Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wc-kenno
#14389
Nu har jeg efterhånden været på dette forum hver aften i flere uger for at blive klogere inden mit valg foretages...
Men en ting er jeg dog blevet meget opmærksom på, nemlig en fladskærms egenskab til at udnytte et alm analogt (TDC kabel TV i mit tilfælde) signal og få et fornuftigt og udholdeligt billede ud til kikkeren.
Philips klarer det eftersigende ret godt, men er der andre mærker eller model navne, som også klarer sig godt her.
Full HD har ingen betydning for mig har jeg fundet ud af. Og det skal være en lcd skærm.....
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#14397
De bedste plasma skærme er nu nok dem, der klarer det bedst på for analige signaler, men hvis det skal være en LCD, så synes jeg også Sharps xd1 serie klarer det fornuftigt, om end ikke helt så godt som Philips 9731D serie. Toshibas ldit billigere serie WL66 giver også et fornuftigt billede.

Nu ved jeg ikke om du tænker på 9731D serien, når du siger Philips, men tjek eventuelt også 9631D serien. Det er i min mening en meget overset serie, som leverer rigtig god ydelse. Den er også testet her på siden. :)
Af jesperj
#14410
Hej wc-kenno.

Hvis jeg må være så fri, så synes jeg at når du nu har/skal investere en mindre formue i et godt fjernsyn - så vil det være vanvid ikke også at købe en digital signalkilde (Selector må¨det være i dit tilfælde) det digitale signal giver simpelthen billeder der er klasser bedre - fx er DR1 i nær DVD kvalitet.

Vh
jesperj