du købe et Samsung. Hvis du gerne vil købe et (teknisk) "bedre" tv så køb det toshiba jeg nævnte tidligere. Og hvis du kan undvære de sidste 2.000 kr. så skal du købe det plasma tv jeg skrev tidligere. Det vil give det klart bedste billede til dit behov da det har langt bedre farvegengivelse og sortniveau hvilket fladskærmstv ikke er gode til og en kvalitet som ofte (som ikke hifi nørd) glemmer at tage i betragtning, men som har virkelig meget at sige i længden.

Så selvom der er mange muligheder har jeg her kogt dem ned til 3 for dig :D

Det lyder somom du skal gå efter et Samsung tv. Ta' ned og find det du synes der har det bedste billede og er pænest slukket og bestil så dette på nettet. Se evt samme tv flere steder da mange butikker ikke kan indstille selv de mindste ting = dårligt billede som tv'et kan gøre meget bedre. Jeg kan ikke fortælle hvor på nettet du skal købe det, da det er forskellige fra tv til tv om det er parallelimport eller ej ved langt de fleste netbutikker.

Samsung har mange forskellige modeller, så her får du et lynkursus.
Vi tager udgangpunkt i: 32s7xB
* Det første tal angiver størrelsen
* s'et angiver det er en s model (fra top til bund: * F,M,N,R,S). Jeg vil anbefale du kigger på N eller R modellerne. 'S' er for skrabet.
* '7x' angiver to tal. Kun 7'tallet har betydning og angiver tv'et er den nuværende nyeste generation
* b'et står for black (sort).
Af Farmor
#16784
Hvis jeg ikke forlængst havde overskredet "best before", havde du fået en gevaldig knuzzzzzzzzer. Du har været utroligt hjælpsom, så tak for det.Det ender nok med 32R72B, selvom jeg synes, 32R32B er langt det pæneste apparat (siger hun, der holder med Chelsea, fordi de har sådan nogle nydelige blå trøjer).
Men kan du ikke lige til allersidst forklare mig, hvorfor jeg IKKE skal købe det der 32-32.
Af centric
#16993
Såvidt jeg kan se er R71 en (meget) nyere udgave af R32, hvilket også kan ses på specifikationerne. Specielt "Dynamisk kontrast" på hhv. 2.000 og 5.000. Men jeg har dog ikke set R32 og kender det ikke. Det sælges umiddelbart kun i udenlanske forretninger eller som parallelimport så det stemme også overens med at det er en udgået model. -Det er mit gæt.
Gå efter 72 modellen. Evt i hvid hvis det passer bedre til stuen :p
Af Farmor
#16998
Det står i Fona og Expert til 5999 kr. Ulempen ved 7-modellerne er, at de er så kæmpestore. Det er noget af en ladeport at få ind i stuen, men hvis kvaliteten er så ringe i 32-modellen, så er der vel ingen vej udenom sådan et stort lokum, vel ::l .
Af centric
#17004
Farmor skrev:Det står i Fona og Expert til 5999 kr. Ulempen ved 7-modellerne er, at de er så kæmpestore. Det er noget af en ladeport at få ind i stuen, men hvis kvaliteten er så ringe i 32-modellen, så er der vel ingen vej udenom sådan et stort lokum, vel ::l .
Jeg ville vælge det store lokum alene ud fra specifikationerne. Men det er jo dig der skal se på det :p
(Jeg mener man kan sammenligne specs. når de begge er fra Samsung. Man kan nemlig ikke sammenligne specs. på tvers af mærker)