Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NeoWintro
#14958
Hejsa - jeg har gennem snart et par år forsøgt at finde et LCD TV som kunne opfylde min ønsker om tilslutningsmuligheder, billede, og lyd uden at koste en formue. Jeg besluttede mig for at kigge på Samsung indtil jeg kom til at læse her. ( Jeg har et ældre 32" CRT som er ved at være udtjent men som stadig virker og derfor har jeg ikke købt endnu)

Der faldt jeg over Tapeconnection og var nede i butikken og se et samsung panel mod et toshiba og der var ingen tvivl. Jeg måtte eje et toshiba. Billedet var klart bedre efter min mening og lyden var også meget bedre og mere fyldig. Jeg skulle så have et nyt tv til soveværelset og kiggede så igen på et samsung men endte med at bestille et 26" toshiba i tyskland. Det er bare kanont og kan anbefales. Nå men jeg er så på udkig efter et 37" toshiba som skal afløse mit gamle philips 32" crt, men jeg ser at der er ved at komme en 3000 model fra Toshiba.

Det store spørgsmål er så. Er der nogen som kender disse modeller?

Med venlig hilsen

NeoWintro
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#14959
Velkommen til :-)

Du må tænke på dem der hedder C3000P, C3001P og C3000D, som Toshiba vil vise frem på CeBIT messen i Hannover her i marts.

Erfaringer med modellerne findes nok ikke rigtig endnu, men jeg satser på at aflægge CeBIT et besøg igen i år, og så skal jeg gerne fortælle meget mere.

Priserne skulle efter sigende ligge på det der svarer til mellem 7500 og 13000 for 32 til 42 tommer modellerne.
Af NeoWintro
#14961
Mange tak. Det er en fantastisk side du her har fået lavet.
Ja det er korrekt, at det er de modeller, jeg kan ikke finde noget på Toshibas engelske / tyske /amerikanske sider, men flere tyske netbutikker reklamerer med dem og de priser du opgiver ligger nogenlunde på det leje. Jeg ved så ikke om man skal afvente og se eller købe nu, heldigvis er der ikke så lang til til Cebit. :)

Neowintro
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#14962
Der er jo lige kommet nye Toshiba modeller, som går ind og supplerer 66 serien, så jeg ved ikke helt, hvor disse modeller skal placeres, men vi bliver nok klogere efter CeBIT. Den er jo lige om hjørnet, ja :)
Af Amtus
#14976
Foreslår du/i at man skal vente med at købe et Toshiba 37" fra "66 serien" til de nye modeller er kommet frem, eller hvordan? Jeg har nemlig bestilt et 37" fra tyskland, men ikke betalt det endnu, og hvis der snart kommer en ny bedre model som ikke kommer til at koste alverden mere, så vil jeg da hellere vente lidt endnu;)
Af NeoWintro
#16358
Hej alle og Rasmus, vedr. de nye Toshibaskærme, havde jeg håbet selv at kunne nå Cebit i år, men det ser desværre ikke ud til at holde.

Jeg har kig på 3030D i Full HD og har kigget på Toshibas tyske side. Når du kommer hjem fra Cebit, kan du så evt. bekræfte om det der står i specifikationerne vedr, at der både er digital og analog tuner i, er korrekt.

Det er måske på samme måde som visse Sony modeller der både kan vise analogt og digitalt (DVB-T) signal
Af MiniatureZeus
#16369
NeoWintro skrev:Hej alle og Rasmus, vedr. de nye Toshibaskærme, havde jeg håbet selv at kunne nå Cebit i år, men det ser desværre ikke ud til at holde.

Jeg har kig på 3030D i Full HD og har kigget på Toshibas tyske side. Når du kommer hjem fra Cebit, kan du så evt. bekræfte om det der står i specifikationerne vedr, at der både er digital og analog tuner i, er korrekt.

Det er måske på samme måde som visse Sony modeller der både kan vise analogt og digitalt (DVB-T) signal
svjv så er der altid digital tuner i toshiba modeller med D til sidst... ret mig hvis jeg tager fejl dog :)
Af NeoWintro
#16380
Det er fint med DVB T tuneren, men tager den også analogt signal? Det synes jeg, at jeg kan læse ud af specifikationerne på Toshibas tyske side.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#16402
Det er stort set altid sådan, at enten bygger man en analog tuner ind eller også bygger man både en analog og digital.

Jeg er stadig ikke 100 % sikker på om jeg når til CeBIT i år, men jeg satser på at kunne komme afsted.
Af NeoWintro
#16419
Takker til dig MiniatureZeus og Rasmus. Min mormor har et sony som har en tuner der både kan køre analogt og digtalt og da jeg pt. har kabeltv, men ikke for evigt vil jeg gerne have et Full HD og med mine oplevelser med Toshiba er jeg 99.5% sikker på at den næste skærm også skal være en sådan. Det har gjort valget lettere og jeg er nu næsten sikker på at jeg snart bestiller en 37x3030D. ( Jeg vil lige se den live først og det vare jo nok ikke så lang tid :-) )
Af Kief
#16426
Med fare for at gøre mig upopulær så vil jeg mene du skal op i mindst 40" før du får glæde at den større opløsning, vel og mærke medmindre du planlægger at sætte en computer til som kan klare opløsningen... Ellers vil jeg ikke mene du kan se en videre kvalitetsforskel (fra 2-3 meters afstand)

Men ok det er så min erfaring med at teste det .. (arbejder med tv til daglig)

Mvh

Casper
Af Kief
#16427
En af mine kollegaer skal ned på Cebit og jeg har sat ham på opgaven at lure hvad han kan om de nye Tosh' skærme, så skal nok forsøge at vende tilbage når han er kommet hjem omkring den 20....

Mvh

Casper
Af NeoWintro
#16446
Jo større jo bedre, men jeg har fået at vide, at en god grundregel er at man ca. skal sidde det antal meter fra skærmen som skærmen er i tommer. Altså ca. 3.7 meter fra en 37". Helst ville jeg da også gerne have en 42".

Jeg ser frem til at høre om Cebit oplevelserne på Toshibasiden.