Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wahlstrom
#193589
Hej...
Jeg er på udkig efter nyt tv og var faktisk på vej ind for at købe det, da sælgeren fortæller mig at jeg skal være opmærksom på at billedet vil hakke ved sport og hurtige bevægelse, fx ved spil og lignende..
Så mine købstanker forsvandt helt, og han viste mig et andet tv, men det var ikke min smag(Toshiba), så jeg gik tomhændet.

Tv'et jeg havde udset mig var Samsung UE60F6375, et Smart-TV..
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -ue60f6375

Han viste mig en prøvefilm(fra Philips) der kørte på tre, ved siden af hinanden, tv hvor billedet hakkede ekstremt på det ene. Kameraet kørte hurtigt hen over lanskaber, bygninger mv.
På Philips-tv'et kørte det rigtig flot, men han fortalte at det Samsung jeg kiggede på, ville billedet hakke lige så meget, som på det ene med prøvefilmen.

Kan se Samsung tv'et har CMR 200Hz, men det er ikke kun hertz der gør det, fortalte han
mig, også processoren...

HVad hedder det når billedet ikke kan følge med bevægelserne?

Hvad siger I?
Evt anbefalinger af tv 55-60" Smart, pris omkring de 10k-12k

Pft
Martin W
#193592
1) Toshiba er (for mange modeller) elgiganten enerets TV, og er ofte produkter hvor de tjener penge. (det er min teori i hvert fald). Der er ekstrem konkurrence på næsten alle Samsung modeller og derfor ingen indtjening.´Der er meget få modeller der (efter min enig) er gode TV - der er selvsagt undtagelser.

2) Hz funktioner siger (i udgangspunktet) ikke en døjt om billedkvalitet og er almindelig ikke noget at gå efter i sig selv.

anbefalinger: 55" 6000 serie fra Samsung, 55" 6008 fra Philips, eller endnu bedre 55 ST60 fra panasonic :)
Af wahlstrom
#193593
det 60" jeg nævner jeg ville købe, er jo også i 6000 serien, nemlig 6375... Det er nedsat med ca 8000,- jvf Elgiganten...

Vil prøve at kigge på de tv du nævner..

Men hvad hedder det når tv'et "lacker" på den måde, ved hurtige bevægelser..

Jeg kunne jo tydelig se det på de andre tv, hvor samme (philips) prøvefilm kørte på.. Så ikke særlig behageligt ud... Ville nok selv få kvalme eller hovedpine, hvis jeg skulle se på det...

Tænkte på at downloade en lignede film til usb og så tage ud i morgen, og bede om at teste den.

Desuden nævnte han at Samsung-tv'et var dårligt til at lave sort og hvid...
Af Nauticay
#193598
hej

i den prisklasse, og det skal være led TV, så kan det være

ue55f7005 fra samsung 11995,-
eller
55la667 fra lg 9995,-

begge er meget fornuftige på bilde og funktioner.

.. eller som en anden nævner... så er det plasma.

hvis du går på samsung sin hjemmeside for og sammenligne modeller i 6serien, bliver du ikke meget kloger O-O ... det er i den serie der flest vaianter på design og bilde kvalitet.
Af jones31
#193603
wahlstrom skrev:http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-55la640v

denne og ovenstående skal testes i morgen

Du skal slet ikke være bange for at købe ue60f6375, den køre ligeså flydende i billedet, på de videoer. Den har også et 100hz panel i sig.
Der er minimal forskel på 6375-6475 på billedet. Og 55la640 skal du holde dig fra, det er ikke nogen speciel god skærm. Der for du bedre tv i samsungerne 63-6475.

Eller som david siger philips 6 serier giver et super godt billed, har selv lige solgt et til dig gammel og den gør det super godt og fornuftig lyd i. Der smart tv er ikke imponerende, men der billed og lyd er super.
Af wahlstrom
#193605
55" 6475 er vel et 3D tv og virker nyere i mine øjne, ift 60" 6375.. Kigger på et 55 7005 hvis prisen er ok, det må slå 6-serien..

Hvad med LG 667 skal man også holde sig fra det? Kontra 640??

Slutteligt er der Panasonic (dog plasma tv) TX-P50VT60Y, men der skal jeg have en bedre pris i forhold til mit budget!(det koster 10.299 på komplett)

Når jeg holder Samsung op mod Philips og LG har de flere af de små specs, bla WiDi og flash og Java support.. Er det ting jeg ikke skal op i? Vil jo ikke gå på kompromis med en spec som Samsung har, men Philips ikke(fx flash support ) og så få et dårligere billede og lyd ?

