Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MrFranke
#16436
Jeg vil gerne melde mig i kampe for LCD skærme. Jeg har netop investeret i et LCD TV fra Sony m/indbygget digitaltuner. Mit billede er bedre end mit gamle 70 kg Sony Triniton 100Hz, jeg er overhovedet ikke skuffet, tvært imod.

På det analoge signal er der et hæderligt billede, men ikke noget at falde i svimer over. Mit internet TV fra TDC er faktisk bedre end ventet, men kan selvfølgelig ikke måle sig med det digitale signal.

Jeg har et par kammerater der har investeret i Pioneer plasma, mit billede er minimum lige så godt som deres (efter egen subjektiv mening, men her kan indstillinger jo gøre en verden til forskel).

Jeg er så sprunget på vognen med Full HD, men det er ligeså meget fordi jeg ikke gider investere i et nyt tv om 1-2 år når playstation 3, blueray eller HD-DVD er lidt nede i pris.
Af Rasmusdc
#16439
det kommer an på hvad man kigger efter i billedet

har et 1 år gammelt billedrørs tv (lidt over) et thomson med den sidste generation af 100hz, samt 75hz til sport. kan selvf. kører 480P over component indgangen, hvilket gjorde Xbox´en så en del bedre ud end over en scart indgang på et alm. billedrør

alle er imponeret af billedet på det TV (skal have det skudt af for 1 par k.) men jeg må indrømme jeg ikke er skuffet ved at skifte

har købt mig en billige LE32R72B, så jeg har LCD, og ikke plasma som er bedre til at skalere, men når jeg har mine 2 meter til kassen, så står LCD´en væsentligt skarpere end mit thomson, selvom det står skarpt. det er skarpheden ved LCD der imponere mig, også ved mit DVB-C signal selvom selektoren ikke er det bedste man kan få.

der er mere støj på de dårlige kanaler, og går man helt tæt på, så står CRT´en bedre, men er ikke skuffet, tværtimod.

De pioneer plasma og den Panasonic 42" jeg har set, lever for mig at se et bedre billede end CRT, især når man tænker på man går fra en 32 " op til 42" og billede står så skarpt og farverigt.. også stabilteten i billede, i forhold til et billedrør.

Når jeg så ser DVD og HD kilder, så er LCD´en foran. HD er den overlegen i, DVD står den skarpt i.

Nej jeg vil ikke tilbage til CRT, og er igang med at udskifte de sidste derhjemme, selvom det ikke bliver HD kilder i alle rum..

så må man bare håbe der stadig er nogle der er i markedet til sådan et nyere CRT TV til en dump pris.
Af træmanden
#16958
Fantastisk med alle de input man får via denne hjemmeside :) og tak for det. jeg er blevet meget gladere for mit CRT Sony, som bare står der og viser et flot billede med alm. luftantenne og DVB-T tuner.
Men jeg vil helt sikker følge med i udviklingen af fladskærme på denne side som har givet mig et større indblik i problematikken ved den ny teknik. (B
Af EE
#17108
Har lige købt mig et Toshiba WLT68 på 37" og jeg vil sige at dem som siger at de gammeldags billedrørs tv er bedre end fladskærms tv har ikke set mit ;) . MAn skal naturligvis ikke stå en halv meter fra skærmen, så er det ikke fantastisk, men kommer man på halvanden til to (eller mere) meters afstand synes jeg at billedet er utrolig skarpt på mit ganske almindelige analoge TDC kabeltv. Meget mere skarpt end mit (godt nok nogle år gamle) 21" tommers billedrørs, til trods for størrelsesforskellen.

Og på DVD er det klart bedre end det gamle!