Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SIMONL
#15488
Jeg modtog mit 37XD1E i Torsdags. Fik DFDS til at aflevere pakken på mit arbejde. Ellers havde de taget den med igen, da jeg ikke var hjemme. Så havde jeg skidt grønne grise sq!

Tv''et stod på en europalle, i stående tilstand, spændt godt fast, med vægbeslaget spændt fast ovenpå. Så det var som det skulle være.

Fik hurtigt flyttet mit 32" Samsung M51B ind i soveværelset ;)
Pakkede den store kasse op. Lille barn juleaften :)
Monterede foden mens fjernsynet lå på sofaen, uden at tage beskyttelsen af skærmen. Satte den på Tv-bordet og fjernet filten. Nøj det er flot. Flotte detajler. Så lækkert med den stål ramme/liste der bærer hele den pianosorte front. Foden er ikke så flot, men skal også lige have taget mig sammen til at få de huller boret til vægbeslaget.

koblede den til min htpc med et DVI->HDMI stik og smidt opløsningen op til 1920x1080. WOW .. intet andet. WOW

Jeg kører analog tv gennem et Hauppauge PVR 150 (sucks) og forbindelsen var forfærdelig. Heldigvis havde jeg bestilt en antenne-forstærker, som kom fredag. Yes sir

Billedet står virkeligt klart nu. Har ikke ændet nogle indstillinger endnu. Jeg kan godt lide det som det er. Alt mit brug af dette tv foregår gennem min htpc.

Jeg bestilte tv'et den 18/1. Altså lidt over en måneds ventetid. Og jeg har ikke fortrudt det, pga ventetiden. Jeg havde bestillingsnummer 1602. Overvejede at afbestille og smide pengene efter et 40F71 istedet. Men nu er jeg glad for at jeg ventede. Desuden havde 40" været for stort i min stue (se billede).

[img]http://www.badongo.com/pic/472415[/img]

Hvis der er nogen som har spørgsmål eller andet, så fyr løs :)
Af panch
#15491
Tillykke med det!

For dem der kan vente er det tilsyneladende det værd!

Hvilken HTPC har du? Selvbygget?

Så XD1E'eren kan godt anbefales til folk som også mest bruger den til SD-TV signaler og HTPC, og ikke bare XBox/PS/BluRay ?
Af SIMONL
#15497
Min htpc er købt færdigbygget hos midtdata. Den indeholder en pentium mobile 1,7ghz, gf6200, 512mb ram og 160gb hd.
Er ved at kigge efter udskiftning. Noget dual core, større gfx til at trække 1080i og et digital tuner kort.
Af centric
#15583
Så skete der endelig noget! :D Efter mange uger med "hvis vi får det antal hjem vi har bestilt, får du dit i næsten uge" kom mailen endelig. Jeg modtager et 37" i morgen (hvis ikke fragtmanden vælger at køre galt på vejen).

Til info har jeg ordre nr: 1616.

Er der nogen der kan anbefale en kalibrerings DVD/computerprogram til en nybegynder? Hellere end dyr og nem, frem for en god og svær.
Af flydedokken
#15594
Lucky U :(
Jeg fik endelig svar fra GECO idag og jeg ligger pt. 8 i køen.
Af nielshunniche
#16020
Hej alle.

Mediamarkt Flensburg, jeg er tilfreds.

Jeg fik at vide at der ville gå ca. 5 dage fra bestilling så kom mit 37XD1E og det gjorde det, da jeg så ankom til Varehuset og så 42XD1E måtte jeg købe dette og det er jeg meget glad for. Det er sgu lidt stort i min stue men BIO JA det har vi fået.

Jeg betalte 2299,- euro =17125,-

Jeg er tilfreds med prisen, betjeningen og så fik jeg tanker barskabet op også. :)

Niels
Af erik-nl
#16579
Mediamarkt LC42XD1E nu 1999,- (15.000)
Af ElGurappo
#16716
Jeg har lige leveret mit XD1E tilbage efter jeg har prøvet at vende mig til det i 10 dages tid. Jeg kommer fra et Philips 9831D og jeg har analog tv signal. Jeg må sige at jeg blev skuffet. Analog delen er simpelthen bare ikke god nok. Det skal dog siges at skærmen viser et flot billede med digital indput. Jeg tror at jeg hoppe på et Sony x2000 istedet. (Trods det grimme design).
Af panch
#16731
ElGurappo skrev:Jeg har lige leveret mit XD1E tilbage efter jeg har prøvet at vende mig til det i 10 dages tid. Jeg kommer fra et Philips 9831D og jeg har analog tv signal. Jeg må sige at jeg blev skuffet. Analog delen er simpelthen bare ikke god nok. Det skal dog siges at skærmen viser et flot billede med digital indput. Jeg tror at jeg hoppe på et Sony x2000 istedet. (Trods det grimme design).
Digitalt signal, hvad hentyder du til her? jeg har digitalt spejl som i kvalitet ligner tdc selector, men det kommer stadig igennem et analogt scart kabel. Men det er ikke det du hentyder til eller?
Af teejay
#17360
Hej,

jeg har kigget lidt på de to Sharp modeller i subj. og ud fra specifikationerne kan jeg kun se at der er designet og Tekst-TV hukommelse til forskel.

Er der nogen der kan kaste mere lys over dette, eller er det så enkelt at billedekvaliteten i GE1E er lige så godt som XD1E - bare i et andet design?

Mvh.

teejay
Af Otto J
#17363
centric skrev: Er der nogen der kan anbefale en kalibrerings DVD/computerprogram til en nybegynder? Hellere end dyr og nem, frem for en god og svær.
ISF har lavet en kalibrerings-DVD rettet imod nybegyndere, den er faktisk ret god. Kan købes hos ISF-certificerede forhandlere.
Af Twestersoe
#17394
Jeg slutter mig til teejay, vil også gerne vide om der er nogen der ved hva forskellen er på de 2 fjernsyn.
Af bitbuffer
#17510
Forhandleren ringede for lidt siden og spurgte om der var nogen på adressen til at modtage. Ja, selvfølgelig!

Glæder mig sq'. Perfekt at jeg nu har ferie for der skal leges.

Har tidligere haft en Samsung 40" M61'er hjemme men den imponerede mig ikke (slet ikke til kr. 16.000,-). Nok bl.a. fordi 40" lige var i overkanten til vores stue.

Jeg vender tilbage når jeg har leget. Er lidt spændt på hvordan den behandler det analoge kabel-tv signal.