Men som jeg kan forstå på jer går man ikke galt i byen med et Samsung eller Philips, og de små detajler lægger man måske ikke så meget mærke til i hverdagen?

Slutteligt er der Panasonic (dog plasma tv) TX-P50VT60Y, men der skal jeg have en bedre pris i forhold til mit budget!(det koster 10.299 på komplett)

Synes det Philips jeg har nu, er dårlig til at lave sort.. Et ældre 42pfl4506.. Men der er nok sket noget med tiden :)

Sidst er der størrelsen på væggen.. 60" er jo enormt (og fedt) på den bette væg, 55" ville gøre det lige så godt tror jeg.. (Nærmest biograf fornemmelse)

http://i1212.photobucket.com/albums/cc4 ... e5c8d2.jpg
Af PeterD
#193607
En sælger i Elgiganten der taler negativt om noget koreansk WTF.. ;;)

Min historie: Man kommer ind for at købe en støvsuger.

Og går ud med et Samsung tv...

"Dét li' meget!", sagde sælgeren. Videre. ;;)



On topic. Du kan hurtigt komme til at rode rundt i Samsung, Toshiba og LG's modellineup... :s

Drop dem og snup et Panasonic Plasma.

Ja, det er dyrere, men pengene er godt givet ud, når farve/sortniveau og panorering lægges sammen mod konkurrenterne. Og så er det gennemtestet af flere her på siden så du får ikke problemer med at finde det mest korrekte billede.

Tror ikke der er så mange der har så meget forstand på Toshiba, Philips og den der F6075 som du skriver om..

Det er stadig sparetider, så:

Gå 5" ned og spar 3000 kr ift. 55".

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=776231
Af wahlstrom
#193621
Nå, var ude i dag og teste, og prøve mig frem..

Faldt over et 55" Philips model 6678S

Det havde den pæneste og nemmeste brugerflade, og billedet var bedre(i mine øjne) end de Samsung jeg havde nævnt...

Eneste minus, som jeg må leve med, er det ikke har WiDi( a la Airplay på ATV) og flash i browseren...

Men vil hellere have en venlig brugerflade og pænere billede, end de to små ting...

I må gerne stadig komme med alternativer.. Dog kun fra Elgiganten, da det skal finanseres
Af wahlstrom
#193635
PeterD skrev:50´" VT60 til 12.300 kr.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... x-p50vt60y

Svært at finde noget som til prisen er bedre!!
Desværre er det internet pris... Koster 17.000 i butikken..


Skal man overveje at undgå Smart-tv og så bruge/spare pengene?

Hvad siger i? Er smart-tv det nye? Er det en nødvendighed? Har ATV2(skal ha ATV3 1080, især hvis det ikke skal være smart tv)
Hva med 3D? Det første 60" var jo ikk 3D, men i mine øjne heller ikke samme liga som de 55"
Af lennon
#193644
wahlstrom skrev:Nå, var ude i dag og teste, og prøve mig frem..

Faldt over et 55" Philips model 6678S

Det havde den pæneste og nemmeste brugerflade, og billedet var bedre(i mine øjne) end de Samsung jeg havde nævnt...

Eneste minus, som jeg må leve med, er det ikke har WiDi( a la Airplay på ATV) og flash i browseren...

Men vil hellere have en venlig brugerflade og pænere billede, end de to små ting...

I må gerne stadig komme med alternativer.. Dog kun fra Elgiganten, da det skal finanseres
Brugerflade,remote og design er netop ting du kan vurdere i en butik . Glem derimod alt om hvilket billede du synes er bedst -i dine øjne - i butikken , og læs nogle seriøse test i stedet . .
Af PeterD
#193647
Det er KUN dig der ved om du syntes Smart tv er smart.

Det er præference...For mig vender pilen nedad.

Har dog PS3 med streaming..


PS. Ja, med finansering gennem Elgiganten går netkøb vel desværre ikke, eller. Man skal kreditcheckes i butikken.

http://www.elgiganten.dk/cms/s-5m.sGQVt ... /rentefrit


Fedt hvis du kan få deres 0,0% rente og 0,0% gebyr i 60 mdr.

Skjult bagtanke eller god idé?