Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#180966
kan du ikke optage lyden/problemet på video??? - et godt bevis...
Af RocketCat
#181243
Det er sgu svært - er ikke til at ane hvornår det kommer, og om der kommer mere end et knirk - har dog en video hvor jeg let trykker bagpå tv'et da det fremkalder samme lyd
Af allo
#181254
jeg tænkte bare at ud fra hvad du har beskrevet ("...Tv'et fortsætter med at knirke efter man har slukket det - i mange timer - MANGE timer over 24..." og "...nogle gange er der måske 5-10 minutter hvor der ikke er noget, og så er det flere minutter hvor der kun er nogle sekunder mellem knirk....") så burde det kunne lade sig at gøre...

det er tricky (tit og ofte) at tage gode billeder/videos af skærmen - men video'er af lyden er lige til...
#255086
Hej RocketCat

Jeg har været det hele igennem i 2011 med et Sony NX800 købt hos Cinemagic.
TV'et knirkede og gav voldsomme smæld. Sony fik det ind til check, og de skiftede LCD panelet i det. Det hjalp i ganske kort tid, hvorefter jeg klagede over det igen.
Jeg kan se, at vi har talt med den samme mindre servicemindede person hos Sony - Filip.´
"Hej Thomas,

Tak for at du kontakter os ang. din oplevelse af dit KDL-40NX800 tv.

Jeg kan bekræfte at det oprindelige panel i dit tv havde en svaghed som bevirkede at tv’et ”knirkede” meget. Der blev i forbindelse med reparationen derfor isat et nyt og forbedret panel hvor denne svaghed er afhjulpet.

Det forholder sig imidlertid således at der stadig vil forekomme knirke-lyde fra tv’et da de komponenter som er brugt, for at opnå det unikke design og høje billedkvalitet på tv’et, henholdsvist udviser og trækker sig sammen når tv’et varmes op eller køles ned.
De nævnte knirke-lyde er altså en fysisk effekt af den teknologi som bruges i tv’et.

Jeg beklager at knirke-lydene er til gene for jer, men må desværre afvise jeres krav om at servicere eller bytte produktet da der ikke er tale om en fejl.

Med venlig hilsen
Filip Lauridsen
Assistant Manager of Customer Support
Sony Nordic A/S"

Mit svar til ham:
"Hej Filip
Tak for dit svar af den 28.7.2011.
Vi har nu talt med Forbrugerklagenævntet, og jf. deres jurist har vi krav på først at få repareret vores tv – dette er jo sket. Hvis fejlen ikke udbedres, og det er den ikke, har vi jf. købeloven ret til at hæve købet.
Tv´et knirker nu igen så meget, at vi må slukke det 2 timer før vi går i seng, for ikke at tale om de ”smæld” det kommer med, når det er tændt.
Vi står helt uforstående overfor dit svar, om at ”de nævnte knirke-lyde altså er en fysisk effekt af den teknologi som bruges i tv’et”.
Vi blev IKKE gjort opmærksom på, at der kunne fremkomme disse mislyde – hverken ved købet, og det fremgår heller ikke at brugsanvisningen, så vi vil ikke acceptere at beholde tv´et. Her er tale om en af jeres ”top-modeller”, og vi havde faktisk forventet en anden og højere kvalitet af Sony.
Vi beder jer derfor overveje sagen, og give os vores penge tilbage, da vi forventer at Sony Nordic A/S overholder dansk lovgivning (Købeloven).
Ser frem til at høre fra dig snarest."

Svar fra Filip:
"Hej Thomas,

Tak for din tilbagemelding og synspunkter.

Jeg beklager at disse knirkelyde er til gene for jer. Som tidligere bekræftet er der ikke tale om den fejl i produktet.
Vi kan derfor ikke tilbyde en service løsning.

Såfremt produktet ikke lever op til jeres forventninger kan vi kun henvise til at i tager en dialog med jeres forhandler herom.

Med venlig hilsen
Filip Lauridsen
Assistant Manager of Customer Support
Sony Nordic A/S"

Enden på historien blev, at sagen kørte i forbrugerklagenævnet, og vi vandt sagen. Tv'et kom til en uvildig specialist, som målte "støjen" og konkluderede, at det var tv'et der var fejlbehæftet.
Vi fik alle penge retur igen fra Cinemagic efter lidt bøvl.
Så efter ca. 1 år endte sagen lykkeligt. Vi købte efterfølgende et Samsung 8 serie, som ikke siger en lyd. Aldrig aldrig mere Sony herfra!

Mit råd til dig er: Opret en sag hos forbrugerklagenævnet :)
Du er velkommen til at skrive, hvis du har spørgsmål.

Dbh
Thomas
#255087
Det var godt nok utroligt man skal have så meget bøvl.
De kan heller ikke finde ud af at lave Soundbars der kører stabilt. Forrige års topmodel ST-9 har der været mange problemer med. Prøv at søg på "ST-9 Please Wait"